Obavijesti

Tech

Komentari 2

Predsjednik Uprave Deutsche Telekoma: do 2020. 5G mreža

Predsjednik Uprave Deutsche Telekoma: do 2020. 5G mreža
2

U digitalnom svijetu nema pauze. Milijarde uređaja u svakom trenutku trebaju komunicirati sa svojim vlasnicima, ali i međusobno. Sve veće potrebe pojedinaca, ali i industrije, će servisirati 5G – mreža budućnosti

Predsjednik Uprave Deutsche Telekoma (DT) Timotheus Höttges rekao nam je kako se užurbano radi na razvoju mreže budućnosti. Höttges koji je DT preuzeo 2014. ovih je dana u posjetu Zagrebu, otkrio je dio svojih planova : 

Koja je strategija Deutsche Telekoma? 

Strategija Deutsche Telekoma je postati vodeća europska telekomunikacijska tvrtka na svim našim tržištima. Biti vodeći ne znači samo biti vodeći po veličini – vodeći predstavlja stav. Za mene to znači da smo odgovorna kompanija, da pobjeđujemo na mrežnim testovima i da dobivamo nagrade za najboljeg poslodavca. U nekim segmentima, Hrvatska je s još nekoliko zemalja s europskog tržišta ispred Njemačke. Na primjer, naš plan da imamo mrežu koja je u potpunosti bazirana na internet-protokolu već je stvarnost u Hrvatskoj jer su sva kućanstva prebačena na IP tehnologiju. 

U kojoj ste fazi s projektom All-IP mrežnog okruženja i virtualizacije? Jesu li ti projekti već donijeli kakve koristi?

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Slijedimo zacrtani pravac i uspješno radimo na transformaciji mreže. U Njemačkoj smo već napravili gotovo 50 posto IP migracije, na razini Europe smo iznad 50 posto. Držimo se plana prema kojem ćemo sve korisnike u Njemačkoj i našim integriranim podružnicama prebaciti u IP okruženje do kraja 2018. godine. Koristi od IP migracije, poput nižih troškova održavanja, energije i nekretnina u skladu su s očekivanjima na tržištima u kojima je IP migracija završila, poput Slovačke i Hrvatske. Ali migracija je tu za korisnike. Čvrsto vjerujemo da naša tehnološka prednosti vodi do korisničkog zadovoljstva. IP mreža ima velike prednosti za korisnika. Na primjer, omogućava mu da dogovori puno veće brzine interneta ili da promijeni ugovor. Skratili smo i vrijeme aktivacije za usluge i nadogradnje usluga. Cijeli proces je puno jednostavniji za naše klijente, za sve im treba samo nekoliko klikova. IP tehnologija omogućuje i Smart Home i Smart City rješenja, poput onih koja su već napravljena kroz projekt Smart City Dubrovnik. 

Nazivate se predanim mrežnim investitorom. Zbog čega ste se toliko orijentirali na mreže? 

Zato što su mreže osnova za digitalizaciju. Mreža mora imati visoku propusnost, mora biti vrlo kvalitetna i pouzdana. Mora se neprimjetno prebacivati između fiksnog i mobilnog kako bi automatski pronašla najbolju konekciju. Pritom je najvažnija tzv. latencija. To je mjerilo koje pokazuje koliko brzo internet reagira, a mi smo sada na razinama od 20 do 40 milisekundi. Iako je to samo treptaj oka, to i dalje nije dovoljno brzo za neke nove tehnologije. Zamislite automobil koji mora izbjeći nezgodu ili naočale za virtualnu stvarnost i druge vremenski osjetljive usluge. Ne možemo više slati podatke preko pola svijeta. Neposredna blizina je bitna. Moramo usvojiti naš transportni sustav. Mreža budućnosti ima ime. Zove se 5G. 

Kada možemo očekivati 5G mrežu i kakvi su planovi za buduće mreže?

