9 komentara

Iznenađenje za ljubitelje Dana komunikacija i 'Zakona braće'

S obzirom na to da tjedan dana poslije početka Dana komunikacija kreće premijera nove sezone, vidjet ćete što smo napravili na tu temu, rekao je direktor prodaje FOX medije

Foto: PROMO

Na ovogodišnjim Danima komunikacija, od 30. ožujka do 2. travnja u hotelu Lone u Rovinju, posjetitelje čekaju vrhunski predavači poput Alexa Brauna i suosnivača portala The Pirate Bay Petera Sundea, ali i intrigantni paneli i diskusije. Za dio popratnog zabavnog sadržaja pobrinut će se FOX media, a mi smo popričali s njihovim direktorom prodaje, Mirom Bižićem, o ovom segmentu industrije tržišnih komunikacija i novim sadržajima koje nas očekuju na njihovim kanalima.

Koliko ste godina prisutni na hrvatskom tržištu i kakva su vaša iskustva suradnji s oglašivačima, klijentima i agencijama? Kakve ste rezultate imali u protekloj godini i što predviđate za ovu?

- Posljednje tri godine, otkada smo otvorili ured u Zagrebu ostvarujemo stalan rast u svim najvažnijim poslovnim segmentima. Samo za primjer, već u našoj prvoj cijeloj  poslovnoj godini isporučili smo dvostruko veći broj Eq. GRP-eva nego u 2013., a broj oglašivača smo u tom razdoblju gotovo utrostručili. Sličan trend nastavili smo i u protekloj godini, a 2017., iako tek na početku, izgleda veoma optimistično. Jako smo zadovoljni. Ovi rezultati kombinacija su proaktivnog pristupa tržištu te izuzetno atraktivnog televizijskog sadržaja kojeg nudimo gledateljima kroz osam kanala koje predstavljamo.

Koji se sve kanali nalaze u Vašem portfelju i koje su mogućnosti suradnje koje pružate u kontekstu oglašavanja?

- Danas zastupamo ukupno osam kanala: FOX, FOX Life, FOX Crime, National Geographic, National Geographic Wild i 24kitchen te dva kanala iz grupe Discovery Networks – Discovery Channel i TLC. 
Naši kanali i sadržaji privlače različite socio-demografske skupine. Primjerice, FOX gledaju ponajviše mlađe dobne skupine, do 35 godina, FOX Life više žene, a National Geographic i Discovery pretežito muška populacija. No, zajedničko im je da se radi o publici koja je najinteresantnija za većinu oglašivača. Svi su oni pretežito urbani, visoko obrazovani i veće platežne moći od prosjeka. To je naša najveća snaga na hrvatskom marketinškom tržištu i to prepoznaju mnogi klijenti budući da su im rezultati pokazali da se na nas mogu osloniti u prenošenju svojih poruka prema tom financijski najpotentnijem segmentu.

Foto: Borna Filic/PIXSELL

Kako biste procijenili status platforme payTV u Hrvatskoj? Koji su brendovi i kompanije koje se najčešće oglašavaju?

- Rast payTV penetracije u Hrvatskoj je kontinuiran. Od 2011. do 2016. penetracija je kumulativno porasla za otprilike 15% pa danas oko 50% kućanstava u Hrvatskoj ima pristup nekoj od payTV platformi (MaxTV, VIP TV, bnet, Optima, Iskon, evoTV, itd.). Za usporedbu, u Sloveniji je penetracija 85%, a primjerice u Bugarskoj čak 88%, prema podacima iz ankete Nielsen Establishment provedene u proljeće 2016. To nam dodatno potvrđuje da naše payTV tržište ima veliki razvojni potencijal koji će iz godine u godinu pozitivno utjecati na sve sudionike na payTV tržištu. Drugim riječima, s porastom pokrivenosti payTV platformi, sa sadašnjih oko dva milijuna gledatelja, izravno će rasti i mogućnost konzumacije payTV kanala, a tako i njihova učinkovitost za oglašivače. To je jedan od parametara koji i nama jamči siguran daljnji rast.

Kakav je tipičan korisnik Vaših kanala i kojim društvenim skupinama pripada?

- Naši najgledaniji kanali su FOX i National Geographic. Na FOX-u prikazujemo naše najjače naslove za široku publiku, poput Živih mrtvaca i nedavno započetog Legiona. National Geographic je više orijentiran prema visoko obrazovanoj muškoj populaciji, srednjih i viših primanja, a i na njemu smo započeli sa strategijom velikih produkcija poput megahita Mars ili serije Genij, posvećene Albertu Einsteinu. Veseli nas i da Fox Crime bilježi znatan rast gledanosti, pogotovo od rujna prošle godine - i na tom kanalu emitiramo iznimne naslove, poput Posljednjih pantera, gdje jednu od glavnih uloga ima hrvatski glumac Goran Bogdan, Nijansi plave i najnovije sezone serije Zločinačkih umova. Ključno je napomenuti da u našem portfelju imamo kvalitetan sadržaj za svaku ciljnu skupinu, dok prema podacima o gledanosti, najbolji affinity indeks, tj. gledanost u odnosu na osnovnu ciljnu skupinu, ostvarujemo na zaposlenim i urbanim gledateljima visoke i vrlo visoke platežne moći koji su u svojim kućanstvima donosioci odluke o kupnji i raspolažu kućnim budžetima.

