To je to što me zanima!

Zeleno svjetlo: Prvi semafori izmišljeni su 20 godina prije auta

U Hrvatskoj je prvi semafor postavljen 1959. u Zagrebu. Građani su ga u čudu gledali i nisu znali kako se ponašati na cesti. Policajci su im davali letke s uputama
Vidi originalni članak

Jeste li znali da je prvi semafor izumljen skoro 20 godina prije prvog automobila? Služio je kočijašima.

Bilo je to u Engleskoj 10. prosinca 1868. godine. Izumio ga je John Peake Knight, a izgledao je kao veliki križ čiji krakovi su se pomicali. Njihov položaj pokazivao je pješacima i kočijama trebaju li stati, biti oprezni ili mogu proći. Policajac je stajao pored semafora i pomicao krakove. Semafor je imao crveno i zeleno plinsko svjetlo, koje se palilo i gasilo noću. 

Prvi dvobojni električni semafor izmislili su Amerikanci, točnije policajac Lester Wire 1912. godine. Bila je to drvena kutija sa zelenim i crvenim svjetlom, kojom je također upravljao policajac. Dvije godine poslije, tvrtka iz Clevelanda postavila je prve umrežene semafore koji su imali i treće, žuto svjetlo. Prvi semafor koji je radio samostalno izmišljen je 1923. godine. 

U Hrvatskoj je prvi semafor postavljen 1959. godine u Zagrebu na križanju Hebrangove ulice i Trga Nikole Šubića Zrinskog. Građani su ga u čudu gledali i nisu znali kako se ponašati na cesti, tako da su im policajci morali dijeliti letke s uputama.

Semafori za pješake imaju crvene i zelene 'čovječuljke'. Kada se upali zeleni, možemo preći cestu. Ali prije nego što zakoračimo, moramo pogledati lijevo, pa desno da se uvjerimo da sigurno ne ide auto. Na crveno svjetlo obavezno moramo čekati. 

Na semaforu smo sigurniji

Cesta se smije prelaziti samo kada je na semaforu zeleno svjetlo, a na crveno se obavezno mora stati. U protivnom bi mogli stradati. Postoji i žuto svjetlo koje vozačima govori da će se uskoro svjetlo promijeniti. 

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare