To je to što me zanima!

I liječnik na TikToku: Ova mreža je jedan od najboljih kanala za promociju biznisa

S više od milijardu aktivnih korisnika diljem svijeta, TikTok je 2022. godine bio najviše puta preuzeta i najkorištenija aplikacija. Popularnost ove društvene mreže prepoznali su i pametno iskoristili mnogi obrtnici i poduzetnici. Evo kako
Vidi originalni članak

Iako je nastala 2016. godine, društvena mreža TikTok svoju je pravu popularnost stekla tek u posljednje dvije-tri godine. Premda je ova mreža počela kao videoplatforma koja se uglavnom koristila za plesne izazove, danas slobodno možemo ustvrditi da je riječ o mreži sa značajnim društvenim i kulturnim utjecajem

Globalno gledajući, korisnici su u prošloj godini u prosjeku na dan provodili 95 minuta na TikToku, što je četiri puta više od prosječnog vremena provedenog na Snapchatu (21 minuta), oko tri puta više od vremena provedenog na Twitteru (29 minuta) i gotovo dvostruko više od Facebooka (49 minuta) i Instagrama (51 minuta).

Sadržaj ispred svega

Ono po čemu se ova društvena mreža razlikuje od drugih i što je ujedno jedna od glavnih prednosti TikToka jest njegov algoritam. Naime, za stvaranje angažmana na objavama nije potrebno imati more pratitelja nego kvalitetan sadržaj koji odjekuje kod ljudi, objašnjavaju iz TikToka.

Zbog toga danas svaki biznis, bez obzira na to koliko bio malen, ima priliku postati popularan, a sve što je potrebno za uspjeh je doza kreativnosti. TikTok je zapravo uspio promijeniti dosadašnji marketinški krajolik dajući vlasnicima malih tvrtki nove, inovativne načine za rast poslovanja i za povezivanje s publikom. 

Neki marketinški stručnjaci na kreatore TikTok sadržaja gledaju kao na sljedeću generaciju influencera. Razlika ovih korisnika društvenih mreža je ta da influenceri oko sebe grade zajednicu, a kreatori se uključuju u već uspostavljene online zajednice i stvaraju sadržaj posebno za njih. U Instagram zajednici influenceri su sadržaj i oni su razlog zbog kojeg ih ljudi prate. Na TikToku sadržaj dodaje vrijednost postojećoj zajednici - važno je samo razviti autentične i zanimljive teme za svoju publiku.

Više ovakvog sadržaja pročitajte u specijalu Kvaka24.

Privlačnost kratke forme

S obzirom na to da današnji korisnici društvenih mreža imaju sve kraći raspon pozornosti, postalo je ključno da svaki biznis koji se želi promovirati nauči kako na brz način i pravim ljudima prenijeti svoje poruke. Upravo je to esencija TikToka, mreže čiji su korisnici vrlo brzo ovladali umjetnošću stvaranja, ali i praćenja isključivo kratkog sadržaja. 

Primjerice, snimanje radnog mjesta i atmosfere na poslu, načina na koji nastaje proizvod i kako se koristi, pakiranja narudžbi te lansiranja novih proizvoda pokazali su se kao iznimno uspješni videosadržaji. Popularnost se može steći i kroz ispunjavanje nekih TikTok izazova i trendova, dijeljenje savjeta za druge poslodavce te osobno predstavljanje biznisa. Pažnju treba pokloniti i komunikaciji s korisnicima koji prate određeni biznis i koji od tiktokera mogu tražiti da snimi nešto specifično što ih zanima o njegovom poslu. 

Sve to prepoznao je i Ivan Antolković, stomatolog i vlasnik dentalne ordinacije Dental Centar 4Smile, koji se TikTok alatima služi gotovo dvije godine.

- U početku smo većinom pratili trendove koje je predlagao TikTok, a s vremenom smo počeli stvarati i edukativni sadržaj. Duhoviti sadržaj uvijek ima bolji doseg i angažman, ali s obzirom na to da smo medicinska ustanova, nastojimo pronaći balans između edukativnog i duhovitog. Trudimo se zapravo održavati kombinaciju svega pomalo, od trendova i edukativnog sadržaja do vlastitih ideja - kaže nam ovaj poznati zagrebački stomatolog, čija ordinacija djeluje pod TikTok profilom doctor4smile.

@doctor4smile #tiktokcomedy #funny #dentist #tiktokcroatia #fypviral #foryou #foryoupage #fyp #fy #fypシ ♬ Counterparty(Original Mix) - Hipinoze

U obiteljskom biznisu Melli Aromatica, koji se bavi proizvodnjom prirodne kozmetike i prirodnih sredstava za pranje rublja, konstantno osluškuju svoju publiku i stvaraju sadržaj za koji smatraju da će im biti koristan.

