Najjača solarna baklja 10.000 puta je jača od bilo koje ranije

Znanstvenici su ranije mislili da solarne baklje s crvenog patuljka traju oko dan, ali ova je trajala dva tjedna. Na vrhuncu je bila 12 puta toplija od jezgre našeg Sunca

Solarne baklje koje naše Sunce izbacuje izgledaju kao plamen sa šibice pored ove koju je NASA nedavno snimila.

Satelitom Swift uočili su najsnažniju, najtopliju i najdugotrajniju baklju s crvenog patuljka u našem zvjezdanom susjedstvu. Mega baklju su  uočili u travnju, a NASA je ovih dana objavila kako su mjerenja potvrdila da je 10.000 puta snažnija od najjače ikad zabilježene. Na vrhuncu je njezina temperatura bila 200 milijuna stupnjeva, odnosno 12 puta toplije od središta našeg Sunca.

- Ranije smo mislili da velike baklje s crvenih patuljaka ne traju dulje od dana, no Swift je otkrio najmanje sedam snažnih erupcija kroz dva tjedna - rekao je astrofizičar Stephen Drake.

Inače, ovu divovsku baklju je izbacila jedna od dvije zvijezde u binarnom sustavu DG Canum Venaticorum, koji je udaljen 60 svjetlosnih godina. Obje zvijezde su tamni crveni patuljci kojima je masa i veličina oko trećine našeg Sunca.

VIDEO Ovaj humanoidni robot kreće se kao ni jedan do sada