Turski brod u plamenu gasi i pet 'specijalaca s Kurska'

Četiri člana posade lakše su ozlijeđena. Službe za spašavanje još nisu skupile 2000 metara zaštitnih plutaća da zaustave eventualno širenje nafte

AFP
Foto: AFP
VIP

Oko 18.45 je u pulsku zračnu luku sletjela grupa od pet Nizozemaca, specijalno obučenih za gašenje požara na brodovima, iz tvrtke Schmidt. Odmah su ih helikopterom prebacili do turskog broda koji je do večeri gotovo cijeli izgorio i nagnuo se za tri stupnja.
Brod "Und Adriyatik" koji plovi pod turskom zastavom u srijedu ujutro zahvatio je požar 15 nautičkih milja zapadno od Rovinja, na granici hrvatskoga teritorijalnog mora i ZERP-a
Strahovit prizor gorućeg broda na kojem se se nalazilo 200 kamiona i oko 9 tona opasnog tereta vjerojatno uljnih proizvoda vidio se miljama daleko, a gusti dim širio se čak do 300-tinjak metara u visinu. Prema riječima očevidaca, prizor je bio apokaliptičan.
- Povremeno su se čule eksplozije s unutrašnjosti broda pa pretpostavljamo da su eksplodirali kamioni. Krmeni dio broda je u potpunosti izgorio, a pramac i dalje gori u plamenu, govore očevici. Grčki brod "Ikarus Palace" je oko 7 sati spasio svih 22 člana posade i devet putnika. Na mjesto nesreće upućen je kanader, brodica Lučke kapetanije Pula i vatrogasci, a požar nadziru dva tegljača. Dino Kozlevac, županijski vatrogasni zapovjednik, o mogućnostima gašenja požara na otvorenom moru izjavio je da je učinkovitost upitna jer je riječ o zatvorenom tipu broda.
- Ovo je dokaz da na razini države i županije treba mijenjati sustav gašenja, jer će ovakvih situacija još biti, s obzirom na gust promet - rekao je Kozlevac.
U Istru su stigli i ministri Božidar Kalmeta te Berislav Rončević.
- Situacija je kritična, ali pod kontrolom - kazao je istarski župan Ivan Jakovčić.
- Vjerujemo da brod neće eksplodirati i potonuti što bi imalo vrlo, vrlo ružne posljedice, ekološke i druge - izvijestio je ministar Božidar Kalmeta. Od ministra unutarnjih poslova Berislava Rončevića doznajemo kako gašenje broda vodom ujutro nije uspjelo. MORH je izišao u susret i dao kanader za gašenje, ali bez učinka. Ministar Rončević potvrdio je da je požar nastao u strojarnici broda.

TADIĆ: BEZ ZERP-a NE BI INTERVENIRALI
Sreća je da je brod pod turskom zastavom, kaže dr. Tonči Tadić. - Problem bi bio da je brod slovenski ili talijanski, jer oni osporavaju ZERP. On pojašnjava kako se brod u otvorenome moru može vaditi samo nakon potonuća, a u teritorijalnim vodama i ZERP-u može ga se spašavati bez dopuštenja kapetana.

TANKERI ZA PRIJEVOZ NAFTE NE SMIJU BITI STARIJI OD 15 GODINA
Turistički brod Mornar prošle se godine kraj Kornata zapalio tijekom plovidbe. Srećom, bez ozljeda se spasilo svih 28 izletnika.
Kraj Solina je '97. eksplodirao tanker Tomislavgrad. Hrvatska je zato domaćim starim tankerima zabranila prijevoz opasnih tekućina.
-Talijanski tanker Brigitte Montanari '84. potonuo je kraj Kornata s 1324 tone sirovine za izradu plastičnih masa
-Hrvatski teretnjaci Sv. Josip i Orašac '94 sudarili su se u šibenskom akvatoriju iako je more bilo mirno i vidljivost dobra
-HHrvatski tanker Tomislavgrad 1997. eksplodirao kraj Solina
-Naš ribarski brod Orada kraj Brijuna '97 potopio nepoznati brod
-Kraj talijanske Ancone 2003. potonuo tanker sa 65 tona nafte
-Turski tanker Aygaz kraj Suska se 2005. usidrio na dva dana jer je otkazao pogonski stroj.

Možda vas zanima i ovo:
Message