Obavijesti

Tech

Komentari 9

Superautomobili: Bogataši koji rasipaju novac i veliki gubitnici

Superautomobili: Bogataši koji rasipaju novac i veliki gubitnici
4

U usporedbi s Toyotom koja je 2015. proizvela 10,800.000 novih auta, Porsche se s 225.000 auta doima poput patuljka. Ipak, brojke su mu sedam puta veće od onih koje ima prvi konkurent

VIDEO

U usporedbi s poznatim proizvođačima supersportskih automobila, Porsche se može smatrati divom.

Kako i ne bi kad ukupna proizvodnja Ferrarija iznosi 3 posto, Lamborghinija 1,1 posto, a McLarena 0,1 posto Porscheove proizvodnje! Utrostručio ju je u zadnjem desetljeću zahvaljujući Cayenneu, Panameri i Macanu, no svjesni su njegovi čelnici kako moraju ograničiti proizvodnju, jer što je više proizvedenih auta, teže se naplaćuje ekskluzivnost.

Najpoznatiji Porscheov model, legendarni 911 lani je proizveden u nešto “skromnijih”, no i nadalje značajnih 39.000 primjeraka te u gami modela iz Stuttgarta donekle balansira između ekskluzivnosti i dostupnosti. I Maserati se u utrci za profitom poprilično “omasovio”. S prosječnih 6000 proizvedenih primjeraka iz 2012. godine, došao je do 32.474 auta prošle godine. S novim SUV-om Levante i kupeom Alfieri Maserati namjerava proizvoditi 75.000 auta godišnje.

U Ferrariju su granice postavili niže. Unatoč rastu i rekordnoj 2015. godini, kad su proizvedena 7664 auta, najavljena je proizvodnja 9000 auta godišnje. Britanski Aston Martin s 1250 zaposlenih proizvodi 6200 auta godišnje. Otkako je Lamborghini prodan VW grupi, proizvodnja je narasla s 296 auta u 2000. na rekordnih 2530 automobila u 2015. McLaren je 2015. uveo drugu smjenu ne bi li zadovoljio potražnju za 1654 unaprijed rasprodana modela kupcima iz trideset zemalja. Prestižni Bugatti, Pagani i Koenigsegg godišnje proizvode sveukupno 78 auta. U Bugattiju, koji je u cijelosti vlasništvo VW grupe, godišnje se proizvode do 40 auta, a ukupno je 71 osoba zaposlena u toj prestižnoj tvrtki.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Drukčiji poslovni model imaju talijanski Pagani i švedski Koenigsegg. Relativno malene radionice u posve privatnom vlasništvu godišnje proizvode po dvadesetak automobila čije se cijene kreću od milijun i pol eura naviše. Čitavu temu o supertvornicama pročitajte u novom broju magazina Auto start.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 9
VIDEO

Svaki sa svojim karakterom: Testirali smo Huawei Watch GT4
TROJAC NA TESTU

Svaki sa svojim karakterom: Testirali smo Huawei Watch GT4

GT4 dolazi u tri različita izdanja, ali s impresivnom baterijom koja radi do 14 dana s jednim punjenjem. Metalna kućišta s različitom obradom i bojama te remenjem, svakom satu daju i drugačiji fokus, no nedostaje i dalje velik broj aplikacija

Helikopter Ingenuity poslao je posljednju poruku s Marsa: 'On će sada biti testna platforma...'
ISTRAŽIVANJE CRVENOG PLANETA

Helikopter Ingenuity poslao je posljednju poruku s Marsa: 'On će sada biti testna platforma...'

Dosad je Ingenuity ukupno prešao oko 17 kilometara i letio na visini od 24 metra. Na Mars je stigao u veljači 2021. na roveru Perseverance
Najstariji restoran u Zagrebu: Na brijegu je sve 'po domaći'
SKENDERICA 1912

Najstariji restoran u Zagrebu: Na brijegu je sve 'po domaći'

Od samog otvaranja, u restoran Skenderica dolaze gosti željni jednostavne, domaće hrane. Sir i vrhnje koje nabavljaju na Kvatriću ide u najfinije štrukle