"Kupnja tramvaja uvjetovala je ZET-ovo poskupljenja karata"

Svjesni teških socijalnih prilika četiri godine činili smo sve da ne dođe do poskupljenja cijena komunalnih usluga Zagrebačkog holdinga, poručila je Uprava

Sanjin Strukić
0 komentara

O najnovijem poskupljenju karata ZET-ova prijevoza, koje nas čeka već sutra, očitovala se u Uprava Holdinga.

- Očuvanje visoke razine kvalitete usluge javnog prijevoza u Gradu Zagrebu, kupnja 142 niskopodna tramvaja i 249 autobusa, visok porast cijena energenata i povećanje troškova održavanja i otplate novih vozila, prisilili su nas na korekciju cijena ZET-ovih usluga. Svjesni teških socijalnih prilika u kojima se nalazi većina građana Zagreba, četiri godine činili smo sve da ne dođe do poskupljenja cijena komunalnih usluga Zagrebačkog holdinga, no teška gospodarska situacija i poslovne okolnosti primorali su nas na ovakvu odluku – objasnio je glasnogovornik Dušan Viro.

Dodao je da novi cjenovni model ZET-ovih usluga osigurava visoku razinu kvalitete javnog prijevoza u Zagrebu te omogućava njegov daljnji razvoj, kako bi i dalje bili na usluzi svakom putniku.

Ističe da je unatoč novim cijenama, u naplati prijevoza ZET-a zadržana pogodnost jedne zone prijevoza za čitavo područje Zagreba.

Uvođenjem novih vrsta karata te novim oblicima plaćanja, vožnja ZET-ovim tramvajima i autobusima i dalje ostaje najsigurnija i financijski najpovoljnija opcija prijevoza, smatraju u Holdingu.

Iz Holdinga poručuju da kupnjom opće godišnje karte godišnji trošak prijevoza na 12 mjesečnih rata ostaje nepromijenjen u odnosu na dosadašnju mjesečnu kartu – 290 kuna, dok se kupnjom opće godišnje karte uz jednokratno plaćanje ostvarujete dodatni popust od 10% te se time ostvaruje pravo vožnje za devet kuna dnevno.

- Zagreb je i dalje grad s najpovoljnijim javnim prijevozom u Hrvatskoj, a ZET-ovom godišnjom kartom omogućeno je neograničeno putovanje na 1600 kilometara tramvajske i autobusne mreže u više od 500 vozila na 150 linija – izračunali su u Holdingu.

Neka pojačaju kontrole karata

Razočaran povećanjem ZET-ova prijevoza u gradu ostao je i Darko Kleinberger, predsjednik koordinacije sindikata koji djeluju u Holdingu, koji smatra da se problem mogao riješiti intenzivnijim kontrolama kupljenih karata.

- Bolje da su uveli kvalitetniju kontrolu te na taj način po starim cijenama potaknuli sve one koji se švercaju u tramvajima i autobusima da ipak kupe kartu. Povećanjem cijena neće uprava ZET-a namaknuti potrebna sredstva, nego će ljudi početi štedjeti i još više – voziti se bez karata u javnom prijevozu – smatra ovaj sindikalist.

Povukao je i pitanje zbog čega stoji 60 ZET-ovih autobusa na plin, umjesto da ih se stavi u pogon. Umjesto njihove vožnje, jedino što redovito posluje jest mjesečno plaćanje visokih rata za njihov leasing, prozvao je Kleinberger.

>>> Više pročitajte na Večernji.hr