Obavijesti

Tech

Komentari 46

Apple, Google i Microsoft u borbi su za naše automobile

Apple, Google i Microsoft u borbi su za naše automobile
4

Proizvođači telefona bore se za svoje mjesto u autu, ali i uvođenje najuzbudljivije tehnologije u automobile u 10 godina. Svi žele svoju tehnologiju kao standard

VIDEO

Proizvođači automobila uvijek su željeli u metalne ljubimce ugraditi posljednju riječ tehnologije, od prvih radija pa preko integracije zaslona osjetljivih na dodir i do modernih infotainment sustava. No istodobno tu tehniku ugrađenu u automobile nikad nije bilo moguće nadograditi i modernizirati. Što ste kupili s novim automobilom, to vam je ostalo i danas, pa ima puno ljudi koji u automobilu još imaju kasetofone ili CD playere. No sada će se sve to promijeniti. Što je nekad bilo moderno u trenutku kupnje automobila i zastarjelo ubrzo nakon kupnje, sad će se moći ažurirati i modernizirati skidanjem novog softwarea preko interneta baš kao kod svakog drugog pametnog telefona. 

Drugi je problem kako korištenje mogućnosti koje pružaju pametni telefoni uskladiti s vožnjom automobila na što sigurniji način. Potraga za bezbolnim ujedinjavanjem širokih lepeza mogućnosti koje nude moderni uređaji i vožnje automobila rezultirala je različitim rezultatima. Microsoft se time počeo baviti prvi, ali ne pretjerano uspješno. Google razvija sustav baziran na Androidu koji će biti što prilagođeniji upotrebi u automobilima, a Apple je nastupio u svom stilu - zadnji, ali pompozno i s najvećim ambicijama.

Na nedavno održanom salonu automobila u Ženevi predstavili su CarPlay, revolucionarni operativni sustav za automobile kojim će se uglavnom upravljati glasom, a bit će potpuno integriran s automobilom kako bi se vozaču što manje odvlačila pažnja s vožnje. U igri je još i konzorcij 56 proizvođača automobila čiji je operativni sustav MirrorLink pokrenut 2009. izvorno bio projekt Nokije.

Apple CarPlay - Privukao najviše zainteresiranih

SURAĐUJU S: Ferrari, Mercedes, Volvo, BMW, Ford, GM, Honda, Hyundai, Jaguar, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Citroën, Subaru, Suzuki, Toyota, Land Rover

Appleov CarPlay je najnoviji igrač u svijetu automobilskih infotainment sustava, iako je to zapravo evolucija povezivanja Appleovih uređaja s automobilima koje je omogućavalo sviranje glazbe s iPhoena i iPoda u automobilu putem ugrađenog audiosustava pomoću konektora ili Bluetootha. CarPlay rabi Appleov novi Lightning Connector, a to znači da će biti kompatibilan samo s iPhoenom 5, 5S i 5C, ali zauzvrat nudi veće mogućnosti poput korištenja automobilske navigacije, zvanja ili čitanja poruka uz pomoć Appleova virtualnog asistenta Siri. U Appleu tvrde da imaju razvijene sve potrebne protokole i hardware za projiciranje videostreama s telefona na veliki ekran u automobilu najavljujući i druge načine ujedinjavanja telefona i automobila. Koristeći lokacije često spomenute u vašim e-mailovima ili SMS-ovima, Siri će primjerice sam predlagati mogući cilj navigacije baziran na podacima iz vaše digitalne povijesti.

Google OAA - Android će biti prilagođen autu

SURAĐUJU S: Audi, General Motors, Honda, Hyundai

U siječnju je Google lansirao svoje oružje u napadu na novo tržište sustava zabave u automobilima. Projekt su nazvali Open Automotive Alliance (OAA). Kao što i ime sugerira, cilj OAA nije samo ugradnja pametnog telefona u automobil, nego prilagođavanje sustava specifičnoj upotrebi u automobilima i to na inteligentan način. OAA je zapravo grupa proizvođača automobila i elektronike okupljena oko Googlea koji žele učiniti korištenje tehnologije u automobilima intuitivnijim, sigurnijim, jednostavnijim i lakšim. Prema njihovim planovima, OAA će omogućiti proizvođačima automobila više diferencijacije između konkurentnih sustava zadržavajući međusobnu kompatibilnost istog softwarea u različitim automobilima. Trenutačno su se u OAA uključili Audi, General Motors, Honda i Hyundai kao proizvođači automobila, s time da su zadnja tri u pregovorima i s Appleom, a to znači da je moguće da će njihovi automobili biti kompatibilni s obje platforme.

Microsoft WEA - Pionir računala u autima

SURAĐUJU S: Ford, Fiat, KIA

Microsoft se bavio ugradnjom platformi u automobile i povezivošću automobila s mobitelima još od 1998. godine kad je prvi put instaliran Auto PC kao zajednički projekt Microsofta i proizvođača audiosustava Clarion. Auto PC evoluirao je 2000. godine u Windows CE za automobile, da bi potom promijenio ime u Microsoft Auto, prije nego što je službeno 2010. godine postao Windows Embedded Automotive (WEA). Microsoft trenutačno pokreće infotainment sustave tri automobilska proizvođača, a najpoznatiji je Fordov Sync System lansiran 2007. godine. On omogućuje korisnicima da kontroliraju radio i druge ugrađene uređaje poput mobitela pomoću glasa. Fiatov Blue&Me, koji spaja mobitel preko USB-a ili Bluetootha, također pokreće Microsoftov WEA, a može ga se naći i u Alfama te Lancijama. Prva generacija Kijina UVO infotainment sustava s glasovnom kontrolom također pokreće Microsoft WEA, ali se KIA ove godine prebacuje na novi sustav baziran na Androidu.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 46
VIDEO

Prije 19 godina objavili su prvi video ikad na YouTubeu. Znate li koji je video najgledaniji?
A DANAS BERU MILIJARDE

Prije 19 godina objavili su prvi video ikad na YouTubeu. Znate li koji je video najgledaniji?

Nakon 19 godina postojanja, YouTube broji 2.7 milijardu mjesečno aktivnih korisnika diljem svijeta. Tada vjerojatno nitko nije mogao ni predvidjeti kakvu će popularnost ova platforma steći

Srušio se Twitter: Muskov 'X'  ne radi za milijune ljudi globalno
NIŠTA NE RADI

Srušio se Twitter: Muskov 'X' ne radi za milijune ljudi globalno

Problemi su počeli nešto prije 16 sati, a najviše su pogodili SAD, Veliku Britaniju i dijelove Europe te Azije.
Kina očekuje veliki cjenovni rat proizvođača električnih vozila
CIJENE IDU DOLJE

Kina očekuje veliki cjenovni rat proizvođača električnih vozila

Proizvođači će u ovoj godini na tržište plasirati 150 novih modela automobila, uključujući više od 110 modela vozila s pogonom na nove izvore energije (NEV), što će rezultirati žešćom konkurencijom