Vrijeme je za samoreklamu: Otkrijte koje zapreke stoje na putu samopromidžbe i analizirajte kako se osjećate dok govorite o sebi. Jeste li napeti, zabrinuti...
Sam svoj PR majstor: Bodrite sami sebe i vjerujte u uspjeh
Baš kao i proizvodima, i vama je potrebna dobra reklama na tržištu rada. Želite li da vas poslodavci, šefovi i kolege zamijete, ovladajte tehnikama samopromidžbe te budite sam svoj PR majstor. Tajna je u tome da pronađete zlatnu sredinu između samozatajnosti, kad o sebi premalo govorite, te narcisoidnosti, kad se suviše hvalite šaljući poruku da je vaš ego veći od stručnosti. Kako biste pronašli tu zlatnu sredinu, pustite da o vama, umjesto riječi, govore vaša djela, hrabro priznajte neuspjehe te nesebično promovirajte svoje kolege. U poslovnom su svijetu važni rezultati, a ne riječi.
Pozornost ćete stoga lakše privući onim što ste već odradili, nego nečim što tek namjeravate napraviti. To što vjerujete da će se u budućnosti otvarati nova radna mjesta i da će se pokrenuti zapošljavanje, nije isto što i reći: “Pokrenuo sam tri proizvodne tvrtke koje zapošljavaju 200 ljudi“. Da biste privukli pozornost, recite koje ste probleme uspješno riješili, koje ste novine uveli u poslovanje ili koje ste projekte pokrenuli te kako ste savjetima pomogli drugima da ostvare svoje ciljeve. Kolege će promovirati vas ako vi promovirate njih. Pohvalite ideje i projekte te se veselite njihovu uspjehu.
Dovoljno dobri? Najbolji! Bodrite se i hvalite se, ali hvalite i kolege
Nemojte biti ogorčeni ako vaši kolege i šefovi nisu sami automatski uvidjeli vaše kvalitete i poslovne uspjehe. Nikad nemojte misliti kako niste dovoljno dobri za posao koji radite i ne opterećujte se previše onim što kolege o vama misle ako se pohvalite svojim rezultatima.
Uspjeh motivira ljude i potiče na kreativnost
Ako ne vjerujete u sebe, tko će u vas vjerovati? Bez ustručavanja pronađite načine na koje ćete istaknuti svoje sposobnosti te pokazati šefovima koliko vrijedite. Pohvalite se pred ljudima kojima će vaš uspjeh dati krila i kreativnu energiju.
Bez grama srama obavijestite cijeli svijet o uspjehu
Pažljivo razradite plan uz pomoć kojeg ćete važnim ljudima u tvrtki skrenuti pozornost na svoja poslovna postignuća. Sastavite popis svih svojih znanja, vještina, sposobnosti i dosadašnjih poslovnih rezultata. Kad završite rad na važnom projektu, ne budite skromni, nego nadređene obavijestite usmeno ili dopisom.