Asteroid će proći pored Zemlje čak 14 puta bliže nego Mjesec

Bliže od satelita: Udar ovog asteroida izazvao bi eksploziju jačine 2,4 milijuna tona dinamita, ekvivalentnu onoj misterioznoj koja je odjeknula Sibirom 1908. godine

Asteroid 2012 DA14 proći će u subotu, 16. veljače manje od 30.000 kilometara od Zemlje. Još 100 godina nije opasan za naš planet. No da udari u Zemlju, u neko naseljeno područje, u sekundi bi ubio milijune ljudi.

Udar ovog asteroida izazvao bi eksploziju jačine 2,4 milijuna tona dinamita, ekvivalentnu onoj misterioznoj koja je odjeknula Sibirom 1908. godine. Sravnila je vegetaciju na površini 2150 četvornih kilometara, a kao jedan od mogućih uzroka je i udar asteroida sličnog 2012 DA14.

- Kad bi ovaj asteroid zaista pogodio Zemlju, katastrofa ne bi bila globalna. No regionalno uništenje bilo bi zastrašujuće - rekao je Lindley Johnson iz NASA-e.

Bilo je puno manjih asteroida koji su prošli i bliže Zemlji, no nijedan asteroid veličine 2012 DA14 nije nikad prošao ovako blizu našeg planeta. Usporedbe radi, Mjesec je čak 14 puta udaljeniji, a gotovo svi televizijski, meteorološki i komunikacijski sateliti kruže oko Zemlje na većoj udaljenosti. Prošle godine otkrila ga je grupa amaterskih astronoma iz Španjolske.

- Pozorno ga pratimo i sa sigurnošću možemo reći da je bezopasan najmanje sljedećih 100 godina - rekao je Donald Yeomans, voditelj ureda za praćenje potencijalno opasnih asteroida.

NASA tvrdi da ovakvi asteroidi u prosjeku udare u Zemlju svakih 1200 godina.

- Na naš planet dnevno padne oko 100 tona svemirskog materijala. Asteroidi veličine košarkaške lopte svakodnevno izgaraju u atmosferi. Oni veći su puno rjeđi - rekao je Yeomans i dodao kako se stalno traže rješenja za uništenje potencijalno opasnih asteroida. Jedan takav, promjera 10 kilometara, prije 66 milijuna godina udario je u Meksiko i istrijebio dinosaure...

Mark, jesi se našikao bunike?! Objave o Milanoviću i Ustavnom sudu fejs proglasio nasiljem!
ŠTO JE SAD OVO

Naša je tehnologija pokazala da objava izgleda kao druge koje krše naše Standarde zajednice po pitanju Nasilan i uznemirujuć sadržaj, kažu nam iz Mete

Čudovišta, vampiri i asteroidi: Teorije zavjere stvorene AI-om preplavile društvene mreže...
NAJAVLJUJU SMAK SVIJETA

Abbie Richards, istraživačica dezinformacija na TikToku, rekla je da širenje teorija zavjera može biti financijski isplativo kroz "Kreativni program" TikToka.
Isprobali smo Galaxy Fit 3: Pametna narukvica uz koju ćete lako zaboraviti i na vaš sat