Obavijesti

Tech

Komentari 6

Branko Kondić: Tržištem će zavladati električni automobili

Branko Kondić: Tržištem će zavladati električni automobili
1

Poticaji su pomaknuli hrvatsko tržište ekoloških automobila s nule. U prošle dvije godine osjetno je porastao interes kupaca za vozila sljedeće generacije

VIDEO

Ne smrde, nisu bučni i voze 100 km za manje od 10 kuna. Automobili sljedeće generacije su bez sumnje budućnost. Japanski Mitsubishi ima vrlo bogato iskustva s električnim i plug in hibridnim električnim vozilima, a Branko Kondić, izvršni direktor za Mitsubishi Motors Hrvatska, dobar je poznavatelj tehnologije vozila sljedeće generacije. No koja vozila spadaju u sljedeću generaciju i kako ih razlikovati ?

U vozila sljedeće generacije ubrajamo vozila na pogon gorivim ćelijama (u fazi prototipa), električna vozila, plug in hibridna električna vozila i plug in hibridna vozila. Dok su električna vozila pogonjena isključivo strujom iz baterija, plug in hibridna električna vozila imaju i generator pokretan konvencionalnim motorom. Plug in hibridno vozilo je, s druge strane, vozilo sa dodanim elektromotorom i baterijama punjivim iz električne mreže. Na kraju, spomenut ću i klasično hibridno vozilo, koje je zapravo konvencionalno vozilo poboljšanih eko svojstava, budući da dio energije nastale kod usporavanja mogu „vratiti“ u bateriju. Hibridna vozila i nisu EV u užem smislu, jer baterije nije moguće napuniti strujom iz mreže, a sve prednosti prema konvencionalnim vozilima se „tope“ izvan grada.

Zašto su takvi automobili društveno korisni?

Najvažnija društvena korist je uklanjanje odnosno smanjenje emisije CO2 i ostalih štetnih plinova iz urbanih sredina.Osim toga, takva vozila su gotovo bešumna, što drastično smanjuje i zagađivanje bukom, uz neusporedivo nižu cijenu vožnje (Mitsubishi i-MiEV oko 8 kn /100 km). Kao šlag na torti, uglavnom se pune po noći, kada u sustavu postoji višak električne energije.

Kako riješiti problem punionica u Hrvatskoj?

Rusija je vrlo jednostavno riješila taj problem. Premijer Dmitrij Medvedev izdao je naredbu da sve benzinske crpke moraju imati punjače i stvar je riješena. Naravno da je takvo što nemoguće kod nas. Smatram optimalnim rješenjem instalirati AC (izmjenične) punjače manje snage u urbanim sredinama (3,7 kW–10 kW), a na autocestama brze DC (istosmjerne) punjače veće snage, od 10 kW–50 kW. Trenutno ima nešto više od 70 punjača u gradovima diljem  Hrvatske, ali još nedostaju brzi punjači na autocestama.

Koliko su poticaji pomogli vozilima sljedeće generacije?

Razvoj e-mobilnosti ne bi bio moguć bez poticaja, a Hrvatska je, na sreću, jedna od vodećih u EU sa poticajima od 30 tisuća kn za hibridna, 50 tisuća kn za plug in hibridna i 70 tisuća kn za električna vozila.

Jesu li auti na struju šansa za hrvatsku industriju?

Svaka čast gospodinu Rimcu i Dok-ingu, no moje mišljenje je da je budućnost hrvatske industrije ipak u proizvodnji komponenti. Tvornice su iznimno velika investicija i ne znam što bi se to trebalo dogoditi da se u Hrvatskoj izgradi tvornica koja bi izbacivala stotinu tisuća automobila godišnje.

Kako vidite budućnost električnih auta i hoće li oni u potpunosti prevladati?

Predviđanje Europske komisije je da će električna i plug in hibridna vozila već 2020. imati 20% udjela u prodaji novih vozila. Za trideset ili pedeset godina električni automobili će u potpunosti preuzeti primat, a motori sa unutrašnjim sagorijevanjem će opstati samo u nekim specifičnim segmentima. Proizvođači koji neće razvijati EV tehnologiju naprosto će nestati sa tržišta što se, primjerice, i dogodilo Nokiji na tržištu mobilnih telefona.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 6
VIDEO

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac
VATRENI AS OTVORENO

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac

Nikad nisam stigao zahvaliti Mariju Budimiru za prvi gol u Dinamu, pet puta kaznili su me zbog kašnjenja, a u Dinamu je minuta kašnjenja 100 eura! Stotine Brazilaca prijetile su mi smrću nakon gola na SP-u...

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?
'RENTATE' LI SVOJ VID?

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?

Iako je to na našim prostorima možda nepojmljivo, u južnokorejskoj kulturi smatraju da, ako osobe starije od 20 godina nose naočale za vid, imaju 'loše roditelje' koji na vrijeme nisu ispravili dioptriju djetetu kad je to bilo potrebno
Gdje su Hajdukovi juniori točno godinu dana nakon finala LP-a?
OBLJETNICA VELIKOG USPJEHA

Gdje su Hajdukovi juniori točno godinu dana nakon finala LP-a?

Finale Lige prvaka mladih najveći je uspjeh Hajdukove akademije, ali malo je igrača dobilo priliku u seniorima. Dijelom zbog odluke čelnika kluba da jure naslov prvaka, dijelom jer se sami nisu izborili za minutažu