Obavijesti

Tech

Komentari 0

Digitalna revolucija: Dominaciji TV oglašavanja bliži se kraj

Digitalna revolucija: Dominaciji TV oglašavanja bliži se kraj
3

Ulaganja u digital u SAD-u u 2016. iznosila su 38 posto od ukupnih oglašivačkih budžeta, a u Ujedinjenom Kraljevstvu prešla su polovicu svih oglašivačkih ulaganja - čak 51 posto

VIDEO

Globalni oglašivači prepoznali su važnost ulaganja u digitalno oglašavanje jer se njegov udio u cjelokupnom oglašivačkom budžetu kreće samo uzlaznom putanjom. Procjenjuje se da su ulaganja u digital u 2016. godini iznosila oko 33% ukupog ulaganja u digital, a prognoze su da će se do kraja 2018. udio digitalnog oglašavanja prijeći 37%. Dok digital bude i dalje rastao, ulaganja u televizijsko oglašavanje više neće toliko biti u fokusu oglašivača jer sljedeće godine očekujemo pad od 1,5% u odnosu na prošlu godinu. 2018. godina trebala bi stoga biti odlučujuća godina u kojoj će ulaganje u digitalno oglašavanje premašiti ulaganje u televizijsko s 37,5% na globalnoj razini (izvor: McKinsey & Company, 2016.). Ovom globalnom porastu posebno pridonosi Ujedinjeno Kraljevstvo čiji oglašivači bez sumnje osluškuju navike svojih potrošača; u ovoj godini postotak ulaganja u digitalno oglašavanje trebao bi s prošlogodišnjih 52% porasti na čak 55%. (izvor: Warc Data: Adstats, International ad forecast, 2016.).

No, ne zaostaju ni SAD u kojima spomenuti postotak s 35,8% u sljedećoj godini prema predviđanjima raste na 38,4%. Čak štoviše, u SAD-u bi već 2017. godina biti prijelomna jer bi udio digitalnih ulaganja trebao premašiti onaj na televiziji za skoro 3% (izvor: eMarketer 2016.).

Bitno je spomenuti i kako u SAD-u mobile oglašavanje, kao dio ulaganja u digitalno oglašavanje, zauzima poveći dio kolača – tijekom ove godine očekivan je porast ulaganja od 3,5%. Zašto baš mobile oglašavanje? Oglašivači u SAD-u ne skrivaju da svoje poteze baziraju na aktualnim podacima o medijskim navikama svojih potrošača. U periodu od 2014. do 2020. očekuje se porast „mobile korisnika“ od čak 17 milijuna! (izvor: eMarketer 2016.).

Stanje na domaćoj sceni

U usporedbi sa svjetskim istraživanjima, Hrvati nimalo ne zaostaju po pitanju medijskih navika. 8 od 10 Hrvata dnevno koristi Internet (izvor: IPSOS, 2016.), a prosječan hrvatski korisnik na internetu provodi gotovo 7 sati dnevno, što je dvostruko više u odnosu na TV (izvor: IAB, CROMediascope 2015).

8 od 10 Hrvata dnevno koristi Internet (izvor: IPSOS, 2016.)

Ipak, unatoč sjajnim predviđanjima hrvatski oglašivači ulažu tek 12% ukupnog medijskog budžeta u digital dok je veći dio i dalje usmjeren na televiziju (zadnji dostupni podaci; izvor: HURA AdEx 2015.).

Sudeći prema globalnim statistikama „digital switch“ stigao je na velika vrata, a hrvatskim oglašivačima može služiti kao dobar primjer da konzervativnim ulaganjima u poslovanju više nema mjesta.

O svim najnovijim svjetskim trendovima u digitalnom oglašavanju detaljno će govoriti najveći međunarodni i domaći stručnjaci na Digital Takeoveru, najvećoj digitalnoj konferenciji koja će biti 14. ožujka 2017. u Cinestaru u zagrebačkom Branimir Centru. Pored trendova, na konferenciji će biti riječi i o gorućim problemima digitalnog svijeta te važnosti ulaganja u digitalno oglašavanje. 

Digital takeover pratite na Facebooku, Twitteru i LinkedIN-u.

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Emil Tedeschi: Ne postoji kristalna kugla koja garantira uspjeh
DIGITAL TAKEOVER

Emil Tedeschi: Ne postoji kristalna kugla koja garantira uspjeh

Predsjednik Uprave Atlantic Grupe jedan je od najuspješnijih biznismena u Europi, a njegov poslovni put do vrha inspirativna je priča o poslovanju u kojem uvijek treba imati rješenje u rukavu za najgore situacije

Evo kako kupovati povoljnije nakon sezonskih sniženja
ZNAČAJNA UŠTEDA

Evo kako kupovati povoljnije nakon sezonskih sniženja

Ljetna sezonska sniženja su završila, no to ne znači i kraj popustima i niskim cijenama. Ako pomnije pratimo ponude u trgovinama i web shopovima, proizvode po sniženim cijenama možemo kupovati tijekom cijele godine
Znate li što je kriptomarka? Evo kako izgleda prva hrvatska
Marka iz budućnosti

Znate li što je kriptomarka? Evo kako izgleda prva hrvatska

Uskoro će se na domaćem tržištu pojaviti prva digitalno-analogna kombinacija poštanske marke, čiji će dio služiti za uobičajeno slanje pošte, a dio za korištenje na blockchainu