Show

Komentari 1

Kritike upućene turskoj vladi Temelkuran su koštale posla

2

Turska novinarka i književnica Ece Temelkuran, koja se oštrim perom ne libi dirnuti ni one najopasnije, stiže na Zagreb Book Festival gdje će predstaviti novu knjigu

VIDEO

Ece Temelkuran dobro zna kako je živjeti u zemlji koja je dobar materijal za ispisivanje najnapetijih stranica krimića. I njena zemlja Turska, naime, nije imuna na političku korupciju i druge nama slične anomalije, na koje se ova novinarka i književnica – aktivistica – često obrecne.

U Zagreb Temelkuran dolazi na Zagreb Book Festival gdje će predstaviti najnoviju knjigu.

Riječ je o romanu ceste, prvom na turskom jeziku, u kojemu žene igraju glavne uloge. U slučaju “Žena koje pušu u čvorove“ junakinje su njih četiri koje putuju od Tunisa do Libanona s opakim ciljem: ubiti muškarca koji je jednoj od njih slomio srce. Osim po tome što u fokus stavlja nezapadnjačke žene, ovaj roman, koji uskoro izlazi u izdanju Naklade Ljevak, specifičan je i po tome što mu je mjesto radnje smješteno na Bliskom istoku i sjevernoj Africi. Iza osvetničkog pohoda, njegova je osnova zapravo istraživanje mogućnosti i prava žena u suvremenom islamskom svijetu.

Temelkuran kroz svoje četiri muslimanke, koje tragaju za biti i koje su istodobno ranjive i snažne, krhke i odlučne, propituje odnos slučaja i sudbine, stvarnoga i prividnoga života. Njihove priče u srži služe kao dokaz toga da je osobno zapravo političko i obrnuto; da se u svakodnevnom životu politička sfera stalno isprepliće s onim najintimnijim.

Ece Temelkuran se u Hrvatskoj prije nekoliko godina predstavila s knjigom “Planina boli“, koja je također upućivala na sponu osobnog i političkog, ali kroz prizmu tursko-armenskog sukoba. Autorica tu istražuje jedan od najvećih nacionalnih mitova, genocid nad Armencima 1915. koji se u Turskoj poriče i stavlja u znakove navoda. Poticaj za pisanje bilo je ubojstvo njenog tursko-armenskog novinskog urednika Hranta Dinka 2007., koji je otvorio staru ranu i izazvao masovna okupljanja. Temelkuran, koja vjeruje u novinarstvo koje kritizira društvene anomalije, koje je na strani ljudskosti i potlačenih, u Zagrebu će gostovati na prvom Zagreb Book Festivalu, koji će se od 18. do 24. svibnja održati u Muzeju za umjetnost i obrt. Osim ove turske novinarke, koja je zbog kritike upućene vladi, svojedobno dobila i otkaz, na festivalu će nastupiti švedski i domaći majstori krimića.

Kako izabrati hrvatski krimi roman godine?

Pobjednika nagrade za najbolji krimić biblioteke Balkan Noir biraju čitatelji putem stranice www.24sata.hr/toplista-knjiga/toplista-balkan-noir. Dovoljno je kliknuti na jedan od osam ponuđenih naslova. Glasovanje traje do 15. svibnja, a više od svih osam nominiranih književnih naslova, kao i o biblioteci Balkan Noir te o žanru krimića u Hrvatskoj i u svijetu može se saznati na stranici www.24sata.hr/specijal/balkan-noir.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.