Na pravom smo putu, moramo biti. Digitalizacija ne ide na pauzu. Guramo standardizaciju i razvoj novog 5G telekomunikacijskog standarda. Očekujemo da će 5G postati komercijalno važan za našu kompaniju do 2020. godine. Sve se vrti oko spajanja ljudi – i strojeva. Evo primjera: stvarnost naše mreže je takva da mnoge obitelji imaju po tri ili više mobitela, a ne samo jedan, kao u prošlosti. Sutra će ih imati još više. Dodatno, komunicirat će i milijarda uređaja i to ne samo sa svojim vlasnicima, nego i međusobno. Stablo jabuke javit će farmeru koliko mu treba vode, sustav na parkiralištu vodit će vaš auto do slobodnog mjesta, a pametna kabanica će vas upozoriti na loše vrijeme. 

Naša temeljna mreža mora upravljati time. Postojeća arhitektura mreže nije adekvatna za milijarde spojenih uređaja. Upravljanje mrežom je važno kao i sama mreža. Prikupili smo puno iskustva u Hrvatskoj projektom TeraStream.

Imamo i transnacionalni Pan-Net pristup. Trenutno razvijamo posve novi model proizvodnje. I u Hrvatskoj smo jako uključeni u izgradnju ove inovativne mreže, ponovno naša Grupa ima vodeću ulogu u industriji. Prvi smo operator koji razvija novi pristup i već ga implementira. Unutar paneuropske mreže individualne usluge poput SMS-a, glasovne pošte ili e-maila bit će dostupne za sve zemlje u obliku proizvoda naslaganih u module. Svaka zemlja će moći poslagati module kako bi napravila ponudu koja najbolje odgovora potražnji s tržišta. Nadalje, nova struktura će omogućiti Deutsche Telekomu da ponudi nove usluge kroz cijelu Europu u samo nekoliko dana. 

Mi smo i prvi operator koji koristi prednosti LTE tehnologije (brze mobilne mreže četvrte generacije) u europskom zračnom prostoru. Prvi ćemo imati zračnu povezanost u Europi gdje će naši klijenti moći koristiti kombiniranu moć LTE-e i satelita. Uskoro ćemo najaviti postavljanje prvih takvih antena u Ujedinjenom Kraljevstvu. Sve u svemu, instalirat ćemo 300 novih LTE antena diljem Europe.

 Digitalizacija vrlo brzo mijenja cijeli svijet. Bojite li se je katkad? 

Ne, baš suprotno. Pokušajmo biti malo optimističniji kada su u pitanju naši poslovi s digitalizacijom. Ja sam uvjeren da je ona najveći dar zato što je ona temelj prosperiteta za buduće generacije. Ona obećava nove tehnologije koje će ljudima olakšati život. Ona je pokretačka snaga nove industrijske revolucije. 

Danas digitalizacijom dominiraju kompanije iz Silicijske doline. Kada govorimo o digitalnoj odgovornosti, moramo razumjeti kako one razmišljaju i onda razviti vlastiti stav. Tradicionalni poslovni modeli prolaze kroz radikalne promjene. Softverski i big data analitičari postaju sve važniji za kompanije. Tradicionalna zanimanja i inženjerske vještine više nisu dovoljni. Kao posljedica toga, moguće je da prihodi i zarade generirani u europskoj industriji odlutaju izvan Europe, prije svega velikim internetskim platformama u Sjevernoj Americi. Mi pomažemo kako se to ne bi dogodilo. Pružamo potporu kompanijama koje žele digitalizirati svoje poslovne modele. Kroz protekle tri godine, fundamentalno smo promijenili Deutsche Telekom s tim ciljem na umu. Isplatilo se. 

Više puta ste rekli da Europa i dalje zaostaje? 

Na globalnoj razini Europa je pretrpjela težak poraz u prvom poluvremenu. Srećom, nogometna utakmica ima dva poluvremena. Možemo nadoknaditi zaostatak. Primjera radi, Europa je lider u industrijskom softveru koji upravlja industrijskim strojevima. Mislim da je digitalizacija industrije golema prilika za nas. Silicijska dolina prije svega razvija rješenja za pojedince. To je relativno lako i jeftino. Ali u kontekstu rješenja za poslovne korisnike koja su kompleksna, mi imamo priliku u Europi. Moramo okušati sreću. Kada se govori o digitalizaciji, ona nije samo važna za ekonomiju i slobodu tržišta, ona je važna i za slobodu ljudi. 

