• Članak
  • Komentari 15

Na Mjesečevu Južnom polu su otkrili led u krateru Shackleton

Znanstvenici smatraju da je led na dnu kratera, a njegovim bi otapanjem, tvrde, nastalo otprilike 380 litara vode. Zaključili su da bi led mogao pokrivati 22 posto dna

Četvrtak, 21. 6. 2012. u 23:32    Piše: VLM
Na Mjesečevu Južnom polu su otkrili led u krateru Shackleton NASA

Odlučimo li se naseliti na Mjesec, bit će nam potrebna pomoć lokalnih resursa poput vode i solarne energije. Iako se to zasad čini gotovo nemogućim, dobre vijesti donosi studija objavljena u časopisu Nature u kojoj znanstvenici tvrde kako su gotovo sigurni da ondje ima vode. Smatraju da se ona u smrznutom obliku nalazi na Južnom polu, u krateru Shackleton, koji se pruža na 20 kilometara, a dubok je više od tri kilometra.

Istraživači s Instituta u Massachusettsu uz pomoć kolega sa Sveučilišta Brown i NASA-e dokaze o ledu pronašli su na dnu kratera. Za to su rabili laserski uređaj LRO kojim su kreirali detaljnu topografsku mapu. Laser je osvijetlio područje te su znanstvenici mogli razgledati unutrašnjost Shackletona.

Zaključili su da bi led mogao pokrivati 22 posto dna, a količina vode koja bi nastala njegovim otapanjem otprilike je 380 litara. Pouzdanije dokaze o vodi ove bi jeseni trebala prikupiti NASA-ina letjelica GRAIL.

Pročitajte više vijesti iz rubrike Znanost.

Tagovi: znanstvenici, mjesec, led

Izdvojeni komentari 15 komentara Pogledaj sve komentare
22.06.2012., 13:07

Intergalaktički svemirski isprdak sa zvijezde repatice: zagorski vodovod ima koncesiju tamo, tak da ameri nek odj* od tog zdenca

22.06.2012., 17:47

pauk123: Ja mislim da na mjesecu živi neko u protivnom zašto bi svaknoć tamo gorelo svijetlo?

22.06.2012., 16:45

ZMIJA1: zanimljivo izgleda

Ne slažeš se? Komentiraj!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.

Budite naš čitatelj reporter Obrazac
telefon: 01/24-24-242 e-mail: reporter@24sata.hr Sve priče objavljene u tiskanom izdanju nagrađujemo sa 100 do 1000 kuna. Šaljite i na MMS: 099/224-2424, SMS 662024 (1,24 kn za sve operatere).

Zatvori / Otvori toolbar