Obavijesti

Pametna kuna

Komentari 0

Poznajete li pravila za kupnju robe na sniženju i rasprodaji?

Poznajete li pravila za kupnju robe na sniženju i rasprodaji?
1

Redovito kupujete proizvode na sniženjima? Donosimo vam savjete Hrvatske udruge za zaštitu potrošača o tome na što biste sve pritom trebali obratiti pozornost

VIDEO

Jedna od povoljnijih varijanti kupovine potrebnih stvari i proizvoda jest svakako ona kada se ti isti proizvodi nalaze na sniženju. Rasprodaje su obično vezane uz blagdanske i sezonske godišnje periode te su svakako dobra prilika da kupite kvalitetnu robu po povoljnoj i vašem budžetu prihvatljivoj cijeni. Međutim, koliko dobro poznajete svoja potrošačka prava prilikom kupovine robe na rasprodaji?

Hrvatska udruga za zaštitu potrošača na svojim internetskim stanicama objavila je nekoliko korisnih savjeta koji vam mogu pomoći ako se nađete u situaciji da na rasprodaji kupite robu koja ima nedostatak ili grešku  ili joj pak istječe rok uporabe. Alan Miler, član Upravnog odbora HUZP-a, navodi kako biste trebali reagirati u namjeri da zaštitite svoja potrošačka prava.

Roba na sniženju i rasprodaji

''Kao i kod proizvoda koji nisu na sniženju, na robi koja se nalazi na sniženju cijena treba biti napisana jasno, vidljivo i čitljivo na proizvodu ili na ambalaži. Uz cijenu koja vrijedi nakon sniženja treba biti istaknuta i cijena koja je vrijedila prije nego što se proizvod nalazio na sniženju'', rekao je Miler.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Proizvodi koje kupci kupuju robu na rasprodaji trebaju biti fizički odvojeni od ostalih proizvoda. Za njih također vrijedi pravilo da cijene prije i nakon sniženja trebaju biti vidljive. ''Ako je postotak sniženja objavljen u rasponu (primjerice "od 10 do 50 posto") obveza je trgovca da istakne kako se najveći postotak sniženja odnosi na najmanje jednu petinu svih proizvoda na rasprodaji. Za provjeru je li trgovac izvršio tu obvezu ovlašten je jedino gospodarski inspektor Državnog inspektorata.''

Roba kojoj istječe rok uporabe

Ako je roba na rasprodaji jer joj istječe rok uporabe, proizvodi trebaju dodatno imati jasno istaknuti najmanji ili krajnji rok uporabe te trebaju biti fizički odvojeni od ostalih proizvoda.

''Smatram da bi proizvod koji nije tako označen ili odvojen, trebalo biti moguće reklamirati'', navodi Miler te dodaje kako bi pritom kupac trebao dokazati da je trgovac propustio dodatno označiti proizvod. ''To također može učiniti gospodarski inspektor Državnog inspektorata na zahtjev kupca.''

Proizvod s nedostatkom ili greškom

Ako je roba na rasprodaji jer se radi o proizvodu koji ima nedostatak ili grešku, i takvi proizvodi trebaju biti odvojeni od ostalih proizvoda i vidljivo obilježeni na proizvodu i prodajnom mjestu, a trgovac mora upoznati kupca u čemu se sastoji nedostatak ili greška na proizvodu. Miler navodi kako bi i u ovom slučaju, ako proizvod koji nije tako označen i ako trgovac nije upoznao kupca u čemu se sastoji nedostatak ili greška na proizvodu, trebalo biti moguće reklamirati

''Ako je trgovac udovoljio obvezi, odnosno proizvod koji ima nedostatak ili grešku odvojio od ostalih proizvoda i jasno proizvod obilježio (na proizvodu i prodajnom mjestu) te upoznao kupca (istaknutom obavijesti ili na drugi način) u čemu se sastoji nedostatak ili greška, trgovac nije dužan prihvatiti reklamaciju kupca'', rekao je.

