• Kolumna
  • Komentari 0
  • Share 3
  • Tweet
Inga Lalić

KARIJERA

Inga Lalić

28.03.2012. Arhiva kolumni:

Postavite S.M.A.R.T cilj i ostvarite uspjeh!

Mnogi ne ostvaruju svoj puni potencijal. Da se i vama to ne bi dogodilo i da ne postanete dio statistike, shvatite važnost postavljanja i definiranja ciljeva.


Postavite S.M.A.R.T cilj i ostvarite uspjeh! Thinkstock

Razgovarala sam i radila s jako puno ljudi što klijenata što prijatelja i kada bi došli na temu ciljeva; što žele postići, kako će to postići, kada će to postići, na koji način, uvijek sam se iznenadila kako dosta njih nema nikakav cilj, a i ako ga ima ti ciljevi nisu konkretni, mjerljivi, motivirajući, izazovni, realni, a definitivno nisu zapisani. Kod većine ljudi ciljevi zvuče otprilike ovako: 'želim novi auto, želim karijeru, želim imati više novca, želim pokrenuti vlastiti posao'. Međutim, to nisu ciljevi nego želje, a velika je razlika između želje i cilja.

Ciljevi bi bili da kažemo: 'kupujem novi auto (navesti marku auta) crvene boje s kožnim sjedalima na proljeće 2012, iduću stepenicu u svojoj karijeri ostvarujem tada i tada', ako želite imati više novca trebate definirati koliko novca, da li je to 5.000,00 kn ili 12.000,00 kn i do kojeg roka ćete to ostvariti. Ciljevi moraju biti konkretni, moramo točno znati što želimo. Trebaju biti motivirajući jer ako nas taj cilj ne pokreće, ako ne gorimo za taj cilj, teško ćemo ga ostvariti. Ciljevi trebaju biti i realni, ostvarivi jer ako unaprijed sumnjamo u ostvarivost tog cilja onda sve pada u vodu. Nemojte biti nestrpljivi, dajte si vremena za ostvarenje cilja, ali zapamtite da cilj bez roka nije cilj.

Definitivno svi učitelji i treneri naglašavaju važnost zapisivanja ciljeva. Nećete pronaći niti jednu knjigu o motivaciji i uspjehu u kojoj se ne govori o važnosti postavljanja i zapisivanja ciljeva i koliko to utječe na naš uspjeh. Priznajem da je i meni u početku moje karijere to bio najgori dio. Nije mi se dalo. Znala sam točno što želim ali nisam 'imala vremena' zapisivati ciljeve. I ono što mi se dogodilo jest da sam upala u kolotečinu. Svaki dan mi je bio isti, radila sam i radila, a imala sam osjećaj da se vrtim u krug, ništa se specijalno nije događalo. Odrađivala sam svoj posao rutinski, ali negdje duboko u sebi bila sam nezadovoljna. Mislila sam si pa dobro ako svi ti pametni i uspješni ljudi pričaju o važnosti zapisivanju ciljeva valjda ima nešto u tome. Nisam imala što izgubiti i odlučila sam probati. U početku mi je bilo teško. Stotine misli roje vam se po glavi i nije lako te misli fokusirati i staviti na papir, a da sve ima smisla. Nakon nekog vremena sam shvatila da mi pisanje zapravo pomaže da iskristaliziram to što zapravo mislim. Da očistim glavu od nevažnih stvari i odvojim pozitivne misli od negativnih. Na taj način su se sve želje počele polako preoblikovati u ciljeve, a ja sam se ponovo počela veseliti svakom novom danu.

I stvarno ima smisla. Najbolje od svega je to što su mi se ti ciljevi počeli ostvarivati u vrlo kratkom vremenu. Nevjerojatno je kako vam se otvaraju sva vrata samo kad se fokusirate i usmjerite 100% na to što želite. Sve prepreke koje su postojale i koje sam prije vidjela nekako su nestajale, a ja sam vidjela samo nove mogućnosti. Osim što sam se uvjerila kolika je važnost zapisivanja ciljeva, naučila sam koliko je važno imati i plan. Jer cilj bez plana: tko, što, kako, kada, zbog čega, zašto, na koji način - teško će se ostvariti. Plan je presudan za uspjeh i pomaže vam da na putu do realizacije cilja vidite gdje ste trenutno i što biste još mogli poduzeti da ostvarite taj cilj.

