Obavijesti

News

Komentari 300

Upravlja gradom od 3800 ljudi, a vozi auto od čak 435.360 kn

Upravlja gradom od 3800 ljudi, a vozi auto od čak 435.360 kn
3

Lokalni šerifi voze se u limuzinama dostojnim šefova država, a štede na vrtićima i naknadama za siromašne. Riječ je o jurilicama, uglavnom iz više klase...

VIDEO

Kad je 2008. godine tadašnji premijer Ivo Sanader građanima objavio kako nas je zahvatila kriza, prvi koji nisu stegnuli remen bili su načelnici, gradonačelnici i župani. Redom su se bacili na kupnju automobila, često skupljih od 200.000 kuna.

Pokazalo je to naše istraživanje voznih parkova više od 400 hrvatskih općina, više od 90 gradova i 20 županija.

U nove Passate te su 2008. godine sjeli čelnici Raba, Labina, Knina, Lipika, Karlobaga, Zmijavaca, Kolana, dubrovačkog primorja... Audi A4 stajao je općinu Barilović u Karlovačkoj županiji 270.000 kuna, dok gradonačelnik Novog Vinodolskog od tada vozi Audi A4 Quatro s 3000 kubika. 

Gradonačelnik Paga, grada sa 3800 ljudi, vozi limenu raskoš od 435.360 kuna, a nije da u gradu baš sve funkcionira. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

I županije su si kupovale aute pa u Audiju A6 i danas sjede brodsko-posavski i zadarski župan. Taj je model od 3000 kubika 2008. kupio i tadašnji gradonačelnik Ploča Ante Karamatić (SDP) za nevjerojatnih 660.000 kuna, od čega je 180.000 kuna bila dodatna oprema.

Riječ je o jurilicama, uglavnom iz više klase, koje su danas stare od šest do osam godina. Cijena im je pala te danas imaju mlađu i vredniju konkurenciju. Ni godinu dana nisu navršili automobili u kojima se voze gradonačelnici Korčule, Svete Nedjelje i Ivanca.

(Ispravci i dodaci: Kod Milana Bandića je navedeno da vozi Passat od 110.000 kuna, no ta je cijena ipak dosta veća. Naime, Zagreb je 2012. kupio Passat R36 koji i danas ima cijenu preko 20.000 eura. Također, u listi nedostaje načelnik Tučepa Ante Čobrnić koji vozi Renault 5 iz 1988. godine, čija se vrijednost procjenjuje na oko 400 eura.) 

Dok je bivši korčulanski gradonačelnik Vinko Kapelina prozivan jer je na klauzuru HDZ-a išao službenim automobilom, sa stilom je u mandat ušao i njegov nasljednik Andro Fabris, također HDZ-ovac. On se vozi VW Passatom 2,0 proizvedenim i kupljenim ove godine za 235.420 kuna.

No i to je malo u odnosu na Pag. Ondje je gradonačelnik Željko Maržić, predsjednik lokalne stranke, koji je na vlast došao u koaliciji sa SDP-om.

- Auto je na leasing kupila prošla vlast - pravdaju nam se s Paga. Audi A6 3.0 TDI je na 60 obroka po 7256 kuna, odnosno ukupno za 435.360 kuna 2011. godine kupila bivša vlast na čelu s gradonačelnikom Antom Fabijanićem Njekulinom, čovjekom iz koalicije HNS, HSLS, HSP i HSU.

Neki gradovi nemaju automobile u svojem vlasništvu, nego ih unajmljuju. Primjerice, Klaudio Vitasović (IDS), gradonačelnik Vodnjana, koristi unajmljenu Mazdu 6 iz 2014. koja mu je na raspolaganju 24 sata na dan. Grad je ugovor o najmu sklopio na dvije godine, a mjesečna naknada iznosi čak 6742 kune.

- U cijenu su uračunati troškovi osiguranja od autoodgovornosti, kasko osiguranje, registracija i tehnički pregled vozila, održavanje i servis te zamjena i skladištenje zimskih i ljetnih guma - pravdaju se. Ipak, taj će grad za samo dvije godine najam platiti 161.808 kuna.

Davor Javorović/Pixsell

Ovo vozi vukovarski gradonačelnik

Vrtoglave cifre, koje nisu garancija uspjeha. Dapače, za Komižu i Kraljevicu ne može se reći da grcaju u siromaštvu pa njihove gradonačelnice ipak voze privatne automobile. Ti gradovi nemaju službenih auta, baš kao ni Oroslavje, Supetar i Omiš, čiji je nezavisni gradonačelnik Ivan Kovačić službeni auto vrijedan 280.000 kuna prodao kako bi mogao opremiti dječji vrtić. Kao i s gradovima, i s općinama se nerijetko pokaže - što je auto skuplji, to im je manji. Naravno, budžet.

Osječki gradonačelnik tako vozi VW Phaeton, a grad je ove i prošle godine kupio još dvije Škode Octavije, dok su rodiljne naknade srezane s 3000 na 1000 kuna. Slično je i sa županijama. Prema prošlogodišnjim podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, u Osječko-baranjskoj županiji nezaposleno je bilo 36.632 ljudi, čime se, po tom nezahvalnom kriteriju, smjestila u vrh. 

Ipak, tamošnji župan Vladimir Šišljagić (HDSSB) vozi se u VW Passatu CC iz 2011., za koji županija plaća i vozača. U toj, kao i u gotovo svim drugim županijama, zamjenici se voze svatko u “svojem” automobilu.

Kristina Štedul Fabac/Pixsell

Jelić vozi Passat iz 2013. godine

Karlovački gradonačelnik Damir Jelić (HDZ) također je ljubitelj lijepih limuzina. On se vozi u Passatu koji mu je grad nabavio 2013. godine.

- Ukupna cijena vozila je 319.285,61 kunu. Iako spada u skuplje automobile, Jelić je u odnosu na neke druge gradonačelnike zapravo skroman, a vozilo je nabavljeno na transparentnom javnom natječaju.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 300
VIDEO

Pljušte reakcije na Ustavni sud. Oglasili se Bartulica, Grbin...
POSTIZBORNI PREGOVORI

Pljušte reakcije na Ustavni sud. Oglasili se Bartulica, Grbin...

Nakon održanih parlamentarnih izbora stanje je ovakvo - HDZ 61 mandat, Rijeke pravde 42, Domovinski pokret 14, Most 11, Možemo 10, NPS 2, IDS 2, Fokus 1

Washington je za plan Izraela o napadu na Iran doznao u zadnji trenutak: 'Proračunata osveta'
IZ MINUTE U MINUTU

Washington je za plan Izraela o napadu na Iran doznao u zadnji trenutak: 'Proračunata osveta'

Iran je bio u stanju pripravnosti nakon što je Izrael rekao da će odgovoriti na iranski napad na njega u subotu navečer
Milanović gubi šansu sastaviti  Vladu. Je li Mostova odluka i treći puta spasila vlast HDZ-u?
ANALIZA GRMOJINA ISTUPA

Milanović gubi šansu sastaviti Vladu. Je li Mostova odluka i treći puta spasila vlast HDZ-u?

Opcija  s 57 zastupnika u kojoj se "čeka" Most je dakle otpala. Ako bi se svih 13 zastupnika Domovinskog pokreta priključilo toj koaliciji, dolazimo do brojke 70. Ali onda iz nje otpadaju i Možemo i troje zastupnika SDSS-a