Obavijesti

News

Komentari 258

Horvatinčić je vikao: 'Ne rade mi komande, ne rade komande'

Horvatinčić je vikao: 'Ne rade mi komande, ne rade komande'
1

POČELO NOVO SUĐENJE Poduzetniku u Šibeniku opet sude za pogibiju talijanskog bračnog para. Horvatinčić, njegova prijateljica i svjedoci dali su nakon nesreće dramatične iskaze policiji

VIDEO

Rastragana i unakažena tijela 61-godišnjeg bračnog para iz Italije, Marinelde Patella i Francesca Salpietre, tog kobnog
utorka u kolovozu 2011. godine nešto prije podneva beživotno su plutala u krvavom moru pokraj Primoštena. Tako krvavu pomorsku tragediju ne pamte ni najstariji mještani.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

00:18

Zagrebački je tajkun u punoj brzini svojim snažnim gliserom Santa Marina pregazio i propelerima do smrti unakazio nesretne Talijane koji su se odmarali na jedrilici Santa Pazienza...

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

00:13

Bez imalo emocija, ubio dvoje pa uzeo mobitel u ruke

Tomislav Horvatinčić (63) zaustavio se pedesetak metara dalje od mjesta gdje je samo trenutak prije doslovce posijao smrt. Umjesto da odmah zove u pomoć Hitnu, policiju ili kapetaniju, bez trunke emocija latio se telefona spašavajući samo sebe i svoj gliser. Šokira činjenica da Horvatinčić nije zvao u pomoć stradalima, nego je samo minutu nakon naleta, točno u 11.26, najprije nazvao zagrebačkog odvjetnika. Sat vremena nakon nesreće Horvatinčić je odvjetnika pozivao pet puta.

Osim odvjetnika, Horvatinčić je nakon nesreće zvao još desetak ljudi, među kojima još dvoje odvjetnika, Kerumova skipera, servisere glisera i druge prijatelje koji su se zbog toga našli na popisu svjedoka. Sve vrijeme je s Horvatinčićem na gliseru bila i njegova 27 godina mlađa družica zagrebačka bankarica Anica Đerđa, kojoj također nije nakon nesreće zvala Hitnu, policiju...

Hrvoje Jelavić/Pixsell

Ozljede bračnog para Salpietro bile su strašne. Otkinuta ruka zajedno s cijelim lijevim ramenom, nedostaju tri rebra, lom lubanje, slomljena je kralježnica, prijelom zgloba vrata, lom kostiju lubanje, čeljusti, rebara te brojna druga nagnječenja i razderotine. Ozljede su kod oboje bile smrtonosne, a smrt trenutna, što je, premda zvuči paradoksalno, Horvatinčiću
olakšavajuća okolnost kako bi se odbacio dio optužbe kako nakon nesreće nije želio pomoći unesrećenima.

U blizini pravog morskog masakra našao 45-godišnji Nijemac Klaus Fuchs, zubar iz Holstadta, koji je sa suprugom i dvije kćeri plovio na svojoj jahti Afrodita. Fuchs je ključni svjedok u slučaju protiv Horvatinčića. Dan nakon nesreće, a prije odlaska iz Hrvatske, 17. kolovoza, Nijemac je na Županijskom sudu u Šibeniku sucu Branku Iviću detaljno opisao sve što je vidio, načinivši skicu pozicija sudarenih plovila odmah nakon nesreće:

- Plovili smo iz Rogoznice prema otoku Žutu kad smo vidjeli da se dogodila pomorska nesreća. Moja mlađa kći (13) prva je čula udarac. Bili smo udaljeni oko pola milje od mjesta nesreće. Pogledali smo u tom pravcu, na jedrilici je bio slomljen jarbol. Dalekozorom sam vidio da jedrilica plovi u krug. Na pedesetak metara od oštećene jedrilice vidio sam plavi motorni brod – pojašnjavao je Nijemac.

