To je to što me zanima!

7 razloga zbog kojih su male tvrtke u prednosti pred velikima

Male tvrtke su sve popularniji i profitabilniji oblik poslovanja, a naziva ih se i "tvrtkama budućnosti". U tekstu vam donosimo sedam prednosti koje manje tvrtke imaju u usporedbi s onima koje imaju više od 250 zaposlenih
Vidi originalni članak

Biti dio velike tvrtke pruža određenu sigurnost, ali manje tvrtke postaju sve popularniji i profitabilniji oblik poslovanja. Manjim tvrtkama smatraju se one do 250 zaposlenika, a prema Eurostatu, 99% svih tvrtki u Europi čine upravo male tvrtke. U nastavku vam donosimo sedam prednosti koje manje tvrtke imaju u usporedbi s velikima.

1. Fleksibilnost i mogućnost brze promjene

Manje tvrtke lakše mogu mijenjati planove i strategije jer u startu imaju manji opseg poslovanja nego velike tvrtke. Proizvod ili usluga na tržište dolaze puno brže ako je u njihovu proizvodnju uključeno manje ljudi, što znači da je potrebno manje vremena da usluga dođe od tvrtke do krajnjeg korisnika. To također znači da lako mogu mijenjati strategije i brzo reagirati. 

2. Blizak odnos s klijentima

Dobar odnos s klijentima važan je za svaku tvrtku. Manje tvrtke imaju blizak odnos sa svojim klijentima, u što velike tvrtke, u nastojanju da to postignu, često ulažu bogatstvo. Klijenti se vole osjećati shvaćenima, vrijednima i posebnima. Osim toga, male tvrtke izravno i vrlo brzo rješavaju moguće prigovore, zbog čega razvijaju odnos pun povjerenja sa svojim klijentima, što je neizmjeriva vrijednost za tvrtku.

3. Šef djeluje poticajno na zaposlenike

Vlasnik manje tvrtke strastven je oko svog biznisa jer je on ostvarenje njegovih ciljeva i odraz sposobnosti. Važan mu je odnos sa zaposlenicima i njihovo zadovoljstvo te djeluje motivirajuće na njih. Zbog toga zaposlenici često imaju priliku za usavršavanjem jer je nadređeni upoznat s njihovim potrebama i zna gdje ima mjesta za napredak.  

4. Prihvaćeni su u lokalnoj zajednici

Osim bliskog odnosa između nadređenog i zaposlenih te tvrtke i klijenata, manje su tvrtke dobro prihvaćene i u svojim sredinama. Razlog je tomu što ljudi imaju više povjerenja u tvrtke koje su im u blizini i imaju osjećaj da doprinose vlastitoj zajednici ako surađuju s njima.

5. Mogućnost korištenja društvenih mreža

Društvene mreže postale su alternativa tradicionalnim distribucijskim kanalima. Zbog niskog troška uporabe odličan su marketinški alat za male tvrtke. Društvene mreže tvrtkama daju uvid u demografiju svojih korisnika i tako pomažu u stvaranju imidža tvrtke.

6. Visoka razina inovativnosti

Veličina tvrtke može biti nedostatak kada govorimo o realizaciji inovativnih ideja. Put od definiranja do realizacije inovativne ideje puno je kraći u manjim tvrtkama jer postoji manje birokratskih razina koje ideja mora proći. Zbog toga su inovativne ideje stalan dio poslovanja malih tvrtki.

7. Efikasna organizacija

I zadnja, ali ne manje bitna činjenica jest da male tvrtke imaju manji broj zaposlenih pa su u teškim vremenima pošteđene velikih otpuštanja. Također su fleksibilnije, prilagodljivije, a imaju i manje organizacijskih nivoa tako da se odluke donose puno brže. Najbolji primjer za to su OPG-ovci koji su tijekom pandemije u vrlo kratkm roku transformirali svoje poslovanje preselivši ga u virtualni svijet.

Idi na 24sata

Komentari 117

  • 06.09.2021.

    Hej.

Komentiraj...
Vidi sve komentare