Cijeli dan klijenti Splitske banke nisu mogli doznati pravo stanje na računu. U banci kažu da nitko nije ostao ni bez lipe te kako u pitanju nije bio hakerski napad...
Šokirani klijenti: Tisuće kuna odjednom su nestale s računa
U 9.30 sam doznao da sam u minusu 2000 kuna. Nisam ih potrošio, a nikad nisam ni tražio minus, počeo je svoju priču čitatelj o cjelodnevnoj agoniji koju je prošao kao klijent Splitske banke u kojoj ima tekući račun.
- Pokušao sam doznati što se događa, ali internet-bankarstvo nije radilo.
Na bankomat iste banke također se nije moglo. Navratio sam i u poslovnicu
gdje je na vratima stajala obavijest da je došlo do tehničkih problema.
Tamo je već prije mene stiglo mnogo ljudi. Očito nisam bio jedini kojem je
novac nestao - objašnjava čitatelj iz Biograda na Moru. Stanje na računu
normaliziralo se tek u 19.30. A nije bio jedini.
- Baš sam se šokirao. U petak mi je iz vedra neba stigla obavijest da mi
je s računa skinuto 600 kuna - ispričao je čitatelj iz Zagreba. I on je
cijeli dan pokušavao doznati što se događa i tko mu je uzeo novac.
Objasnili su mu da je riječ o tehničkim teškoćama.
- Novac mi je na račun sjeo nakon nekoliko sati, no izgubio sam dosta
živaca. Tko zna što se u banci dogodilo, a brinem se i hoće li se opet
dogoditi - pita se klijent Splitske banke.
U banci smiruju klijente i tvrde da nikome ni na trenutak nije skinut
novac s računa.
- Zbog tehničkih teškoća, sustav nije bio dostupan i prikazi stanja po
računima nisu odgovarali stvarnom stanju. Nije riječ ni o kakvom
nekontroliranom priljevu ili odljevu sredstva s računa. Računi su imali
svoja stvarna stanja, ali klijenti to nisu mogli vidjeti - objasnili su u
Splitskoj banci.
Onima koji su cijeli dan bili uvjereni da su otišli u nedopušteni minus na
koji se plaća kamata, banka poručuje da nikakvih troškova neće imati.
- Naravno da klijentima nećemo naplaćivati kamate ili naknade za stanja
koja se realno nisu ni dogodila. Također, cijeli dan klijenti su mogli
obavljati transakcije u suženom obimu u poslovnicama, kao i koristiti
kartice na bankomatima i POS-ovima - zaključili su u banci. I stručnjak za
financije Zoran Balija objašnjava da su ovakve pogreške moguće, ali da ih
velik sustavi kao što su banke često detektiraju i prije korisnika pa čine
sve kako bi ublažili štetu.
1. Banka će sama vratiti novac
Ako je s računa nestao novac, odmah nazovite banku koja ima telefon za
takve slučajeve. Oni će pozvati policiju. Ako je riječ o pogrešci u
sustavu, reagirat će i prije samih klijenata. U praksi banka brzo vraća
nestali novac.
2. Karticu i račun treba blokirati
Ukradu li vam karticu, treba zvati i policiju i banku. Pod materijalnom
odgovornošću klijent tvrdi da nije kriv za nestanak što je banci dokaz da
je tako te blokira i karticu i račun, kaže stručnjak za financije Zoran
Balija.
3. Oprezno s PIN-om i svim podacima
Ne držite karticu i PIN-u na istome mjestu. Ne dajte olako ni svoje
podatke. Ne nasjedajte na lažne mailove o dobicima. Osim jednokratnog
gubitka, time riskirate da vaše računalo bude ranjivo, upozorava Balija.