NISU UKINULI LINIJU: Na nekim relacijama, zbog manjka strojnog osoblja, HŽ je uveo zamjenske autobusne linije, no na tim relacijama ne ukida željeznički promet
Vlakovi otkazani jer strojovođe odbijaju raditi prekovremeno
Nakon što smo objavili da HŽ Putnički prijevoz planira ukinuti sve putničke linije između Zagreba i Splita, i time Dalmacija ostaje odsječena od Europe, iz HŽ-a su potvrdili da se na toj relaciji umjesto vlakova uvode autobusi.
U svom priopćenju navode da su autobusi uvedeni jer su "strojovođe počeli odbijati pozive poslodavca i potpisivati izjave da odbijaju prekovremeni rad što uz, korištenje bolovanja, dovodi do manjka osoblja".
Naime, strojovođama se nakupilo "starog" godišnjeg odmora kojeg po zakonu moraju iskoristiti do lipnja i zato su već ukidane pojedine kraće relacije te su umjesto vlakova vozili autobusi.
Sada uprava tvrdi da se zapravo radi o namjernom odgovoru Sindikata strojovođa Hrvatske na pokušaje Uprave da ispregovara nove otkaze, doduše uz poticajne otpremnine.
- Nakon predstavljanja nacrta novog Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji predstavnicima reprezentativnih sindikata, Sindikat strojovođa Hrvatske, nije pristao na daljnju racionalizaciju kroz smanjenje broja radnika, a njegovi članovi u posljednja tri tjedna odbijaju prekovremeni rad - navodi se u priopćenju.
Odbijanje strojovođa da rade prekovremeno, zbog čega se uvode autobusi, vide kao pokušaj pritiska sindikata na Upravu.
Donose informacije da je od 5. do 19. ožujka zbog manjka strojovođa otkazano 82 vlaka što je oko jedan posto svih vlakova i da su umjesto njih uvedena 94 autobusa. Treba reći i to da država s više od 500 milijuna kuna subvencionira Putnički prijevoz a dio tog novca sad odlazi privatnim prijevoznicima.
No prema riječima Sindikata strojovođa, oni samo koriste svoje zakonsko pravo da odbiju raditi prekovremeno jer to ionako ne plaćaju u cijelosti te da ne žele ugroziti sigurnost putnika vozeći više sati od predviđenog. U priopćenju iz Uprave HŽ-a, pak, stoji da svaki strojovođa u prosjeku ima tri prekovremena sata na mjesec, da im se to isplaćuje te da svaki od njim ima u prosjeku 7.600 kuna neto plaću koja je za trećinu veća od prosječne hrvatske plaće. Uz to, strojovođe imaju i beneficirani radni staž pa na 12 mjeseci, dobivaju još šest mjeseci beneficiranog staža.
- Postupci Sindikata strojovođa Hrvatske su neracionalni i štetni za putnike kojima se ne pruža zadovoljavajuća usluga. Odustajanjem od predloženih mjera racionalizacije doći će do novih gubitaka u poslovanju, koji bi mogli ozbiljno ugroziti Program restrukturiranja i financijsku održivost poslovanja - završavaju u svom priopćenju iz Putničkog prijevoza.
Doznajemo i to da bi za desetak dana mogao uslijediti i kolaps prigradskih vlakova jer će prema raspoloživim ljudima samo u Zagrebu nedostajati dvije trećine strojovođa.