Njemački turist pružao pomoć

Svjestan da se radi o ozbiljnoj nesreći, njemački turist Fuchs je bez imalo razmišljanja krenuo u pomoć, dok je njegova kći u međuvremenu nazvala memorirani broj za pomoć na moru:

- Ja sam odmah okrenuo svoju jahtu prema oštećenoj jedrilici. Polagano sam se približio i vidio da je ozbiljno oštećena. I dalje se vrtjela u krug, motor je bio upaljen. Vidio sam da je na jednom mjestu voda crvena, pretpostavljam od krvi, ja sam se jahtom malo udaljio od jedrilice da ne ugrozim svoje plovilo. Tada sam spustio gumenjak u more, a supruzi i kćeri sam ostavio da upravljaju našom jahtom i da me čekaju. Gumenjakom sam došao do jedrilice koja je i dalje kružila upaljenog motora. Iako se vrtjela u krug možda tri nautičke milje, uspio sam joj se približiti gumenjakom sa strane i popeti se na nju -
svjedočio je Nijemac.

- Ugasio sam motor i bacio sidro. Na jedrilici nije bilo nikoga – stoji u iskazu ključnog svjedoka istrage protiv Horvatinčića.

Još dok se nalazio na jedrilici nesretnih Talijana, Nijemac Fuchs je na plavom gliseru primijetio muškarca (Tomislava Horvatinčića) kako maše, te se odmah gumenjakom zaputio prema njemu:

- Vidio sam žensko tijelo koje je okrenuto leđima plutalo u moru. Vidio sam ozljede i zaključio da je mrtva, zapravo, bio sam
siguran da je mrtva. Žensko tijelo je plutalo na oko 20-30 metara od oštećene jedrilice i bilo je na pola puta između oštećene jedrilice i glisera. Kad sam došao do tog glisera, na engleskom jeziku pitao sam ih je li sve u redu? Vidio sam da je na plovilu bila i jedna žena koja je plakala. Ovaj muškarac na gliseru je samo telefonirao i ja sam ga pitao je li zvao policiju, međutim, ne sjećam se da mi je išta odgovorio. Cijelo je vrijeme motor na njegovu plovilu bio upaljen. Mene muškarac (Horvatinčić) nije nikad pitao jesam li što vidio, ima li ozlijeđenih, mrtvih, iako sam primijetio da on dobro govori njemački – bio je detaljan Nijemac Fuch u svom iskazu.

S Horvatinčićeva glisera Nijemac je njegovu ljubavnicu Anicu gumenjakom prevezao na svoju jahtu kako bi umirio i nju, ali i svoju prestrašenu obitelj:

- Vozeći se od plavog glisera do svoje jahte, pedesetak metara od oštećene jedrilice u moru sam vido tijelo muškarca koje je plutalo okrenuto prsima. Jedna ruka s ramenom mu je bila otkinuta. Došavši na jedrilicu ponovo smo, u 11.49 sati nazvali SEA HELP broj i dali im točnu poziciju. Ženu sam, na njeno inzistiranje, s njenim stvarima ponovno vratio na plavi gliser gdje je bio ovaj muškarac – svjedočio je Fuchs.

Prema iskazu, Horvatinčić je svoj gliser u koji je počela prodirati voda išao nasukati ne na otočić koji je bliže mjestu pomorske nesreće, nego na onaj koji je dalje. Nekoliko sati nakon nesreće Horvatinčić je o svemu dao prvi iskaz, učinio je to na policijskom brodu, a ispitao ga je inspektor sigurnosti plovidbe Lučke kapetanije Šibenik.

Evo što mu je Horvatinčić rekao:

