Pokretanje Modela T bila je procedura, na volanu je imao gas polugu te papučice za promjenu brzine i vožnju unatrag. Morali ste pogađati koliko još imate goriva
Voziti Fordov Model T iz 1914. puno je teže nego što mislite
Henry Ford je 1908. godine predstavio Model T, revolucionarni automobil koji je bio pristupačan Amerikancima, a reklamirali su ga kao automobil koji je jednostavno voziti.
No, koliko je vožnja Modela T slična današnjim automobilima?
S obzirom da nema ni papučice za gas, vožnja je sasvim drugačije iskustvo, a Bloomberg je isprobao model iz 1914. nakon sajma u Detroitu. Gas je naime poluga na volanu, a pokretanje automobila zahtijeva cijelu proceduru kojom će automobil ući u prvu brzinu i pažljivo baratanje polugicama. Mjenjač je također bio jedna od papučica, a pritisak do kraja je bio prva brzina, a ako bi je otpustili na pola auto bi prebacili u ler, dok bi je za drugu brzinu trebali potpuno otpustiti. Papučica u sredini bila je za vožnju unatrag, dok je desna papučica bila kočnica. Naravno, uz dovoljno prakse i na to se može naviknuti. Inače, automobil je imao motor sa 4 cilindra i 20 konjskih snaga.
Osim samog pokretanja i sama vožnja je bila posebno iskustvo. U Model T se ulazilo sa suvozačeve strane (zbog ručne kočnice), a automobil je bio prilično otvoren. Spremnik goriva od 38 litara nije imao indikator pa ste doseg morali računati odokativno.