- Od kada smo prošlog ljeta pokrenuli vlastiti TikTok profil, pokušavamo na zabavan način pružiti korisnicima edukaciju. Već nam je prvi video o pranju posteljine postao viralan i dosegnuo više od 10.000 pregleda! Na TikToku nam je glavni cilj educirati mlađu publiku o temama kao što su prednosti korištenja prirodnih sredstava za pranje rublja i slično, a koje inače primarno zanimaju majke i odrasle osobe. I sama sam mama, pa mi mrlje na dječjoj odjeći nisu strane, ali zašto i mlađi ne bi naučili nešto korisno o tome? - objašnjava svoju viziju TikToka Ivana Grčić, suvlasnica ovog domaćeg brenda.

@melli_aromatica Pranje veša s Melli 101 - 2 trika s posteljinom 🤍 #viral #foryou #foryou #fyp #cleantok #cleaning #cleaningtiktok #laundary #momsoftiktok ♬ original sound - melli_aromatica

Doza smijanja i inspiracije

TikTok platforma je iznimno jednostavna za korištenje i ne košta ništa. Videosadržaje na ovoj mreži možete kreirati potpuno samostalno i ne trebaju vam skupi marketinški stručnjaci, što je sigurno odlična vijest za sve male biznise s ograničenim ili nepostojećim budžetom oglašavanja. U to su se uvjerili i naši sugovornici.

- Snimanje je vrlo zabavno i zapravo u sat vremena uspijemo snimiti sadržaj za minimalno tri do četiri tjedna. Važno je napraviti plan i točno odrediti gdje i kako snimamo. Tako se ne gubi vrijeme i uvijek se dobro nasmijemo - opisuje Ivan Antolković.

- Moram priznati da sam se na početku opirala TikToku i bilo mi je neugodno snimati videe. Trebalo mi je puno vremena da izvedem ono što sam zamislila, ali ubrzo je snimanje postajalo sve lakše i zabavnije - dodaje Ivana Grčić.

@melli_aromatica 5 savjeta za pranje grudnjaka ✨ #melliperi #fyp #foryou #foryoupage #laundry #laundaryday #cleantok #cleaningtiktok ♬ original sound - melli_aromatica

Poslovni račun za najbolje rezultate

Na pitanje zašto su pokrenuli TikTok profil, oboje sugovornika istaknulo je važnost praćenja trendova u poslovanju, a TikTok je, htio to netko priznati ili ne, definitivno jedan od trenutno vodećih trendova. 

- Profil na TikToku odlučili smo pokrenuti 2021. godine, i to isključivo zbog brendiranja i približavanja mlađoj populaciji. TikTok je s vremenom dopro i do starije populacije te omogućio i bolju pretragu sadržaja koji zanima korisnike. Imamo puno angažmana na objavama, ali doseg varira. Za sada taj profil smatramo samo branding alatom - objašnjava Ivan Antolković, s kojim se u potpunosti slaže i Ivana Grčić, za koju je ova društvena mreža poslužila čak i kao prodajni alat.

@doctor4smile #funny #fypシ #foryou #dentist #tiktokbalkan #tiktokcroatia #fy #fypage #fyp #viral #foryoupage #popular ♬ GTA San Andreas Theme (Remake) - Ben Morfitt (SquidPhysics)

I sam TikTok prepoznao je potencijal koji se krije u ovakvom načinu promocije te već neko vrijeme nudi izradu poslovnog profila. TikTok poslovni računi imaju vrijedne pogodnosti i alate, uključujući pristup TikTokovoj platformi za upravljanje sadržajem i komercijalnoj glazbenoj knjižnici. Tvrtke također dobivaju dodatne značajke i analitiku podataka kako bi poboljšale i optimizirale svoj sadržaj.

Na kraju krajeva, TikTok pomaže brendovima da ostvare značajan utjecaj, povezujući kroz svoj sadržaj ljude širom svijeta. To je mjesto na kojem na zabavan način dijelite, ali i primate inspiraciju i znanje bilo koje vrste. Ima li vaš biznis profil na TikToku?

Idi na 24sata

Komentari 9

  • Kokolina12 30.01.2023.

    ovo je sranje

  • 30.01.2023.

    Sve su to iskompleksirani ljudi s nikom kvalitetom zivota i percepcije samog sebe. Ljudi koje zive ispunjen zivot nisu na drustvenim mrezama.

Komentiraj...
Vidi sve komentare