Horvatinčićev iskaz policiji nakon nesreće

- Vozili smo se brzinom između 20 i 25 nautičkih milja prema Hvaru. Negdje poslije 11 sati ugledao sam jedrilicu na 100-tinjak metara s desne strane. Kad sam stigao na pedesetak metara od nje, pritisnuo sam tipku ‘stand by’ koja nije reagirala. Nakon što sam rekao da smo ostali bez komandi, izbacio sam ruku kroz plastični otvor ne bih li upozorio ljude s jedrilice da brže krenu. Ali na jedrilici nisam primijetio nikoga. Stalno sam udarao po tipkama. Uspio sam samo ugasiti motore. To je možda smanjilo brzinu, ali sudar nisam mogao izbjeći. Nakon sudara sam na pedesetak metara vidio da plutaju neke stvari oko jedrilice. Nisam primijetio nikakva tijela u moru, a ni na jedrilici. Najprije sam pustio sidro u more i onda je do mene došao gumenjak s jednog motornog broda i rekao da je vidio jednog mrtvog čovjeka u moru. Pitao sam može li se pomoći, a on je rekao da nema pomoći. Ja na svome brodu nemam gumenjaka, tako da nisam mogao otići do jedrilice da pomognem. Kad sam vidio jak prodor mora u brod, resetirao sam komande i uz pomoć jednog motora nasukao brod u plićaku, na otoku Maslinovik, da ne potone. Preko svojih prijatelja već sam nakon sudara rekao da obavijeste kapetaniju i policiju te sam im rekao i svoju poziciju. To bi bilo sve – bilo je sve što je lučkom inspektoru nakon nesreće rekao Tomislav Horvatinčić.

Horvatinčić vikao: Ne rade mi komande

Anicu Đerđu (36), odmah su nakon nesreće ispitali šibenski policajci. Evo što je im je rekla:

- U potpalublju sam Tomi napravila sendvič od kulena i sira i donijela mu ga na palubu. Autopilot je bio uključen, a Tomo je sjedio na stolici ispred upravljača broda. Za par minuta Tomo je počeo vikati ‘Ne rade mi komande, ne rade mi komande’, što je ponovio više puta kroz otvor za zrak ispred upravljača i počeo mahati rukama, nakon čega sam osjetila udarac i pala između prednje klupe i stola, gdje sam ostala par minuta u šoku. Nakon udarca gliser je stao, a kad je voda počela prodirati, do nas je došao netko gumenjakom odvezao me na neku jahtu - ispričala je tada policajcima, dodavši kako nakon nesreće ona nikoga nije zvala.

Niz prometnih nesreća

Povijest Horvatinčićeve bahatosti za upravljačima vozila seže još u 1980. kad je na pješčakom prijelazu do smrti zgazio Mandu Vučković, a kćer joj teško ozlijedio.Tada je pobjegao s mjesta nesreće, pravdajući se da ga je strah krvi.

Na zagrebačkoj Aleji Bologne 1989. je prebrzom vožnjom izazvao prometnu nesreću u kojoj je poginula Nada Petrović iz Zagreba, a prije dvije godine je na Žumberačkom putu kraj Bregane opet izazvao prometnu nesreću u kojoj je, srećom, samo lakše ozlijeđena obitelj iz Svete Nedelje.

Horvatinčić je kažnjen tek prekršajnim nalogom. Od rujna 1999. do veljače 2011. Tomislav Horvatinčić je počinio čak 31
prekršaj u prometu.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 258
VIDEO

Majka ostavila auto iza štale? Kopa se blizu kuće, stiže sve više policije i vatrogasaca
TRAŽE MALENU DANKU (2)

Majka ostavila auto iza štale? Kopa se blizu kuće, stiže sve više policije i vatrogasaca

Danka Ilić (2) nestala je u utorak oko 13 sati u prigradskom naselju Banjsko polje kod srpskog grada Bora. Djevojčicu traži stotine ljudi, od volontera, policije, Gorske službe spašavanja, helikoptera...

Susjedi nestale curice: 'Što je obitelj radila ovdje?! Pa nisu bili godinama tu. Sve je zapušteno'
MAJCI VJEŠTAČE MOBITEL

Susjedi nestale curice: 'Što je obitelj radila ovdje?! Pa nisu bili godinama tu. Sve je zapušteno'

Mještani kažu kako obitelj Ilić godinama nisu viđali u susjedstvu. Kažu kako u toj vikendici već godinama nikoga nema, objekt je zapušten pa susjedima nije najjasnije zašto je obitelj sa sobom tamo povela djecu
Misterij nestanka male Danke (2): 'Zlatno je dijete. Mirna i šutljiva, hoće prići svakome'
VELIKA POTRAGA U SRBIJI

Misterij nestanka male Danke (2): 'Zlatno je dijete. Mirna i šutljiva, hoće prići svakome'

Na istoku Srbije od utorka poslijepodne traje potraga za Dankom Ilić (2). Traže je stotine volontera i policajaca, teren pretražuju i rudari. Pomoć nudi i naš HGSS