Konsumo je pokrenut 2014. godine, godinu dana nakon što je Agrokor ušao u partnerstvo s meksičkim investitorima, a njihove trgovine povezuju se s hrvatskim ekonomistom...
Ovo je 'Konsumo': Meksikanci su 'ukrali' prepoznatljiv brend?
Daleko od ovdašnje strke konzultanata i problema Agrokor grupe jedna poslovna priča iz dalekog Meksika nudi prilično intrigantne indicije povezanosti s obitelji Todorić. Radi se o konceptu lanca malih dućana, takozvanih convenience ili c-store-a, uključujući i opciju s kafićima, pod nazivom - Konsumo, piše Poslovni dnevnik.
Naime, zeleno-crveni logo kompanije gotovo je identičan Konzumovu, a prije dvije godine u sklopu tog projekta registriran je i brend 'K plus'. Na upit o tome da li i na koji način u tom meksičkom projektu sudjeluju vlasnici Agrokora, i što je eventualno s pitanjem rojaliteta (polaže li na njih pravo Agrokor/Konzum), iz Agrokora je telefonski poručeno kako s tim "nemaju nikakve veze".
Također, na pitanje znači li to da je netko neovlašteno prisvojio brend i glavne značajke loga, odgovor još "visi u zraku".
Kako bilo, u toj priči neobično je mnogo slučajnosti. Projekt Konsumo u Meksiku pokrenut je 2014. godine, godinu dana nakon što je Agrokor ušao u partnerstvo s meksičkim investitorima i TUI-jem u hotelskom biznisu (Karisma Hotels Adriatic). Kako se ističe na meksičkim stranicama, model Konsumo razvili su "investitori iz Meksika i Europe s izuzetnim iskustvom u retail sektoru". Uz to, prema elektronskim bazama poslovnih informacija, trgovine Konsumo povezuju se s tvrtkom Croamex S.A. de C.V. u kojoj se kao odgovorna osoba (komercijalni direktor) potpisuje Marino Jurić.
Jurić se na svom LinkedIn profilu predstavlja upravo kao osnivač Konsuma, a inače je ekonomist koji je diplomirao na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Prije Konsuma, kojega navodi u biografiji od veljače 2014. do danas, radio je u Bank of America i Merrill Lynchu, globalnoj investicijskoj banci s kojom je, slučajno, Agrokor mnogo surađivao u svojim međunarodnim financijskim operacijama.
Osim isticanja da su model Konsuma razvili investitori iz Meksika i Europe, na mrežnim stranicama Konsuma se navode i dosta ambiciozni planovi. Nositelji projekta lani su predvidjeli širenje diljem zemlje, i to kroz organski rast, akvizicije i regionalne franšize. Čini se da su franšize ujedno i preferirani model širenja, a prema uvjetima dostupnim na internetskim stranicama, podrazumijevaju ukupnu vrijednost investicije od 1,1 do 1,5 milijuna dolara.
Pogledajte službene stranice Konsuma.
>>> Više čitajte na Poslovnom dnevniku...