Bio je otpisan: Kepler vratili u život i opet nalazi nove planete

Teleskop Kepler otkrio je prvi planet nakon što su inovativnim rješenjem inženjeri uspjeli spasiti misiju od prerane smrti. Udaljen je 180 svjetlosnih godina od Zemlje

Svemirska letjelica koja je zaslužna za otkrića brojnih planeta lani je zbog kvara bila gotovo otpisana, no inženjeri su sada otkrili kako ga iskoristiti za novu misiju koju su nazvali K2.

Novi planet nazvali su HIP 116454b, ima 2,5 puta veći promjer od Zemlje i kruži oko zvijezde koja je manja i hladnija od našeg Sunca. No, kako je blizu te zvijezde i treba mu samo 9 dana za orbitu, planet je prevruć za život. Nalazi se 180 svjetlosnih godina od Zemlje.

Radi uz pomoć Sunca

Kepleru su se lani pokvarila dva od četiri stabilizacijska kotača, kojima se koristi za mijenjanje visine, ali i za što preciznije praćenje prolaska planeta ispred zvijezda. Zbog kvara takva misija je bila nemoguća. No, znanstvenici koji nisu odustali otkrili su genijalno rješenje. Odlučili su iskoristiti pritisak sunčeve svjetlosti kako bi pomogli kontrolirati letjelicu. Misija K2 tako može nastaviti otkrivati nove planete, koje će detaljnije analizirati novi teleskop James Webb.

Prije 19 godina objavili su prvi video ikad na YouTubeu. Znate li koji je video najgledaniji?
A DANAS BERU MILIJARDE

Nakon 19 godina postojanja, YouTube broji 2.7 milijardu mjesečno aktivnih korisnika diljem svijeta. Tada vjerojatno nitko nije mogao ni predvidjeti kakvu će popularnost ova platforma steći

Srušio se Twitter: Muskov 'X'  ne radi za milijune ljudi globalno
NIŠTA NE RADI

Srušio se Twitter: Muskov 'X' ne radi za milijune ljudi globalno

Problemi su počeli nešto prije 16 sati, a najviše su pogodili SAD, Veliku Britaniju i dijelove Europe te Azije.
Google ulaže 600 mil. eura u Nizozemsku, 125 novih radnika