Općina poziva da joj građani pošalju dokaz o uplati pa će im vratiti novac ili ga prebaciti za sljedeći mjesec. Uplatnice s greškom poslali su na 1100 kućanstava
Na račune u Općini stavili krivi barkod, pa su neki platili više
Plaćala sam u Konzumu račun za komunalnu naknadu koju je moj sin dobio od Općine Posedarje. Nakon što je prodavačica skenirala račun, platila sam ga i tek tad uočila da je iznos oko sto kuna veći nego na uplatnici, ispričala je Slavka Ivanc Nekić (66) iz Zagreba.
Usporedila je podatke na uplatnici i ispisu iz blagajne, koji dokazuje da je račun plaćen. Shvatila je da su na ispisu podaci nekog drugog. Kaže da je blagajnica dala sve od sebe da stopira naplatu. Zvala je PBZ, ali bilo je prekasno. Novac je već otišao na općinski račun.
Iako su na uplatnici pisali svi podaci Slavkina sina Tomislava, kao i točan iznos od 225,60 kuna, koliko i inače plaća, 2D barkod pripadao je drugom čovjeku, koji je dužan platiti 326,40 kuna za tu komunalnu naknadu. Tako su ustvari platili njegov račun. U Općini Posedarje kažu da se naknada plaća kvartalno i da je sporna ona koja obuhvaća srpanj, kolovoz i rujan. Uplatnice s greškom poslali su u oko 1100 kućanstava.
- Programer tvrtke koja nam izrađuje barkodove greškom je preskočio jednog obveznika plaćanja, pa su se svi podaci pomaknuli za jedno mjesto. Cijela serija računa nije dobra i sad ispravljaju tu pogrešku. Pozivam sve građane koji su dobili sporne uplatnice da se jave Odjelu komunalne naplate, da se to ispravi - objašnjava Žarko Zurak, pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela. Dodaje da će ljudima koji su platili više nego što su trebali umanjiti račun za sljedeći kvartal. Onima kojima je tuđom uplatom plaćena komunalna naknada obrisat će tu uplatu iz evidencije i proknjižiti je onome tko je račun platio.
- Zvala sam ih i rekli su mi da se greške događaju te da im pošaljem poštom uplatnicu i dokaz da je komunalna naknada plaćena. Ali tko će mi vratiti novac za poštarinu. Pa nisam ja kriva za grešku - pita Slavka.
U općini povrat novca za poštarinu nisu spominjali, iako su po zakonu dužni to napraviti.
- Općina je u ovom slučaju dužna vratiti novac za poštarinu. Naime, prema Zakonu o obveznim odnosima, štetu treba vratiti ostećenom onaj tko je štetu i prouzročio. Rijetki su ti koji svojevoljno to učine, pa savjetujem čitateljici da im pošalje zahtjev za povratom troška poštarine - kaže Željko Tomašić, tajnik saveza Potrošač.
Oni koji su tu komunalnu naknadu platili tako da im službenik ili su sami ukucali podatke neće imati problema. No poteškoće bi mogli imati i oni koji su koristili opciju plaćanja preko foto-uplatnice na mobilnom bankarstvu.
Inače, 2D barkod na uplatnici sastoji se od više redaka. Ovisno o količini podataka, tih redaka može biti između tri i 90, a stupaca može biti do 30.
Te linije i stupci različitim rasporedom nakon očitanja prikazuju 14 podatka koji i pišu na uplatnici. Neki od njih su naziv platitelja i primatelja te njihove adrese, IBAN konstrukcija broja računa primatelja, iznos, poziv na broj, opis plaćanja...