Brane su konstruirane kao specijalni rezervoari napunjeni zrakom, odnosno vodom. Napunjene vodom će ležati na dnu mora, a punjenjem zrakom će se podizati i zatvarati ulaze u lagunu
Prve četiri brane krenule su iz Brodosplita na put za Veneciju
Iz Brodosplita prema Veneciji započela je isporuka četiri čelične brane 320-380 tona, koje će biti postavljene na morske prolaze Malamocco i Chioggia pred tim gradom. U škveru dovršene su 23 od 63 mobilne brane za sustav "Vrata Venecije" , a radi se o o poslu vrijednom 70 milijuna eura za zaštitu venecijanske lagune od nadiranje morske vode. Do sada je isporučena jedna od njih, a spomenute četiri se prevoze baržom „Archimedes’ koja će se iz Splita uputiti ka Veneciji u subotu nakon što se dovrši utovar.
Pokretanje videa...
- Ukrcaj se obavlja samohodnim modularnim transporterima velike nosivosti, a barža za prijevoz specijalnih tereta duga 91,5 metar, široka 27 metara te nosivosti 9600 tona prevest će odjednom četiri brane ukupne težine 1300 tona. Baržu će doći samog ušća gdje će se brane ugraditi – doznajemo iz Brodosplita.
Venecijanska vrata su dio projekta MOSE, jednog najvećih građevinskih pothvata u povijesti Italije. Od 78 predviđenih brana, Brodosplit će isporučiti 63 dimenzija 27-30 x 20 metara, visine 4-5 metara i težine 320-380 tona. U brane će biti ugrađeno 20.000 tona čelika.
- Brane su konstruirane kao specijalni rezervoari napunjeni zrakom, odnosno vodom. Napunjene vodom će ležati na dnu mora, a punjenjem zrakom će se podizati prema površini mora i zatvarati ulaze u lagunu. Kada se ispumpa zrak, ponovno će se napuniti vodom i leći na dno mora. Projekt 'MOSE' je integrirani zaštitni sistem koji se sastoji od niza mobilnih brana koje su sposobne zatvoriti Venecijansku lagunu od Jadranskoga mora kada plima pređe utvrđenu razinu (110 cm) pa sve do maksimalnih tri metra – rekli su u Brodosplitu.