Znate li da možete raskinuti ugovor sklopljen putem interneta, ne navodeći za to razlog, u roku od sedam radnih dana? Znate li da možete podnijeti pisani prigovor trgovcu koji ne poštuje Vaša potrošačka prava?
Odgovor na ova i slična pitanja možete zatražiti putem besplatnog telefona na broj 0800-400-408, svakog utorka i četvrtka, od 10 do 12 sati.
Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva, Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska obrtnička komora dvodnevnim savjetovanjem obilježili su Dan potrošača.
Savjetovanje je bilo podijeljeno na dva dijela. Prvog dana naglasak je stavljen na važnost provođenja edukacije i informiranja potrošača, kako na nacionalnoj, tako i regionalnoj odnosno lokalnoj razini. Drugog dana – u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom i Hrvatskom obrtničkom komorom - pokušalo se ukazati na važnost edukacije i informiranja trgovaca i potrošača s posebnim naglaskom na reklamacijski postupak, a sve u cilju učinkovitijeg ostvarivanja prava potrošača.
Nakon rasprave donijeti su i konkretni zaključci:
- Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva i dalje će aktivno provoditi edukaciju i informiranje potrošača. Time će se podići ukupna razina znanja samih potrošača, ali i svih drugih dionika u provođenju politike zaštite potrošača.
- Zaštita potrošača je područje od javnog interesa, a stalna razmjena iskustava i praktičnih rješenja dobar temelj za budući rad.
- Postoji potreba kontinuiranog podizanja javne svijesti o pravima potrošača. To se posebno odnosi na edukaciju i informiranje potrošača kroz provedbu javnih kampanja o zaštiti prava i ekonomskih interesa potrošača na nacionalnoj i lokalnoj razini, organiziranje seminara, okruglih stolova, radionica i predavanja svim ciljnim skupinama na području zaštite potrošača.
- U tu svrhu treba stalno jačati integraciju potrošačke politike i suradnju svih dionika na promociji politike zaštite potrošača, i to kroz rad i djelovanje Ministarstva, lokalne uprave i samouprave, kao i udruga za zaštitu potrošača.
Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva je 1. prosinca 2010. godine uspostavilo besplatnu telefonsku liniju za savjetovanje potrošača, u cilju informiranja i educiranja potrošača o njihovim potrošačkim pravima te pružanja savjeta potrošačima na koji će način riješiti problem koji je nastao prilikom kupnje robe ili usluge.
Također, svoj savjet možete zatražiti svaki dan od 8-16 sati i u savjetovalištu za zaštitu potrošača u Zagrebu, Splitu, Osijeku i Puli, kao i online putem Centralnog informacijskog sustava za zaštitu potrošača.
Više informacija o pravima potrošača, opasnim proizvodima na tržištu kao i o svemu što je vezano uz područje zaštite potrošača, potražite na stranicama Ministarstva gospodarstva rada i poduzetništva - Odjela za zaštitu potrošača koje smo pripremili za Vas, da bi kao potrošač mogli zaštititi svoja prava. http://potrosac.mingorp.hr