Lifestyle

10 impresivnih čuda svemira: Otkrijte tajne planeta i satelita

Od činjenice da je Mars nekoć bio plav zbog vode kao Zemlja do guste atmosfere na Titanu ili oceana na satelitu Europa - svemir je doista nevjerojatno mjesto

• 10. Podvodna jezera na Marsu: Taj je "Crveni planet" nekoć bio plav poput Zemlje, a pretpostavlja se da je zbog nepoznatih aktivnosti voda isparila s njega, no velik broj znanstvenika vjeruje da je dio te vode otišao u podzemlje gdje tvore nevjerojatna jezera ispod površine planeta. Pitanje koje se nameće je postoji li u tim dubinama mogućnost života.
  • 9. Neobični oblici na Fobosu: S radijusom od tek 11 km, Fobos je najveći satelit Marsa, no ono što intrigira su neobični oblici na njegovoj površini. Neki od njih uzdižu se pravilno poput zgrada 85 metara u visinu, a prema nekim teorijama, od kojih je jedna slavnog astronauta Buzza Aldrina, da su to mogući ostaci antičkih artefakata.
  • 8. Površina Titana: Taj najveći prirodni satelit Saturna jedini je koji ima izrazito gustu atmosferu za koju se vjeruje da skriva nevjerojatne pejzaže koje su oblikovale kiše, rijeke i jezera od metana.
  • 7. Ocean na Europi: Taj satelit Jupitera ima sloj leda na svojoj površini, a vrlo je vjerojatno i postojanje vodenog oceana ispod cijele površine ledene kore dubine oko 100 km. Pretpostavlja se kako hidrotermalni otvori u njemu griju ocean, što bi u njemu moglo omogućavati postojanje jednostavnijih oblika života, a to namjerava istražiti i NASA.
  • 6. Tajna plinovitih divova: Jupiter, Uran, Saturn i Neptun su još uvijek velike astronomske nepoznanice. Svaki od njih ima gustu atmosferu većinom sastavljenu od vodika, vode, metana i helija, no oni donji slojevi pravi su misterij. Prema nekim znanstvenim teorijama, moguće je da na njima postoji tanak omotač od metala i helija koji okružuje stjenovitu jezgru od 14 do 18 puta veći od one Zemlje.
  • 5. Sustav bez granica: Naš solarni sustav nema nikakvih stvarnih granica, no umotan je u gigantski mjehur nazvan heliosfera. To je balon vruće magnetične plazme koji nastaje djelovanjem Sunčevog vjetra koji putuje početnom brzinom od 750 km/s, a koji utječe i štiti sve planete u našem sustavu. Znanstvenici su poslali letjelicu Voyager kako bi istražila granice tog mjehura, koja sada putuje bespućima neobilježenog svemira.
  • 4. Eksoplaneti: Dosad je otkriveno oko 1000 planeta koji kruže oko zvijezda nalik našem Suncu. Neki od njih su posve prekriveni vodom, a neki su stariji gotovo kao i svemir, dok je i velik broj njih iznimno nalik Zemlji.
  • 3. Crveni superdiv UY Scuti: Ima promjer 1708 puta veći od Sunca i predstavlja jednu od najvećih te najsjajnijih zvijezda u poznatom svemiru.
  • 2. Strijelac A: Ovo je svjetleće područje u centru galaksije rezultat je supermasivne crne rupe te apsorbira svu okolnu materiju te je pretvara u gama i X zrake.
  • 1. Prije Velikog praska: Što dalje i preciznije ljudi uspijevaju vidjeti u svemir, to se više vraćamo u prošlost. Sada smo u mogućnosti promatrati svemir kakav je bio odmah nakon svog početka, no nameće se vječito pitanje - a kako je bilo prije toga? Je li vladalo ništavilo ili će to čudo svemira ostati trajna nepoznanica?

Najbolji ljubavnici: Četiri znaka Zodijaka nemaju konkurenciju