Reklamacija proizvoda na rasprodaji

''Kod proizvoda na rasprodaji ne može se 'a priori' odgovoriti treba li trgovac reklamaciju prihvatiti jer to ovisi o razlogu rasprodaje (proizvodu istječe rok uporabe, nedostatak ili greška na proizvodu, likvidacija sezonskih proizvoda, likvidacija prodavaonice i slično)'', navodi Miler te dodaje kako bi kod svake takve reklamacije trebalo najprije utvrditi sve mjerodavne činjenice, a naročito je li trgovac postupio u skladu sa zakonskom obvezom.

''Ako pak trgovac nema obvezu prihvatiti reklamaciju jer je udovoljio svim zakonskim obvezama, preostaje da sam odluči hoće li ili neće zamijeniti proizvod ili vratiti novac za kupljeni proizvod. Radi se dakle o poslovnosti trgovca.'' Ako pak trgovac ima obvezu prihvatiti reklamaciju jer nije udovoljio svim zakonskim obvezama, a to odbije učiniti, kupac se za zaštitu svojih prava treba obratiti mjesno mjerodavnoj jedinici ili ispostavi Državnog inspektorata.

Vraćanje kupljenog proizvoda

Kupac može proizvod vratiti trgovcu ako se predomislio. ''Primjerice, ako želite majicu zelene boje zamijeniti za majicu žute boje, a proizvod nije s nedostatkom ili greškom, to možete učiniti samo ako trgovac na to pristaje'', tvrdi Miler te navodi da za to ne postoji zakonska obveza.  Pristanak trgovca može biti istaknut pisanom obavijesti ili usmeno u prodavaonici. ''Trgovac kojemu je stalo do kupca pokazat će svoju poslovnost i zamjenom proizvoda za koje nije obvezan po zakonu.''

Kod velikih sniženja, kao i u svim ostalim slučajevima, svakako obratite pozornost na ispravnost i sigurnost proizvoda. Bez obzira radi li se o proizvodu koji je na rasprodaji, na sniženju ili u ''redovitoj'' ponudi, uvijek temeljito pregledajte proizvod u prodavaonici, odnosno na prodajnom mjestu. Tako možete unaprijed izbjeći eventualnu naknadnu reklamaciju.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Euro 2024., raspored i satnica svih utakmica: Poznati su svi sudionici, kako kupiti ulaznice?
VODIČ ZA PRVENSTVO

Euro 2024., raspored i satnica svih utakmica: Poznati su svi sudionici, kako kupiti ulaznice?

Cijene ulaznica se kreću od 30 eura za najjeftinija mjesta do 1000 eura za najskuplje. Za sve utakmice u skupini hrvatski su navijači dobili po 10.000 ulaznica

VIDEO Dragana Mirković: 'Sve sam riskirala. Nije me sramota sad reći da nemam novca...'
EKSKLUZIVNO: ISPOVIJEST IZ DVORCA

VIDEO Dragana Mirković: 'Sve sam riskirala. Nije me sramota sad reći da nemam novca...'

Cijela estrada zna koliko sam radila u braku, ali to sam i htjela. Mogla sam se udati za bogataša da ne radim ništa, ali to me nije privlačilo. Ja sam bila ta 'lokomotiva', rekla nam je Dragana Mirković u svom dvorcu
Luka Modrić koristi drevnu metodu liječenja - hidžamu: Evo za što se sve ona primjenjuje
Terapija vakuumskim čašicama

Luka Modrić koristi drevnu metodu liječenja - hidžamu: Evo za što se sve ona primjenjuje

Cupping blagotvorno djeluje na bolove koštano-mišićnog sustava. Vlastite obrambene snage koje tijelo izlučuje u pripremi za ozljedu djeluju lokalno na posljedicu bolesti tako da se tegobe smanje