Sastanak se održao u Ženevi u utorak, a novi sustav radit će po principu eliminacije. Prema njihovu mišljenju, novi sustav trebao bi vratiti povjerenje i interes gledatelja
Novi format kvalifikacija u F1: 1 po 1 će otpadati nakon 90 s
Svi šefovi momčadi Formule 1 jednoglasno su odlučili kako žele novi format kvalifikacija, koje bi i kvalifikacije učinile puno zanimljivijima. Sastanak se održao u Ženevi u utorak, a novi sustav radit će po principu eliminacije. Prema njihovu mišljenju, novi sustav trebao bi vratiti povjerenje i interes gledatelja. Ideja još nije potvrđena, a trebalo bi ju potvrditi FIA-ino Svjetsko motorsportsko vijeće početkom sljedećeg mjeseca ili nešto prije početka prvenstva.
Novi sustav funkcionira prilično jednostavno. Prva kvalifikacijska runda (Q1) trajat će 16 minuta, a nakon 7 minuta ispast će najsporiji vozač. Svakih narednih 90 sekundi ispast će sljedeći najsporiji vozač i tako do kraja kvalifikacijske runde. Nakon što sedam vozača ispadne, njih 15 vozit će u Q2.
Q2 trajat će 15 minuta, a nakon 6 minuta ispast će najsporiji vozač. Isto kao i u Q1, svakih narednih 90 sekundi ispast će po jedan najsporiji vozač. I tako do isteka vremena sve dok ne ostanu osmorica koja će voziti u zadnjoj kvalifikacijskoj rundi.
Q3 je najkraća od svih rundi, a trajat će 14 minuta. Nakon 5 minuta ispast će najsporiji vozač, a kao i u prve dvije runde svakih 90 sekundi ispast će najsporiji vozač do isteka vremena. U posljednjih 90 sekundi ostat će dva najbolja vozača, koja će se boriti za pole position.
- F1 Komisija je donijela još jedan prijedlog, a to je kažnjavanje vozača, odnosno dodavanje vremena na postignuto kvalifikacijsko vrijeme, i to na temelju pozicija u prvenstvu. Studija je provedena koristeći VN Abu Dhabija 2015., a vodećem u prvenstvu je dodano četiri sekunde na njegovo kvalifikacijsko vrijeme, dok su svi ostali dobivali dodatno vrijeme s obzirom na poziciju u prvenstvu: viša pozicija – veća kazna (više dodanog vremena). Pretpostavljalo se da bi ovo moglo biti kombinirano s novim kvalifikacijskim formatom po principu eliminacije, ali vjeruje se da prijedlog nije dobio potrebnu podršku - piše portal GP1.hr.
Također, jedan od prijedloga o kojem se raspravljalo, a koji bi najviše mogao zanimati obožavatelje Formule 1 odnosi se na limit goriva u rezervoaru. Trenutni limit je 100 kg, a momčadi su, na temelju činjenice da će brži bolidi zahtijevati više goriva kako bi mogli voziti "punim gasom", zahtijevale povratak na točenje goriva u pit stopu. McLaren i Red Bull su bili za ovaj prijedlog, ali on nije prošao. Međutim, moglo bi doći do kompromisa pa bi umjesto dosadašnjih 100 kg, bolidi nosili 105 kg goriva.