MOL želi prodati udio u Ini ruskim tvrtkama. Naš izvor tvrdi da SAD i EU nakon svih problema s Rusijom u Ukrajini to žele spriječiti i zato im državni otkup odgovara
Ina Amerikancima? Nijemci će dati kredit da zaustave Ruse
Vlada je zaigrala riskantnu igru s Inom. Konačni je cilj izbaciti mađarski MOL, ali i spriječiti ulazak ruskih tvrtki u Inu i Hrvatsku.
Upravo to se krije iza najave ministra gospodarstva Ivana Vrdoljaka da će Vlada dići kredit za otkup 49 posto vlasništva Ine od MOL-a, otkriva nam izvor upućen u ovaj upitan plan. Kako saznajemo, za cijelu operaciju već se navodno ponudila i jedna od najvećih europskih banaka - Deutsche Bank. MOL procjenjuje svoj udio na visokih tri milijarde dolara. On ne vrijedi više od dvije milijarde dolara ili oko 11,5 milijardi kuna.
Plan je založiti 49 posto MOL-ovih i 19 posto državnih dionica. Kredit bi dobili jeftino, a tada ne bi ušao u javni dug, objašnjava naš izvor
Kako će se zemlja u kojoj se režu prava radnika jer nema novca zadužiti za kupnju privatne tvrtke? Takav veliki kredit povisio bi već veliki javni dug iako bi ga trebali smanjivati jer je već na granici održivosti.
- Plan je založiti 49 posto MOL-ovih i 19 posto državnih dionica. Kredit bi dobili jeftino, a tada ne bi ušao u javni dug - objašnjava naš izvor. MOL želi prodati udio u Ini ruskim tvrtkama. Naš izvor tvrdi da SAD i EU nakon svih problema s Rusijom u Ukrajini to žele spriječiti i zato im državni otkup odgovara.
U roku od dvije godine Vlada bi se obvezala prodati udio u Ini. Tada bi se udio navodno prodao američkim kompanijama i time bi se zatvorio ulaz Rusima u Hrvatsku.
- To je scenarij za koji imamo potporu - zaključuje naš izvor upoznat s planom.
U dvije godine treba povećati vrijednost Ine
U te dvije godine Vlada može podići vrijednost Ine tako da ju uključi u buduće crpljenje nafte i plina u Jadranu. Država bi tako zaradila. Plan je riskantan jer sve ovisi o budućoj vrijednosti dionica. Bivši čelnik Ine rekao je i da ima puno prepreka iako smatra da država treba otkupiti udio od MOL-a.
- Suradnja ne ide. Ali kao i nakon svakog razvoda braka puno stvari iskrsne. Od načina upravljanja koji se mora mijenjati pa do novih troškova jer Ina više nije dio MOL-a - kaže Davor Štern.