Nevjerojatno svjetsko otkriće: Sifilis je potekao iz Solina

Nevjerojatno svjetsko otkriće: Sifilis je potekao iz  Solina

Hrvatski znanstvenici pronašli su na kosturu iz rimskog doba znakove sifilisa i tvrde da bolest u Europu iz Novog svijeta nije donio veliki istraživač Kolumbo...

Prvi slučaj sifilisa u Europi registriran je 1495., tri godine nakon Kolumbova otkrića Amerike.

No hrvatski znanstvenici istraživali su 403 kostura iz različitih razdoblja, a dio njih iskopan je na području antičke Salone. Tragove sifilisa otkrili su na kosturu muškarca iz Rimskog doba, u dobi između 20 i 29 godina. Rezultati naših znanstvenika objavljeni su u časopisu Journal of sexual medicine, a otkriće je objavio i engleski Daily Mail.

Otkriće je odmah izazvalo polemike u svjetskim znanstvenim krugovima, pa se javljaju i pobornici i protivnici teorije.

- Naše istraživanje pokazalo je kako su znakovi kongenitalnog sifilisa pronađeni na kosturu s lokaliteta Solin Smiljanovac (istočna salonitanska nekropola) podudarni s kliničkim slučajem objavljenim u “Transactions of the Philadelphia academy of surgery”. U njemu je sifilis dokazan serološkim testom poznatim pod nazivom Wassermanova reakcija na živom pacijentu. Smatramo kako je veoma pozitivno ponovno otvarati rasprave u znanstvenoj zajednici s obzirom na to da veliki broj radova u svijetu na arheološkom materijalu upućuje na postojanje sifilisa u Europi prije Kolumba. Preispitivanjem postojećih teorija moći će se kroz neko vrijeme znatno ispravnije suditi o njima - rekla nam je antropologinja Ivana Anterić iz tima naših znanstvenika koji su radili na projektu.

Journal of sexual medicine

No neki se znanstvenici ne slažu kako je ovim nalazom pobijena teorija o tome kako je Kolumbo prenio sifilis s Kariba u Europu. Tako je američki profesor medicine dr. Bruce Rotschild rekao kako anomalije na kosturu ne moraju značiti da se radi o sifilisu, nego o krivom srastanju ili nekoj drugoj bolesti, a profesor evolucionarne ekologije dr. Rob Knell tvrdi kako samo jedan kostur nije dovoljan da bi se pobila teorija.

- Promjene na jednom kosturu ne moraju biti samo od sifilisa, može se raditi i o nekim drugim deformitetima - rekao je dr. Knell, koji je unatoč neslaganju pohvalio sjajan rad hrvatskih znanstvenika.

Dosad su postojale tri teorije o postanku ove teške bolesti

Wikipedija

Osim teorije da je sifilis u Europu donio istraživač Kristofor Kolumbo iz Novog svijeta, odnosno Sjeverne Amerike, postoje još dvije teorije. Pobornici jedne tvrde kako su je u Španjolsku i Portugal donijeli robovi iz Afrike, a druge da je bolest paralelno postojala i u Europi i Americi.

VIDEO Ovaj humanoidni robot kreće se kao ni jedan do sada
NOVA GENERACIJA

VIDEO Ovaj humanoidni robot kreće se kao ni jedan do sada

Boston Dynamics je predstavio svoju sljedeću generaciju humanoidnog robota, potpuno električnog Atlas robota

Najstariji restoran u Zagrebu: Na brijegu je sve 'po domaći'
SKENDERICA 1912

Najstariji restoran u Zagrebu: Na brijegu je sve 'po domaći'

Od samog otvaranja, u restoran Skenderica dolaze gosti željni jednostavne, domaće hrane. Sir i vrhnje koje nabavljaju na Kvatriću ide u najfinije štrukle
Da nije stranih sudaca, imali bismo pakao, a želim zaigrati za Rijeku, ali mi Sopić neće dati!
DAMIR MIŠKOVIĆ ZA 24SATA