Gdje u svemu tome vidite ulogu i važnosti Hrvatskog Telekoma unutar Deutsche Telekom Grupe? Gdje su prilike za rast? 

Deutsche Telekom je globalan igrač. Ali u slučajevima gdje su u pitanju naši klijenti, mi smo posve lokalni. Nismo poput velikih internetskih korporacija. Možete doći do nas na lokalnoj razini na svim našim tržištima. Na vašem jeziku. Kada klijent ima pitanje, mi dajemo odgovor. Po tome se razlikujemo od internetskih kompanija i to vrijedi za sve naše lokalne usluge i proizvode. Da, planiramo i gradimo mrežu iduće generacije – 5G – i paneuropsku mrežnu platformu. Svaka nacionalna kompanija moći će pristupiti ovoj standardiziranoj platformi. Onda će se moći posvetiti prodaji, uslugama i marketingu. Sa znanjem nacionalnih kompanija moći će profitirati na transnacionalnoj platformi preko koje će potrošačima nuditi najbolje proizvode i usluge. 

Ponosan sam na lansiranje prve pametne ulice u Dubrovniku. To je izvrstan primjer onoga što nudimo. Deutsche Telekom radi na nekoliko inicijativa za pametne gradove diljem Europe i s našim partnerima fokusirani smo na sektore pametne rasvjete, pametnog upravljanja otpadom, pametnog parkiranja i implementacije WiFi-ja. Tako imamo priliku pokazati svoje kapacitete u digitalnoj transformaciji gradova koja se temelji na našoj moćnoj integriranoj paneuropskoj mreži. 

• Deutsche Telekom najavio je promjene u menadžmentu prije nekoliko tjedana i novog člana Uprave za Europu. Zbog čega su napravljene te izmjene? 

Od 1. siječnja 2017. Claudia Nemat vodit će novi odjel Tehnologije i inovacija, a odreći će se odgovornosti u segmentu Europe koju će voditi Srini Gopalan. Tako ćemo ojačati funkcije tehnologije, IT-ja i inovacija na jednoj strani i tržišta operacija na drugoj strani. 

Na svojem poslu u Bharti Airtelu, Srini Gopalan bio je odgovoran za potrošače u 23 različite regije u Indiji koje su osim mobilnim komunikacijama bile pokrivene brzim internetom i satelitskom televizijom. On nam donosi puno iskustva u radu s tržištem, bio je odgovoran za inovativne ponude na cjenovno osjetljivom indijskom tržištu. Europa mu također nije strana, prije no što se priključio našem timu Gopalan je deset godina radio u Ujedinjenom Kraljevstvu, a ima i ekstenzivnu pozadinu u internacionalnom menadžmentu i zna industriju. Prilično sam siguran da s novom strukturom odgovornosti i Srinijevim iskustvom možemo biti još samo uspješniji. 

Izvor : Tportal.hr

 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 2
VIDEO

A1 diže cijene od lipnja
za 6,9 posto

A1 diže cijene od lipnja

Povećanje naknada se odnosi na puni iznos mjesečnih naknada tarifa, paketa i opcija bez obračunatih popusta, a već ugovorene popuste korisnici i dalje nastavljaju koristiti

Tesla otpušta 300 radnika u pogonu kod Berlina
SMZBOG LOŠE POTRAŽNJE

Tesla otpušta 300 radnika u pogonu kod Berlina

Američki proizvođač električnih automobila Tesla izvijestio je da će otpustiti 300 radnika zaposlenih 'na određeno vrijeme' u pogonu kod Berlina, nakon najave otkaza širom svijeta zbog posustajanja potražnje i oštre cjenovne konkurencije
Najstariji restoran u Zagrebu: Na brijegu je sve 'po domaći'
SKENDERICA 1912

Najstariji restoran u Zagrebu: Na brijegu je sve 'po domaći'

Od samog otvaranja, u restoran Skenderica dolaze gosti željni jednostavne, domaće hrane. Sir i vrhnje koje nabavljaju na Kvatriću ide u najfinije štrukle