To je to što me zanima!

Inspiracija mnogima: oni su otkrili kako živjeti od OPG-a

Iako nam svima češće dođe da od nečega odustanemo, nego da se s poteškoćama borimo, ove obitelji pravi su dokaz da baš nikad ne treba dići ruke od onoga što volite i čime se želite baviti
Vidi originalni članak

Sigurno ste bezbroj puta čuli za OPG, ali niste sigurni što on točno obuhvaća. Naime, OPG ili obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo su fizičke osobe, obično članovi zajedničkog kućanstva, koji obavljaju poljoprivrednu djelatnost na poljoprivrednom gospodarstvu, koristeći se vlastitim ili unajmljenim resursima. Budući da zadnjih nekoliko godina sve više slušamo o važnosti OPG-ova za domaću poljoprivredu i ekonomiju, odlučili smo istražiti kakva je trenutna situacija ovog sektora u Hrvatskoj.

Prema podacima Ministarstva poljoprivrede, od početka 2013. godine više od 23 tisuće OPG-ova je izbrisano iz registra zbog nekoliko razloga: vlasnici su preminuli, drugi nisu imali zemlje ili bilo koje druge poljoprivredne resurse, a treći su prijavili više gospodarstava (nije dozvoljeno imati više od dvaju registriranih gospodarstava).

Red, rad i disciplina

Kako bismo uvid u situaciju dobili iz prve ruke, porazgovarali smo s dva OPG-a, koji su odlučili digitalnim putem doći do kupaca pa tako svoje proizvode prodaju na Žutom kliku.  Jedan je od njih OPG Jakopović koji je registriran 2008. godine te je tada započeo ekološki uzgoj i proizvodnju ljekovitog bilja, a kasnije i proizvodnju ekološke kozmetike od vlastite sirovine.

- Želja nam je bila oživjeti puste brežuljke i posaditi nešto čime se možemo baviti kao izvorom dodatne zarade, ali to se pretvorilo u ozbiljan posao od kojeg sada živimo. - kaže Snježana Mikulčić-Jakopović te dodaje da je na početku trebalo puno priče, edukacije, objašnjavanja i uvjeravanja.

Ništa lakši početak nije imala ni Zdenka Lojdl, koja je nakon teške bolesti odlučila mir potražiti na selu te je tako krenula njezina priča s osnivanjem OPG-a Lojdl.

 - U jednom čudnom spletu okolnosti pružila mi se mogućnost da kupim kućicu na selu i tako sam se sa svojim suprugom preselila tamo. Što zbog zdravlja, što zbog toga što smo shvatili da je domaća hrana budućnost. - kaže naša sugovornica te dodaje da su se prve godine tražili, ali su tijekom vremena shvatili da se najveća isplativost pokazala u uzgoju koza jer su ljudi prepoznali kvalitetu sira pa je potražnja bila sve veća i veća.

Ubiranje plodova rada

Upravo zbog velike želje i truda, kupci su tijekom godina počeli primjećivati vrijednost proizvoda obaju OPG-ova. To nam potvrđuje i Snježana Mikulčić-Jakopović koja tvrdi da kad kupci jedanput probaju i prepoznaju stvarnu kvalitetu, više nema problema - Zadovoljan kupac nam je najbolja reklama. Svi naši kupci koriste konstantno naše proizvode i stalno žele isprobavati nove iz kolekcije i tako nas potiču da stvaramo nešto novo - zaključuje naša sugovornica.

S druge strane, Zdenka Lojdl kaže da je shvatila koliko ljudi žude za domaćim proizvodima pa je tako počela povećavati i ostale proizvode kao što su domaći kečap, ajvar, sok od rajčice, sataraš, suhomesnati proizvodi i ostala zimnica.

Naša bi sugovornica preporučila drugima da budu uporni jer ništa se ne događa preko noći, treba puno muke, odricanja i vremena za postignuće cilja. - Samoj mi se dogodio kiks, proizvodila sam krizanteme, a te je godine bila mala potražnja pa sam bila na gubitku i onda sam odustala. No, iduće se godine tražila krizantema više. Iz tog sam iskustva izvukla pouku i ako nađem na prepreku neću odustati. - odlučno je zaključila Zdenka Lojdl.

Želja ih je gurala naprijed

Kao i sve uspješne priče, ni ove nisu prošle bez pokojeg problema - Najveći problem bile su financije jer smo krenuli ni iz čega, a potrebna su ulaganja u opremu i hranu za životinje. Bio mi je problem i znanje o svemu tome. Sama sam se educirala pomoću interneta, pričajući s drugima stekla sam znanje, ali mi je trebalo vremena. - kaže Zdenka Lojdl te dodaje da se prijavljivala na nekoliko projekata za bespovratna sredstva, ali nažalost nije prošla.

Druga sugovornica pak kaže da su administrativni poslovi u registraciji kozmetičkih proizvoda vrlo zahtjevni te da je najteže pronaći dobro i stalno tržište, odnosno kvalitetan i konstantan plasman proizvoda. 

No, oba su OPG-a uspjela ostvariti suradnju sa Žutim klikom, koji je prepoznao njihovu kvalitetu te na svojoj stranici nudi proizvode poput ajvara, domaćeg kečapa, crnog melema i ulja za bradu i brkove, kupcima diljem Hrvatske.

- Oni su s nama kontaktirali kao s OPG-om  s dobrim renomeom i dogovorili smo suradnju, koju smo vrlo brzo realizirali, a sada samo čekamo kupce. - kažu iz OPG-a Jakopović, dok Zdenka Lojdl kaže da je ovo samo početak i da se nada da će ljudi prepoznati kvalitetu, ali, kao i za sve - treba vremena i puno truda.

 

Idi na 24sata

Komentari 7

  • volim slatko 04.06.2018.

    Može se može..samo se čovjek naradi, nema kavica i hodanja po gradu za radnog vremena :)

  • 28.05.2018.

    laž malo žešća😬

  • belizagrebgrad 28.05.2018.

    I ja živim od OPGa kad se žena vrati sa placa.

Komentiraj...
Vidi sve komentare