Novi Arteon je nasljednik CC-a i novi top model VW-a. Namijenjen je onima koji žele nešto ekskluzivnije od Passata, no nipošto nije zamjena za Phaeton nego konkurent modelima poput Audija A5
Passat za one izbirljive: Novi Arteon je najbolje što nudi VW
Mnogi nisu niti primijetili, no Volkswagen od prošle godine više ne proizvodi Phaetona. Neuspješna velika luksuzna limuzina je potiho umirovljena, a njena ekskluzivna staklena tvornica pretvorena u izložbeni prostor za elektroaute.
Phaeton neće dobiti nasljednika, barem ne za europsko tržište, a novi Arteon je nešto najbliže tome. Najveći i najluksuzniji novi VW današnjice ipak nije, kao Phaeton, konkurent Audiju A8 i BMW-u 7-ici nego mnogo skromnijima A5 i Seriji 4, odnosno njihovim verzijama s dva para bočnih vrata.
Arteon je baziran na Passatu, i zapravo predstavlja nasljednika CC te preuzima njegovu koncepciju, oblik coupea i praktičnost limuzine. U odnosu na Passat ima i veće dimenzije. S dužinom od 486 centimetara jamči vrlo prostranu unutrašnjost. Unatoč kosom stražnjem dijelu krova u unutrašnjosti straga mogu sjediti i osobe do 190 cm visine. I prtljažnik je raskošan. U njega stane 563 litre.
Dizajn unutrašnjosti i oprema se ne razlikuju mnogo od one u Passatu, Arteon donosi tek rijetke novosti u pogledu dizajna, a one su inspirirane ili preuzete od redizajniranoga Golfa. Arteon u top izvedbi ima head up zaslon i 9,2” zaslon osjetljiv na dodir i izgleda vrlo luksuzno, no sve to može imati i top opremljeni Passat.
Motorizacija je, tradicionalno za Volkswagen, vrlo raskošna. S benzinske strane osnovu predstavlja potpuno novi 1,5-litreni motor sa 150 KS, a tu su još dva dvolitrena benzinca sa 190 i 280 KS. Osnovni dizelaš je poznati 2-litreni TDI sa 150 KS, a iznad njega su smješteni također 2-litreni motori sa 190 i 240 KS. Većina mjenjača su DSG automatici, jedino se osnovni motori nude u kombinaciji s ručnim mjenjačima.
Pogon je, kao i kod ostalih VW-a, na prednje kotače, a top modeli mogu se dobiti i u kombinaciji s pogonom na sve kotače. Automobil na tržište dolazi tijekom ljeta, a cijene se još ne znaju, no trebao bi biti nešto skuplji od usporedivog Passata.