Kako želju pretvoriti u cilj?

Postoji jako puno načina, tehnika i alata kako se to radi i kako se postavljaju ciljevi. Meni, osobno se najviše sviđa S.M.A.R.T. način. Vrlo je jednostavan i prema toj formuli lako mogu provjeriti jesam li dobro postavila cilj. Preporučujem ga i vama.

S.M.A.R.T. ciljevi

S - specific (određen) – cilj treba biti potpuno određen, što želimo za razliku od onoga što ne želimo, uključiti sva osjetila u doživljaj cilja

S- simple ( jednostavan) – neka bude što jednostavniji tim je bolje, probajte u jednoj rečenici izraziti što vam je važno, izvucite bit.

M - measurable (mjerljiv) – cilj treba biti mjerljiv tako da ga možete izmjeriti u nekoj jedinici, primjerice u novcu ako želite povećati svoje prihode, u kilogramima ako želite smršaviti, u kilometrima ako želite trčati, u komadima ili količini ako želite nešto kupiti i sl.

M - meaningful for you (značajan za tebe) – da, cilj vam mora biti važan i značajan jer ako vam nije kako ćete se motivirati da ga ostvarite. Mora biti važan vama, a ne nekom drugom.

A - as if now ( kao da je u sadašnjosti) – cilj treba biti izražen u sadašnjosti kao da se već događa i ostvaruje. Nemojte postavljati ciljeve u budućnosti, uvijek ćete imati osjećaj da je ispred i izvan vas, a ne u vama. Primjerice: pokrećem vlastitu tvrtku, a ne pokrenut ću vlastitu tvrtku. Radi se o postavljanju namjere.

A - achievable ( moguće ga je dostići) – svakako treba biti ostvariv, jer ako u vama postoji i mala sumnja u ostvarivost cilja nećete uspjeti. Morate vjerovati da je moguće.

A - all areas of your life ( sva područja tvog života) – cilj vas treba nadahnuti jer njegovo ostvarenje mora utjecati pozitivno na sva područja vašeg života.

R - realistic ( realan) – mora biti realan, ali ujedno i izazovan. Ako želite povećati prihode, nemojte odmah staviti u cilj primjerice 100 000 kuna ako sada zarađujete 5000 kuna. Ni vi sami nećete 100% vjerovati da je to moguće u, recimo, godinu dana. Radije to podijelite na više manjih ciljeva, prvo s 5.000 na 10.000 kn, pa kad to ostvarite onda dižite cilj prema gore sve dok ne dođete do 100.000kn.

R - responsible/ ecological (odgovoran/ekološki) – cilj treba biti usmjeren na ekologiju i vrijedan. Koje su posljedice ostvarenja cilja za vas i za ljude oko vas?

T - timed (vremenski određen) – već samo rekli da cilj bez roka nije cilj, tako da u svako postavljanje cilja morate uključiti rok odnosno datum ostvarenja

T - toward what you want (usmjeren prema onome što želiš) – cilj uvijek treba biti postavljen pozitivno i usmjeren prema onome što želite ostvariti. Mnogi postavljaju ciljeve u negaciji misleći da je to za njih pozitivno i to je također jedan od razloga zašto se cilj ne ostvaruje.

Inga Lalić, business coach i konzultantica, ima desetogodišnje iskustvo u radu s tisuću klijenata. Osmislila je i vodi trening Poduzetnička piramida. Pomaže poduzetnicima i onima koji to žele biti da ostvare svoje želje i ciljeve, povećaju prihode uz više slobodnog vremena i postanu učinkovitiji, uspješniji, sretniji i bogatiji. Vlasnica je tvrtke RE-FORMA, specijaliziranog centra za razvoj poduzetnika.

Tagovi: uspjeh, karijera, inga lalić kolumna, inga lalić, ciljevi

Komentari Pogledaj sve komentare
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.

Budite naš čitatelj reporter Obrazac
telefon: 01/24-24-242 e-mail: reporter@24sata.hr Sve priče objavljene u tiskanom izdanju nagrađujemo sa 100 do 1000 kuna. Šaljite i na MMS: 099/224-2424, SMS 662024 (1,24 kn za sve operatere).

Zatvori / Otvori toolbar
24shop