To je to što me zanima!

Je li dovoljno reći da vaša ideja za igru vrijedi milijun dolara?

Izrada igara je mukotrpni šljakerski posao gdje samo najuporniji opstaju, ne igranje, kao što većina misli. Najbolja ideja često je ona koja ima najveći potencijal zarade
Vidi originalni članak

"E, napravit ćemo zombie multiplayer igru gdje je otvoreni svijet i možeš ući u svaku kuću i imaš puno oružja i mi ćemo zaraditi milijune jer su naše ideje super!!!" je rečenica koja u 99 posto slučajeva vodi direktno u propast. Nažalost, većina ljudi misli da je izrada video igara zapravo igranje – da se onaj teški dio rada nekako magično sam riješi, a da kreativnost i maštanje donosi novac.

Istina je sasvim drugačija – izrada igara je mukotrpni šljakerski posao gdje samo najuporniji opstaju. Za svaki sat koji neki tim provede u razmišljanju o igri, odradi se još sto sati crtanja, programiranja, izrade zvuka, marketinga, planiranja i financiranja, a svaki od tih sto sati ima svoj materijalni i ljudski trošak. Čak i ako nema plaća ili poslovnog prostora, ljudi koji rade na projektu svejedno moraju živjeti od nečega. Zato izrada igre predstavlja veliki poslovni rizik gdje samo najbolje ideje prolaze.

Najbolje ideje u ovom slučaju su ideje koje imaju najveći potencijal zarade – što ne mora značiti da su te ideje i kreativne. Dapače, najprofitabilnije igre su često kopije drugih igara ili pak nastavak već postojeće franšize. Tržište je to koje određuje što znači dobra ideja, a nikako naš osobni stav. No nije sve tako crno – ne znači da moramo raditi kopije popularnih igara – uvijek postoji omjer između profitabilnosti i individualne kreativnosti. Pitanje je samo kako odrediti gdje je ta granica.

Prvi korak u tom procesu je validacija ideje na tržištu. Kada smo osmislili neku novu igru, treba provjeriti da li takvih igara već ima. Ako postoje, koliko su uspješne? Ako su uspješne, možemo li postići istu ili veću razinu kvalitete kao naša konkurencija? Ako pak takve igre ne postoje, zašto ne postoje? Da li se nitko nije sjetio toga (sumnjam), ili nema interesa za takav tip igre? Tek će odgovori na ova pitanja ukazati da li su nam ideje dobre ili loše.

Drugi korak je razrada ideje gdje neku inicijalnu skicu ideje širimo sve dok ne vidimo manje-više cijelu igru raspisanu do zadnjih detalja. Ovdje je vrlo bitno dijeliti ideju sa što više ljudi – posebice s ciljanim igračima. Super je da nam najbolji kolega koji voli FPS da svoje viđenje naše point n' click avanture – ali koliko je njegovo mišljenje bitno za naš financijski uspjeh? I ne brinite da će vam netko "ukrasti" ideju jer većina ljudi ima previše svojih ideja da bi se uopće bavili vašima!

Šlag na tortu razrade ideje je uobličavanje Game Design Documenta (GDD) koji služi kao temeljni dokument koji vodi razvoj svake igre. GDD se koristi u cijeloj game industriji i svako tko želi raditi u industriji će morati kad-tad naučiti pisati i razumjeti GDD-jeve. On također služi kao alat s kojim možemo ideju predstaviti izdavačima, financijerima, ali i prijateljima i mogućim suradnicima. Dobar GDD također pokazuje i spremnost na rad i predanost ideji i projektu – jer više ne govorimo o pukom maštanju, već o fokusiranom radu koji ostavlja pisani trag i predstavlja jednu razrađenu priču.

A kako dalje? To je već tema za drugi put…

Idi na 24sata

Komentari 26

  • tvoja_stara 04.04.2014.

    da vidimo ako nekoga zanima tako nešto http://www.cfx.com.hr/

  • 31.03.2014.

    Imam je genijalnu ideju za igricu...pravi hit...mješvina sporta i nasilja...kog zanima nek se javi...

  • deniman 29.03.2014.

    imao sam ps3 bez modifikacije nekih 3 god dok nije došao takozvani jailbreak, kupio sam oko 11 originala za nekih 3500kn i to rabljenih a da sam kupovo nove dao bi i više, znači odigrao sam oko 3 ili 4 naslova godišnje što je totalno sra.e, kada sam stavio rogero modifikaciju na ps3 do sad sam razvalio preko 70 naslova, nisam ponosan na to radije bi kupovao igre jer znam koliko se ti ljudi razbiju dok rade igru čitao sam o tome kako ti ljudi rade i prekovremena i do 14 sati dnevno a dobiju osnovnu plaču i kako se neki slome od pritiska glavešina a da ne govorim o stresu, u svijetu je preko 80 milja prodanih ps3-a neki komad spada na one ps3 koji su pokvareni ali svejedno veliki komad, kupiti igru koja ima cijenu 500 kn je previše da stave na nekih max 200kn puno više ljudi bi kupilo a zarada bi bila ista ako ne i veča

Komentiraj...
Vidi sve komentare