To je to što me zanima!

Cannes Lions Festival of Creativity 2015

Najveći i najprestižniji svjetski marketinški festival okupio je impresivnih 13.000 stručnjaka iz svih krajeva svijeta, od Japana preko Argentine, pa i nekoliko naših iz regije
Vidi originalni članak

Završio je ovogodišnji Cannes Lions, jedan od najpoznatijih festivala oglašavanja, Oscar medju marketingašima. Najveći i najprestižniji svjetski marketinški festival okupio je impresivnih 13.000 stručnjaka iz svih krajeva svijeta, od Japana preko Argentine, pa i nekoliko naših iz regije. Stvarno je gušt uopće biti dijelom Cannes Lions festivala, družiti se s najboljim od najboljih na svjetskoj kreativnoj sceni i slušati vrhunska predavanja i radionice. S bogatim programom, tjedan dana festivala proleti u tren oka, no jedno se ne propušta - dodjele nagrada. Canneski lav jedna je od najprestižnijih oglašivačkih nagrada i (više ili manje) pritajeni san svakog kreativca.

Pa, koja je bila kombinacija za uspjeh u Cannesu ove godine? Trend tehnologije usmjerene na kreativnost nastavlja se, uz jedan dodatak: društveno korisni rezultati! Većina je canneskih zlatnih lavova pripala projektima usmjerenima na društvenu dobrobit. Neki od nagrađenih projekata doslovno spašavaju živote. Evo nekoliko primjera:

https://www.youtube.com/watch?v=gWDUNFbDpeI
https://www.youtube.com/watch?v=Sclg_AfGzcE
https://www.youtube.com/watch?v=iY0D-PIcgB4

Ove godine u nagradni je program Cannes Lionsa uveden i Glass Lion – nagrada koja se dodijeljuje kampanjama koje se bave spolnim i rodnim problemima i predrasudama, ponajviše ženskim pravima. Nagrađeni radovi zaista su utjecali na svijest ljudi, kulturu, neki čak i politiku države. Ovo su neki od najboljih radova:

https://www.youtube.com/watch?v=XjJQBjWYDTs
https://www.youtube.com/watch?v=0GK3DzTTjBk
https://youtu.be/eYYhlXOwb-Q

Agencijom godine zasluženo je proglašena agencija R/GA sa sjedištem u New Yorku koja je osvojila impresivne 33 nagrade. Njihova najpoznatija kampanja, koju ste već vjerojatno i susreli na svojim društvenim mrežama je "Love Has No Labels", također u duhu borbe za ravnopravnost i ljubav.

https://www.youtube.com/watch?v=PnDgZuGIhHs

Osim "klasičnih" lavova, dodjeljivale su se i nagrade Lions Innovation, gdje je Grand prix odnio još jedan fascinantan projekt društveno korisnog karaktera, čija je prezentacija zaslužila ovacije publike u velikoj dvorani Canneskog Palaisa. Radi se o projektu what3words koji na jednostavan način rješava problem adresiranja u cijelom svijetu. Naime, po njihovim podacima čak 75% naše planete nema adekvatnu adresu, što otežava život i normalno funkcioniranje, dolazak kola hitne pomoći, pošte i sličnih važnih usluga te su se odlučili uhvatiti s tim problemom u koštac. Sada, svaki pojedini kvadrant na planeti Zemlji dimenzije 3x3 metra ima svoju zasebnu šifru – od samo 3 riječi. Ovaj se sustav već počeo koristiti u nekim favelama u Južnoj Americi, a čak i u zapadnoj Europi: na Glastonbury festivala kako bi se organizirala hitna pomoć među tisućama šatora posjetitelja!

https://vimeo.com/112184162

Po svemu viđenom ove godine, izgleda da se pozicija marketinga uvelike promijenila u odnosu na klasično viđenje marketinga kao kapitalističkog alata za prodavanje proizvoda koji vam možda ne trebaju ili lažno stvaranje potrebe. Marketing je odrastao, sazreo i zaista počeo koristiti svoje supermoći komunikacije i kreativnosti kako bi riješio goruće probleme današnjice. Kako bi u tome uspio, sve je bliži i bliži s drugom velikom industrijskom granom: tehnologijom!

Na ovogodišnjem festivalu postojala je jedna riječ koja se mogla čuti na svakom koraku: data. „Data“ je i dalje in riječ, s kojom zapravo mnogi ne znaju što bi. Svijet skuplja gomilu podataka o vama, no zapravo su mnogi od njih praktički neiskoristivi. Kako prepoznati vrijedne podatke i kako ih najbolje iskoristiti, polako postaje glavno pitanje advertisinga. Za to će se naši klasični ekonomisti, komunikolozi i psiholozi trebati sprijateljiti sa sasvim drugačijom grupom ljudi - programerima, analitičarima, matematičarima! Spajanje naizgled nespojivog u ovom se trenutku čini neminovno, štoviše, već se i događa diljem svijeta. Start up kompanije pobjeđuju na kreativnim festivalima, a kreativne agencije organiziraju start-up akceleratore.

Odličan su primjer spajanja kreativnosti i tehnologije svima znani giganti Google i Facebook. Oni ne samo da su vrhunski oglašivači već su i vrhunski medij i kanal za prenošenje poruka drugih oglašivača. Oba utjelovljuju sve strane advertajzinga: i medije i tehnologiju i kreativnost i oglašivača. Oni su trenutno najveći brandovi na Canneskoj plaži. Preostaje nam vidjeti kada će doći neki novi klinci, što bi se uz današnji brzorastući razvoj tehnoloških kompanija, moglo dogoditi svakog trena. Čini se nepojmljivo, ali, svijet se mijenja brže nego ikad. Želite dokaz? Jedno predavanje na festivalu održao je android Matsuko-Roid, a da nije sve tako uzvišeno ipak dokazuje Grand Prix Titanium Award koji je dobio... emoticon? 

https://www.youtube.com/watch?v=NtdLsJsObrU


Idi na 24sata