Obavijesti

Promo sadržaj

Komentari 20

Mit: stereotipima unatoč, vožnja nije (samo) muški posao

Mit: stereotipima unatoč, vožnja nije (samo) muški posao

Stereotipi o ženama koje se ne snalaze za volanom, nemaju pojma o parkiranju i misle da je svako stajanje na semaforu dobra prilika za popravljanje šminke vjerojatno nikad neće izumrijeti, barem ne u muškoj percepciji.

Stereotipi o ženama koje se ne snalaze za volanom, nemaju pojma o parkiranju i misle da je svako stajanje na semaforu dobra prilika za popravljanje šminke vjerojatno nikad neće izumrijeti, barem ne u muškoj percepciji. No, je li doista tako, jesu li žene generalno lošiji vozači od muškaraca ili je i umijeće vožnje individualno?

Krenimo od činjenica. Znanstveno je dokazano da muškarci imaju veći tjemeni režanj, a on je odgovoran za prostornu percepciju. Zbog toga je muškarcima lakše procijeniti razmak i udaljenost, što se najviše vidi u bočnom parkiranju koji ženama nekako baš 'ne leži'. Bolje snalaženje u prostoru većini muškaraca olakšava  pronalaženje nepoznate destinacije ili automobila u javnoj  garaži. S druge strane, mnoge žene osjećaju nelagodu kad se prvi puta trebaju same odvesti na određeno mjesto na kojem još nisu bile, ali i kad ostavljaju automobil u velikoj garaži koja im je nepoznata. Neuspjelim pokušajima parkiranja neke žene jednostavno su doskočile tako da svaki put zamole prvog vozno sposobnog muškarca da im ubaci auto na mjesto.

Statistike pokazuju da su muškarci neoprezniji vozači i da izazivaju više prometnih nesreća. Vlasnici brkova i brada u pravilu brže voze, što zbog većeg vozačkog samopouzdanja, što zbog potrebe za dokazivanjem. Skloniji su i vožnji u alkoholiziranom stanju. Zbog toga su glavni uzročnici prometnih nesreća, pogađate, muškarci! Ženama je automobil, prije svega prijevozno sredstvo za dolazak od točke A do točke B, u kojem se rijetko ponašaju kao vozačice utrka. Zato su prilikom kupnje automobila sklonije  birati funkcionalnost pred vozačkim performansama, konjskim snagama i bojom laka, a za svaki dulji put studiozno se pripremaju jer žele biti sigurne da će sigurno (ne i najbrže) stići na cilj. U prosjeku žene uzimaju više satova vožnje od muškaraca, opet jer žele biti sigurne na polaganju ispita. Kad svladaju početni strah, žene u potpunosti pariraju muškarcima u vožnji , ma što oni mislili o tome.

Stereotipi na stranu, postoji nešto što se zove – prometni propisi i zakon svima, bez obzira na spol, nalaže da ih se strogo drže. Muškarci su skloniji kršenju pravila pa nije čudo da ih živcira kad je ispred njih žena za volanom blaga na papučici gasa pa nikako da prekorači tu dozvoljenu brzinu, oduzimajući njemu dragocjenih pet sekundi koje bi dobio da je na njenom mjestu.  Postoji , no nisu svi toga svjesni, i vozačka kultura.

U nas kultura i prometni propisi, primjerice, nalažu da se prilikom skretanja drugim sudionicima u prometu da znak žmigavcem, no  mnogi vozači nikako da usvoje tu naviku. Među iritantnije navike vozača spada i nabijanje 'na rep' koje je i vrlo opasno jer se reakcija automobila ispred agresivnog vozača ne može predvidjeti, te razgovaranje mobitelom. Zanimljivo je da će vam prometni policajac naplatiti kaznu za razgovor mobitelom u vožnji, no za čitanje novina, proučavanje zemljopisnih karata, jedenje sendviča ili vožnju s kućnim ljubimcem u krilu ili štiklama na nogama neće, jer zakon ne poznaje rizik od takvih radnji za vrijeme vožnje.

O parkiranjima na nedozvoljenim mjestima mogle bi se ispisati društvene kronike, a oduzimanje prednosti i prolazak kroz crveno svjetlo svakodnevnica su na našim cestama.  Vozači skloniji riziku i nepoštivanju prometnih pravila trebaju znati da pritom ne ugrožavaju sami sebe već sve sudionike u prometu – ostale vozače i suputnike, pješake, a pogotovo djecu. Djecu nerijetko ugrožavaju i vlastiti roditelji prevozeći ih u automobilu bez vezivanja i autosjedalica koje su zakonski obavezne za mlađu djecu.

Zaključak je da  pravila u muškoj i ženskoj vožnji nema, i da se ne može generalizirati. Ako su žene i sporiji vozači, to je zato jer su opreznije. Mnogi muškarci s tim imaju problem jer vožnju smatraju „muškim poslom“, ne shvaćajući da nije najvažnije na odredište stići prvi, već u jednom komadu, bez štete koju vožnja nabijena adrenalinom, željom za dokazivanjem i nepažnjom, može prouzročiti. Kako bi ipak osigurali da naša nepažnja ne naškodi drugima, tu je autoosiguranje koje  brine da u slučaju nezgode štetu ne plaćate iz vlastitog džepa. Bilo da ste muškarac ili žena, ako uskoro ističe obvezno autoosiguranje,  obavezno provjerite ponudu u kojoj vam je cijena u startu niža za 10 posto!

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 20
VIDEO

Bujanje tržišta nekretnina na Kvarneru: Opatija u fokusu
PROMO

Bujanje tržišta nekretnina na Kvarneru: Opatija u fokusu

Opatija i Kvarner postaju nekretninska oaza. Blizina mora, bogata kultura i rastuća ponuda privlače pažnju investitora i ljubitelja mediteranskog načina života

Trijumfalno deseto izdanje Dana komunikacija
PROMO

Trijumfalno deseto izdanje Dana komunikacija

Deseto izdanje ovog festivala obilježeno je punim festivalskim dvoranama i fantastičnom energijom, a racionalna iracionalnost, predvidiva nepredvidivost i zapečatili su dojmove s ovog tipično-netipičnog festivala.
Imate masnoću u krvi? Ovo je hrana koja smanjuje kolesterol
ZA ZDRAVO SRCE I ŽILE

Imate masnoću u krvi? Ovo je hrana koja smanjuje kolesterol

Povišene masnoće glavni su uzročnik bolesti srca. Često je dovoljno dva do tri mjeseca da se uz zdrave navike regulira razina kolesterola pa jedite skušu, srdele i povrće, a uživajte i u čokoladi...