Foto: PROMO

U kontekstu televizijskog oglašavanja, kako ocjenjujete stanje u Hrvatskoj, koje trendove predviđate ili koje biste trendove voljeli vidjeti i kod nas?

- Oglasne platforme pa i oglašivači morat će se prilagoditi promjenama načina konzumiranja sadržaja, a tu su tri su glavna trenda koja primjećujemo. S jedne strane, konzumacija sadržaja raste, kako na globalnoj razini pa tako i u Hrvatskoj. Drugo, sve se više traži usluga „sve na jednom mjestu“. I treće, postoji sve veća potražnja za tzv. ne-linearnim gledanjem TV sadržaja: odgođeno gledanje, digitalne snimke, video-na-zahtjev, itd. Jedan manji dio potrošača već je razvio navike „ne-linearnog“ gledanja televizijskog programa, a FOX je globalno i regionalno napravio korake u tom smjeru, koje ćemo uskoro vidjeti i u Hrvatskoj. No ipak, relevantna recentna istraživanja u Europi pokazuju da se usprkos spomenutoj činjenici najveći broj video sadržaja, čak 85%, još uvijek konzumira putem televizije. To se odnosi čak i na mlađu populaciju, skloniju digitalnim platformama i eksperimentiranju s novima. I u dobnim skupinama 18-24 te 25-30 njih 80% konzumira video sadržaje putem televizije. Realnost je da se navike konzumacije TV sadržaja mijenjaju, no to se ipak ne događa rapidno i vjerujem da će TV još dugo vremena biti središte video sadržaja. Možda je najbolja ilustracija toga da i najnaprednije digitalne platforme koriste TV kao osnovni marketinški kanal – npr. u Velikoj Britaniji kompanije poput Googlea, Facebooka i Netflixa  investiraju znajčajni dio svog marketinškog budžeta u TV.

Foto: PROMO

Zašto ste se odlučili za suradnju s Danima komunikacija i kojem segmentu programa se najviše veselite? Koje dodatne programske sadržaje ćete ponuditi posjetiteljima u sklopu festivala?

- Ovo događanje je jedno od najvećih i najvažnijih okupljanja marketinških i medijskih stručnjaka u Hrvatskoj i mi smo u Foxu to prepoznali već od samih početaka. Do sada nismo bili službeni partneri festivala, no od 2014., otkada smo otvorili zagrebački ured, aktivno sudjelujemo svake godine. Ove godine smo konačno i službeni partneri Dana komunikacija što će nam dati priliku da sudionicima u Rovinju dodatno pokažemo i približimo novosti koje smo pripremili u FOX-u. S obzirom na to da tjedan dana poslije početka Dana komunikacija kreće svjetska premijera nove sezone hit serije Zakon braće, od 6. travnja, vidjet ćete što smo napravili na tu temu povodom nove sezone serije.  Osobno, iznimno se veselim što ću ponovo imati priliku u samo nekoliko dana čuti mnogobrojne aktualne trendove u industriji, ne samo od domaćih nego i vrhunskih stranih stručnjaka. Naravno, i segment društvene zabave je uvijek na iznimnoj razini u Rovinju. I tome se veselim.

Foto: PROMO

Koje nove sadržaje gledatelji mogu očekivati na Vašim kanalima u nadolazećim mjesecima?
- Puno je toga što nas očekuje već u narednom razdoblju. U samo posljednjih nekoliko tjedana imali smo čak tri fantastična lansiranja: nova serija Legion, nova sezona Živih mrtvaca te novo poglavlje akcijskog serijala 24, 24: Nasljeđe. A ubrzo nam slijede još dvije iznimno uzbudljive stvari: nova sezona Zakona braće koja kreće 6. travnja te već spomenuta prva sezona serije Genij, s početkom emitiranja 23. travnja, za čiju je marketinšku najavu na ovogodišnjem SuperBowlu kreativni tim National Geographica već osvojio i jednu od najprestižnijih nagrada oglašivačke industrije – Super Clio.
Zaključno, naša glavna prednost je što slijedeći strategiju globalne distribucije sadržaja, točnije kroz emitiranje unutar 24 sata od svjetske premijere, donosimo velike svjetske naslove u naše dvorište čime postižemo atraktivnost i aktualnost („First on FOX“), što je našim gledateljima i partnerima jedan od važnijih čimbenika kod odabira kanala.

Foto: Ed Aqaquel

Možda vas zanima i ovo:
Message