Našli novu 'Zemlju'? Udaljena 'samo' 500 svjetlosnih godina

Iako je poznata veličina planeta Kepler-186f, njegova masa i sastav još nisu. No, prijašnja istraživanja ukazuju na to da je planet takve veličine vrlo vjerojatno stjenovit

Pomoću Keplerovog svemirskog teleskopa astronomi su otkrili prvi planet veličine Zemlje koji orbitira oko zvijezde u 'nastanjivoj zoni' , što znači da je udaljenosti od zvijezde tolika da planet može imati tekuću vodu na površini. Keplerovo otkriće, Kepler-186f , potvrđuje da planeti veličine Zemlje, osim u zoni našeg Sunca, postoje u nastanjivim zonama drugih zvijezda, javlja NASA .

Dok su planeti koji su prije uočeni u tim nastanjivim zonama bili barem 40 puta veći od Zemlje čime bi otkrivanje njihovog točnog sastava bio veliki izazov za astronome, planet Kepler-186f  po svemu više podsjeća na našu Zemlju .

Nepoznata masa i sastav, vjerojatno je stjenovit

- Otkriće planeta  Kepler-186f  je značajan korak prema pronalasku svjetova poput naše Zemlje . Buduće misije NASA-e otkrit će najbliže stjenovite egzoplanete i utvrditi njihov sastav i atmosferske uvjete, čime će se nastaviti potraga čovječanstva za svjetovima koji istinski sliče Zemlji -  rekao je Paul Hertz , NASA-in direktor divizije za astrofiziku.

To što se nalazi u nastanjivoj zoni još ne znači da je planet nastanjiv. Temperatura na planetu jako ovisi o tome kakvi su atmosferski uvjeti na planetu, kaže Thomas Barclay

Iako je poznata veličina planeta Kepler-186f, njegova masa i sastav nisu. No, prijašnja istraživanja ukazuju na to da je planet takve veličine vrlo vjerojatno stjenovit .

- Znamo za samo jedan planet na kojem postoji život, a to je Zemlja. Kada tražimo život izvan našeg Sunčeva sustava koncentriramo se da pronađemo planete s karakteristikama koje imitiraju one kakve ima Zemlja - rekla je Elisa Quintana , istraživačka znanstvenica na Institutu SETI u NASA-inom Ames istraživačkom centru u Kaliforniji.

- Upravo zato je pronalazak planeta u nastanjivoj zoni, a koji je veličine Zemlje, ogroman korak naprijed - rekla je.

Orbitiraju oko zvijezde klase 'Crveni patuljak'

Kepler-186f nalazi se unutar sistema Kepler-186 u konstelaciji Cygnus. Od Zemlje je udaljen oko 500 svjetlosnih godina . U tom se sistemu nalaze i četiri druga planeta koja orbitiraju oko zvijezde koja je upola manja i lakša od našeg Sunca . Ta zvijezda je klasificirana kao 'M patuljak' ili 'Crveni patuljak', i pripada klasi zvijezda koje su poput 70 posto onih koje se nalaze u galaksiji Mliječne staze.

- M patuljci su najbrojnije zvijezde u svemiru. Prvi znakovi nekog drugog života u galaksiji vrlo vjerojatno mogu doći od planeta koje orbitiraju upravo oko takvih zvijezda - rekla je Quintana.

Najjača svjetlost koju prima jednaka je našem zalasku Sunca

Kepler-186f napravi jedan krug oko svoje zvijezde jednom u 130 dana i od nje prima jednu trećinu energije u usporedbi s energijom koju Zemlja dobija od Sunca. Na površini planeta Kepler-186f najjača svjetlost koju prima od zvijezde točno u podne jednaka je onoj koju Zemlja od Sunca dobija otprilike sat prije zalaska .

'Više je Zemljin rođak nego blizanac'

- To što se nalazi u nastanjivoj zoni još ne znači da je planet nastanjiv . Temperatura na planetu jako ovisi o tome kakvi su atmosferski uvjeti na planetu. Na planet Kepler 186f više treba gledati kao na Zemljinog rođaka, a ne kao na blizanca . Ima mnogo toga na planetu što sliči Zemlji, ali nije jednak njoj - rekao je Thomas Barclay, istraživački znanstvenik NASA-e.

Na ostala četiri planeta u sustavu je prevruće

Ostala četiri planeta u sustavu Kepler-186b, Kepler-186c, Kepler-186d, i Kepler-186e, kruže oko svog Sunca svaka četiri, sedam, 13 i 22 dana, što ih čini prevrućim za život kakav mi poznajemo. Sva četiri planeta također su značajno manja od Zemlje .

A1 diže cijene od lipnja