To je to što me zanima!

Superjumbo: Leteći luksuzni hotel izrađen za najbogatije

Apsolutni luksuz Unutar dviju paluba najvećega putničkog zrakoplova na svijetu Airbusa A380 kriju se galerije, kraljevski apartmani, gimnastičke dvorane...
Vidi originalni članak

Europski dvopalubni putnički zrakoplov Airbus A380 prvi komercijalni let napravio je 2007. od Singapura do Sydneyja, a uskoro su se svi najveći svjetski aerodromi morali prilagoditi kako bi primili ovu grdosiju. Airbus A380 je najveći putnički avion na svijetu, a površina unutrašnjosti je 478 metara kvadratnih što je čak 49 posto više od Boeingovog Jumbo Jeta 747. U svojim palubama može primiti između 407 i 840 putnika. 

U standardnoj konfiguraciji s tri klase (ekonomska, biznis i prva klasa) i 555 putnika A380 nudi 33 posto više sjedala od Boeinga 747. Neke kompanije poput Air Francea otvorili su i elektroničku umjetničku galeriju isključivo za putnike prve i business klase, dok je Emirates instalirao tuš kabine. 

Airbus u svojim palubama skriva i privatne apartmane, bračne krevete, salone i snack barove, a prostor je, ako putnik to zatraži, moguće pretvoriti i u igračnice te gimnastičke dvorane. Gornje i donja paluba letećeg hotela povezana su dvama luksuzno uređenim stubištima. Putnici u prvoj i biznis klasi moći će na velikim LCD ekranima gledati i filmove, surfati internetom ili pak voditi sastanke u posebno opremljenim high-tech apartmanima.

Neke tvrtke poput Air Francea otvorile su i elektroničku umjetničku galeriju isključivo za putnike prve i biznis klase, a Emirates je instalirao tuš-kabine. . 

Dva pilota u zraku krstare s 276 tona

Airbus A380 dužine je 73 metra, a raspon krila mu je gotovo 80 metara. Maksimalna brzina krstarenja je 985 km/h, a može bez prestanka preletjeti 15.200 km. Teži 276 tona, a njime upravljaju dva pilota. 

Tiho klizi nebom

Većina trupa je izrađena od aluminija, no kompozitni materijali poput ugljičnih vlakana uključeni su u više od 20 posto zrakoplova pa je u letu tih. 

Luksuz u potpalublju

Čak i kad je zrakoplov popunjen do posljednjeg mjesta, donja paluba otvorena je za zabavu, poslovne sastanke, uživanje u restoranima ili igranje u dječjim vrtićima. 

Skupo dizajniranje 

Do izgradnje prvog primjerka Airbusa A380 trošak razvoja stajao je tvrtku nešto više od 81 milijarde dolara. Cijena jednog Airbusa A380 iznosi nešto više od dvije milijarde kuna, ovisno o modelu.

Mnogo je veći, a troši manje goriva

Airbus A380 opremljen je s četiri motora koji proizvode manje buke od konkurentnih putničkih zrakoplova. Nasuprot Boeingu 747, troši dvadeset posto manje goriva. 

Napredni A380

Od 2013. Airbus će tržištu ponuditi A380-800, poboljšanu verziju aviona A380, koji će imati veću težinu polijetanja.

Dubai ih ima najviše 

Emirates je trenutačno najveći komercijalni operater Airbusa A380 s 14 jedinica u službi od ukupno 90 naručenih.

Idi na 24sata

Komentari 2

  • dejo6 03.10.2011.

    Hvala na ispravku. ***Admin***

  • perideri 03.10.2011.

    E jeste krelci netalentirani, pa ako vec pisete o Airbusu A380, onda to bar popratite i slikom tog zrakoplova... :0/

Komentiraj...
Vidi sve komentare