• Članak
  • Komentari 11
  • Share 52
  • Tweet2

Napadaj panike vam poručuje: Čovječe, vrijeme je da usporiš

Reagirajući na stres, tijelo se brani, pa srce radi ubrzano, dlanovi se znoje, a vid slabi. Iako nema realne opasnosti za zdravlje, ovi napadaji panike vrlo su neugodni

Subota, 14. 1. 2012. u 10:15    Piše: Ivana Cesarec
Napadaj panike vam poručuje: Čovječe, vrijeme je da usporiš Allmoviephoto.com Umirite disanje i ublažite napadaj

Napadaje panike ima svaki deseti, a prema novijim istraživanjima, čak i svaki treći čovjek. Žene su dvaput sklonije takvom ponašanju od muškaraca iako još nije razjašnjeno koji je uzrok tome. Napadaj panike je iznenadan, snažan osjećaj tjeskobe popraćen mješavinom fizičkih i psihičkih simptoma, a izaziva ga iznenadna navala hormona adrenalina koja ubrzava rad srca. 

Ta reakcija pojavljuje se kao posljedica instinktivnog osjećaja ugroženosti, kada se organizam, po principu “napadni ili bježi”, želi ili suprotstaviti ili pobjeći od onoga što ga ugrožava. Iako ljudi tijekom napadaja imaju osjećaj da će doživjeti srčani udar ili umrijeti, liječnici ističu kako napadaji panike nisu opasni za zdravlje. 

Oni su sastavni dio tjelesne obrane, koja izaziva pojačano lupanje srca koje pumpa veće količine kisika u ruke i noge, kako bismo mogli pobjeći iz potencijalno opasne situacije ili se suprotstaviti onom što nas ugrožava.

U čitavom organizmu doslovno vlada panika

Čovjek u napadaju panike ne može doći do daha, slabije vidi, dlanovi mu se znoje, a tijelo drhti, potom se pojavljuju mučnina i vrtoglavica te pojačan dotok krvi u obraze. Ljudi imaju osjećaj da će se onesvijestiti, ali medicinski gledano, to nije moguće. Da bi došlo do nesvjestice, krvni bi tlak morao biti znatno snižen, a kod napadaja panike situacija je obrnuta - krvni tlak se povećava.

Što se zaista događa s tijelom

Simptomi ne traju dugo, stišaju se nakon nekoliko minuta, ali se u kratkom roku mogu ponoviti i po nekoliko puta, pa čovjek misli da je to jedan napadaj. 

Odvraćanje misli na nešto lijepo zaustavlja napadaj

Tijekom napadaja panike možete si pomoći. Vježbe joge i meditacije smanjit će djelovanje stresa na tijelo. Korisne su i vježbe vizualizacije, koje podrazumijevaju stvaranje ugodnih slika u umu, čime se pozornost odvraća od turobnih misli, koje djeluju uznemirujuće i mogu potaknuti napadaj.

Mijenjanje rutine neće donijeti rezultate

Prije svega nastojte ne mijenjati svakodnevnu rutinu. Životni ritam ne podređujete strahu i razmišljanjima kako ćete izbjeći situacije za koje mislite da bi potencijalno mogle izazvati nove napadaje panike.

Umirite disanje i ublažit ćete simptome napada 

Vježbe pravilnog disanja mogu značajno pomoći u ublažavanju simptoma napadaja panike. Kako biste ovladali tehnikom disanja, položite ruke na trbuh, malo iznad pupka, i usredotočite se na disanje promatrajući podizanje i spuštanje ruku. Dišite polako. Pri udahu brojite do tri, a pri izdahu do četiri.

Napitci od kofeina, alkohol i glad izazivaju stres

Izbjegavajte napitke koji sadrže kofein - kava, čaj i sve vrste napitaka poput kole pojačavaju uzbuđenje, pa stoga potiču i sklonost stresu. Glad također znatno povećava osjećaj napetosti, pa jedite redovito.

Pročitajte više u rubrici Zdravlje.

Tagovi: tjeskoba, stres, reakcija tijela, napadaj panike, kofein, alkohol

Izdvojeni komentari 11 komentara Pogledaj sve komentare
14.01.2012., 14:03

marlena: mislim da su ga svi barem jednom imali ali ga nisu prepoznali kao napadaj panike..primjeri- prijateljica završila na hitnoj prije par mj, citiram nju "u predinfarktnom stanju", prijatelj isto, masa ljudi oko mene..svima je rečena ova dijagnoza..ali većina ljudi ih ne želi prihvatiti- sram, tabu, ne znam..i sama sam doživjela..nije ugodno..definitvno pomažu vježbe disanja, opuštanja, odvraćanje misli na lijepše stvari..meni je pomoglo..nisam ga sada imala godinama..zadnji kad je "krenuo", sama sebi sam rekla: ajde xy znaš da je to na psihi i sve je u glavi, smiri se, od napadaja panike nitko još nije umro..i prošlo..sasjekla ga u korijenu..glupi stres i današnji ubrzani ritam života..svi mi koji smo ga okusili znamo koliko je ovo odvratan osjećaj..ali ne se predati! ima ljudi koji su dopustili da im napadaj panike kroji i upravlja životom..kada čitam da ne izlaze iz kuće, propuštaju zabave, ljetovanja, ne idu u trgovačke centre, na koncerte, u tramvaje..žalosti me to..strah od bilo čega je grozan ali ne i nepobjediv!... prikaži sve

14.01.2012., 13:06

iva-29: prošla sam to, užas

14.01.2012., 22:20

ana nadrk: Imala sam, uspjesno sam se izvukla iz toga. Jako je neugodno, neki nedefinirani osjecaj, kao da ces umrijeti, strah te ostati u kuci jer si sam, sto ako ti se nesto dogodi-tko ce ti pomoci; ako negdje ides znojis se kao sasav, srce lupa kao da ce probiti prsa, nemas zraka, crni se pred ocima, mislis si gotovo je..... Uhvatila sam se u kostac s problemom, nisam htjela da mi strah kroji zivot i borila se. Kad je trebalo krenuti na posao nakon 1 mj bolovanja zbog panicnog napadaja (za to vrijeme sam naucila tehnike disanja i stala na "svoje noge" umirila simptome), nisam se posebno "psihicki spremala", nemam za sta. Neka bude kako treba biti. Uglavnom,nekih mozda 5 kmod kuce, u autu za vrijeme voznje mi se javio napadaj.Rekla sam sama sebi: gle, mozes se onesvijestiti, udariti u zid, napraviti sto god zelis ali iducih 20 km ne stajemo, stajemo na parkingu firme. U trenu je bilo lakse jer sam pokazala strahu tko je gazda :) Od tad ako naslutim da bi se mozda moglo nesto dogoditi (99% slucajeva kad sam gladna) pojacam mjuzu , pjevam i strah ode kao rukom odnesen. Prebacim misli. Nije lako, treba snaga volje ... prikaži sve

Ne slažeš se? Komentiraj!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.

Budite naš čitatelj reporter Obrazac
telefon: 01/24-24-242 e-mail: reporter@24sata.hr Sve priče objavljene u tiskanom izdanju nagrađujemo sa 100 do 1000 kuna. Šaljite i na MMS: 099/224-2424, SMS 662024 (1,24 kn za sve operatere).

Zatvori / Otvori toolbar
24shop