To je to što me zanima!

O kontroli leta ovisi sigurnost u avionima

U Hrvatskoj kontroli zračne plovidbe trenutno je zaposlen 251 kontrolor zračnog prometa
Vidi originalni članak

Kontrolori leta su ljudi posebno obučeni za kontroliranje sigurnosti zračnog prometa. Svakom avionu određuju rutu leta koji će ga držati na dovoljnoj udaljenosti od ostalih. To je vrlo važno jer na nebu nema semafora, prometnih traka i znaka STOP. 

Jedna od njihovih zadaća je i briga da avioni ne kasne te rješavanje mogućih problema uzrokovanih vremenskim neprilikama ili kvarovima. Od kontrolora leta zahtijeva se dobra organizacija, sigurnost u donošenju odluka, brzo reagiranje, dobro nošenje sa svakodnevnim stresom i izvrsno pamćenje. 

Postoje dvije vrste kontrolora na aerodromima: toranjski i prilazni. Toranjski kontrolori su smješteni u tornju zračne luke i daju pilotima dozvolu za polijetanje, kao i informacije o vremenu koje ih očekuje do odredišta (vidljivost, brzina i smjer vjetra). Tada se pilot preusmjerava na prilaznog ili radarskog kontrolora koji preuzima brigu. Kad avion izađe iz njegova radarskog područja, preuzima ga radarski kontrolor sljedećeg podruja, kao i toranjski kad je vrijeme za slijetanje. Postoji još i oblasni kontrolor leta te svi oni moraju dobro funkcionirati kao tim. 

Što im je potrebno? 

Moraju imati dobar vid i sluh zbog stalnog praćenja promjena na radaru. Sluh je važan jer kod komunikacije često dolazi do šumova. Pamćenje informacija važno je za prenošenje točnih i važnih informacija. 

Svi kontrolori počinju raditi kao koordinatori te samo prate rad i pomažu kad je potrebno, bez kontakata s pilotima. Najviši rang je instruktor kontrolora letenja. 

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare