To je to što me zanima!

Zdrave navike zaposlenika sve više tvrtki nagrađuje novcem

Američke tvrtke poticajnim mjerama smanjuju troškove zdravstvenog osiguranja kao i dane bolovanja, a zaposlenici osim zdravlja profitiraju i novčano, otkriva studija
Vidi originalni članak

Gotovo 62 posto poslodavaca daje financijske poticaje svojim zaposlenicima ako smršave, prestanu pušiti ili jednostavno obave sistematski pregled, otkriva studija tvrtke Buck Consultants. Poticaji se kreću od 290 do 8155 kuna na godinu, a upravo su se zbog tih cifri pokrenuli i oni do kojih poruke o zdravlju nisu dopirale, piše Fox News

- Dobro osmišljen wellness upravo je ono što ljudima treba, posebno ako žele napraviti nešto za svoje zdravlje - ističe David Anderson iz tvrtke StayWell Health Management. 

Tvrtke na taj način žele smanjiti svoje zdravstvene troškove. Jer, što su njihovi zaposlenici zdraviji to su troškovi zdravstvene skrbi manji. Poslodavci, osim što štede novac, ovom odlukom smanjuju i dane koje zaposlenici provode na bolovanju. 

Poticajne mjere

Kompanije se razlikuju po vrsti poticaja koje nude svojim zaposlenicima. Neke nude svojim zdravim zaposlenicima niže premije osiguranja, dok drugi kažnjavaju zaposlenike koji puše dizanjem premija. Radnici Wal-Marta koji puše plaćaju 11.000 kuna na godinu za zdravstveno više nego radnici koji ne puše. U proteklih godinu dana broj kompanija koje kažnjavaju loše životne navike svojih zaposlenika udvostručio se i iznosi 19 posto, piše New York Post. Američka vlada dopušta kompanijama da radnicima koji ne brinu o zdravlju nametne i do 20 posto veće premije za osiguranje, a do 2014. godine to će biti 30 posto. 

Neki stručnjaci vjeruju da kazne predstavljaju rizik od diskriminacije pretilih ljudi ili pušača koji žele prestati, ali imaju problema s tim. 

Drugačiji pristup

Manje kontroverzan pristup je i nagrađivanje zaposlenika koji žive zdravim životom. Mnoge tvrtke plaćaju teretane za svoje zaposlenike, a sada im i plaćaju ako postignu određene zdravstvene ciljeve poput gubitka kilograma i snižavanja razine kolesterola. Ciljevi su prilagođeni pojedincu zato jer oni općeniti demotiviraju zaposlenike.  

Kompanija American Express Co. uplatila je 1160 kuna za zdravstveno osiguranje svakom zaposleniku koji je svaki dan prohodao četiri kilometra, dok je Dream Works omogućio program Weight Watchersa. 

- Tvrtke koje nude zaposlenicima niz mogućnosti i programa za sudjelovanje su najuspješnije. Ako je program točno određen, zaposlenici se mogu osjećati prisiljeni na sudjelovanje u programima koji ne odgovaraju njihovim potrebama ili načinu života - kaže Anderson.

Idi na 24sata

Komentari 0

Komentiraj...
Vidi sve komentare