To je to što me zanima!

Danas je Svjetski dan zaštite potrošača!

Znate li koja su Vaša potrošačka prava? Što prvo trebate učiniti ako Vam trgovac nije uvažio reklamaciju?
Vidi originalni članak

Znate li da možete raskinuti ugovor sklopljen putem interneta, ne navodeći za to razlog, u roku od sedam radnih dana? Znate li da možete podnijeti pisani prigovor trgovcu koji ne poštuje Vaša potrošačka prava?

Odgovor na ova i slična pitanja možete zatražiti putem besplatnog telefona na broj 0800-400-408, svakog utorka i četvrtka, od 10 do 12 sati.

Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva, Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska obrtnička komora dvodnevnim savjetovanjem obilježili su Dan potrošača. 

Savjetovanje je bilo podijeljeno na dva dijela. Prvog dana naglasak je stavljen na važnost provođenja edukacije i informiranja potrošača, kako na nacionalnoj, tako i regionalnoj odnosno lokalnoj razini. Drugog dana – u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom i Hrvatskom obrtničkom komorom - pokušalo se ukazati na važnost edukacije i informiranja trgovaca i potrošača s posebnim naglaskom na reklamacijski postupak, a sve u cilju učinkovitijeg ostvarivanja prava potrošača

Nakon rasprave donijeti su i konkretni zaključci: 

  1. Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva i dalje će aktivno provoditi edukaciju i informiranje potrošača. Time će se podići ukupna razina znanja samih potrošača, ali i svih drugih dionika u provođenju politike zaštite potrošača. 
  2. Zaštita potrošača je područje od javnog interesa, a stalna razmjena iskustava i praktičnih rješenja dobar temelj za budući rad. 
  3. Postoji potreba kontinuiranog podizanja javne svijesti o pravima potrošača. To se posebno odnosi na edukaciju i informiranje potrošača kroz provedbu javnih kampanja o zaštiti prava i ekonomskih interesa potrošača na nacionalnoj i lokalnoj razini, organiziranje seminara, okruglih stolova, radionica i predavanja svim ciljnim skupinama na području zaštite potrošača. 
  4. U tu svrhu treba stalno jačati integraciju potrošačke politike i suradnju svih dionika na promociji politike zaštite potrošača, i to kroz rad i djelovanje Ministarstva, lokalne uprave i samouprave, kao i udruga za zaštitu potrošača. 

Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva je 1. prosinca 2010. godine uspostavilo besplatnu telefonsku liniju za savjetovanje potrošača, u cilju informiranja i educiranja potrošača o njihovim potrošačkim pravima te pružanja savjeta potrošačima na koji će način riješiti problem koji je nastao prilikom kupnje robe ili usluge.

Također, svoj savjet možete zatražiti svaki dan od 8-16 sati i u savjetovalištu za zaštitu potrošača u Zagrebu, Splitu, Osijeku i Puli, kao i online putem Centralnog informacijskog sustava za zaštitu potrošača.

Više informacija o pravima potrošača, opasnim proizvodima na tržištu kao i o svemu što je vezano uz područje zaštite potrošača, potražite na stranicama Ministarstva gospodarstva rada i poduzetništva - Odjela za zaštitu potrošača koje smo pripremili za Vas, da bi kao potrošač mogli zaštititi svoja prava.  http://potrosac.mingorp.hr

Idi na 24sata