To je to što me zanima!

O problemu koji muči mnoge: 'Bilo je nepodnošljivo, zidovi su bili vlažni, crni od plijesni'

Kad vlaga prodre u kuću ili stan, plijesan može zahvatiti zidove, odjeću, knjige, igračke... Uništavajući sve pred sobom, ova gljivica, osim materijalne štete, uzrokuje i zdravstvenu. Zato je važno riješiti tu poteškoću što prije. Evo kako
Vidi originalni članak

Vlaga u životnom prostoru problem je s kojim se suočavaju mnogi Hrvati i koji, nažalost, često ne uspijevaju svi riješiti do kraja. Uz to što je vlaga sama po sebi problematična, ona obično ide ruku pod ruku s plijesni - vrstom gljivice čije se spore nekontrolirano šire zrakom te nastavljaju rasti u vlažnim i toplim zakucima domova. A što se vlaga i plijesan više šire, to je čovjekovo zdravlje ugroženije. Svjestan toga bio je i Fran Iveta, vlasnik obiteljske kuće pored Ivanca, koji se dugo borio s ovim problemom.

- Pokušali smo svašta, od češćeg prozračivanja kuće, pa s jeftinijim 'jednokratnim' odvlaživačima do skupljih odvlaživača. Skuplji je odvlaživač u tri-četiri sata znao pokupiti od dvije do tri litre vode, što znači da smo znali imati do 10 litara vode na dan. Vlaga je iznosila od 70 do 82%. Uz tu količinu vlage u zraku dolazi i do kondenzata na zidovima u hladnijim mjesecima, pa onda i do pojave plijesni - kaže i dodaje:

- Plijesan smo uklanjali te dezinficirali zidove i skupljim preparatima, pa čak i varikinom, ali bi se vratila u roku od mjesec dana u hladnijim mjesecima. Bilo je nepodnošljivo, zidovi su bili crni od plijesni.

Plijesni je bilo svugdje

Nažalost, nisu se samo zidovi zacrnjeli pod utjecajem štetne gljivice.

- Jedan smo ormar bacili jer se plijesan sa zidova proširila na ormar i u odjeću. I kutna garnitura nam je popljesnivila. Plijesni je bilo na svim vanjskim zidovima, u kuhinji, hodniku, iza kreveta u spavaćoj i u dječjoj sobi, pa smo krevete premještali da djeca ne spavaju blizu plijesni i svaki put bismo sanirali zid, ali plijesan se pojavila na drugom zidu - nerado se prisjeća naš sugovornik. 

Problemi s vlagom i plijesni u kući obitelji Iveta počeli su prije pet godina, kad su napravili potpunu adaptaciju. Kuća je sagrađena prije 1968. godine i sve dok 2018. nisu, između ostalog, ugradili PVC stolariju radi uštede energije, nisu znali da vlaga može izazvati toliko poteškoća.

- PVC stolarijom hermetički smo zatvorili kuću, zbog čega zrak uopće nije cirkulirao, osim kad bismo otvorili vrata ili prozore. Dugo sam proučavao kako riješiti to, pretraživao sam internet i pročitao mnoga iskustva..., dok nisam naišao na iskustvo čovjeka koji je rekao kako se u inozemstvu koriste rekuperatori. Tad sam prvi put čuo za taj pojam. U želji da saznam što su to uopće rekuperatori i kako funkcioniraju, nabasao sam na članak o obitelji koja je problem vlage i plijesni riješila ventilacijskim sustavom Lunos. Tad sam potražio iskustva vezana za Lunos i sva su bila pozitivna. Zatim sam se javio Lunosu preko njihove web stranice i oni su me dalje vodili kroz cijeli proces - opisuje nam Iveta. 

Ponuda koju nije mogao propustiti

Nakon što je naš sugovornik ispunio obrazac na Lunosovoj web stranici, za koji je bilo potrebno poslati svoje podatke, kratki opis problema i tlocrt kuće, ubrzo je primio e-mail s odgovorom iz Lunosa. Poslali su mu tlocrt kuće i ucrtane pozicije na kojima bi bilo poželjno ugraditi ventilacijske jedinice određenog tipa.

- Uz tlocrt i plan, dobio sam okvirnu ponudu. Namjeravao sam platiti preko Leanpaya (plaćanja na rate), no ponuda je premašivala moj limit, te sam im tako i napisao, očekujući da će mi se zahvaliti i da ću morati pričekati bolja vremena. Na moje iznenađenje, iz Lunosa su mi poslali revidiranu ponudu s popustom, ali bez smanjenja kvalitete usluge. I montaža je bila uključena u cijenu i čak je nova ponuda bila malo ispod mojeg budžeta - s osmijehom nam objašnjava Iveta, koji je uspio na kraju ugraditi ventilacijski sustav u skoro sve prostorije doma osim u hodniku.

U spavaću i dječju sobu ugrađena je po jedna pasivna ulazna jedinica. U dnevnom boravku i kuhinji, koje čine zajednički veći prostor, ugrađene su po jedna rekuperatorska jedinica s akumulatorom topline u svaki dio prostorije (što znači ukupno dvije jedinice), a u kupaonicu je ugrađena izlazna jedinica silente. Tako su ostvarili kontinuirano strujanje zraka tijekom cijelog dana i noći, s minimalnim gubitkom energije.

Nikad bolji majstori

U mjesec dana nakon prvoga kontakta s Lunosom sve je bilo gotovo, uključujući montažu - ventilacija postavljena i od tada radi svakodnevno 0-24 sata. 

- Montažom sam izuzetno zadovoljan. Takvo nešto još nisam vidio, a imao sam zaista mnoge majstore u kući. Ekipa je stigla u dogovoreno vrijeme i odmah su počeli raditi. Dogovorili smo se iz koje će se kutije povući struja, hoćemo li raditi kanaliće u zidovima ili postavljati vodilice. Predložili su mi kako napraviti sve, a da bude što efikasnije. U kojoj visini postaviti prekidače da djeca ne mogu do njih sad, ali kad budu dovoljno veliki, da se služe njima - objašnjava.

- Urednije majstore nisam vidio. Vani je bilo blato i kiša, ali niti jedan otisak stopala nije ostao na podu. Izbušili su rupu promjera 16 cm iznad kreveta u spavaćoj sobi. Krevet nije bio pokriven, a zrna prašine nije bilo u krevetu. Utor u zidu kroz koji ide struja za jednu od jedinica povukli su u blizini trosjeda, ali na njemu nije ostalo nikakve prljavštine. Nakon montaže pomogli su mi spojiti rekuperatore na mobilnu aplikaciju i objasnili mi kako ih koristiti. Nakon što su otišli, kuća je bila čista kao i prije, ništa nije trebalo čistiti za njima - oduševljeno je istaknuo Iveta.

Promjene su se vidjele iduće jutro

Neki kažu da su već nakon tjedan dana vidjeli prve rezultate rada ventilacijskog sustava Lunos, ali obitelj Iveta prve je rezultate uočila već iduće jutro.

- Bilo je vrlo hladno, kraj siječnja, kad su sustavi montirani i pušteni u rad. U zimskim mjesecima prije nas je svako jutro dočekala rosa na prozorima, visine i do 15 cm. Prvo jutro sa strahom smo se probudili da vidimo ima li razlike. I rose nije bilo. Poslije smo primijetili da više nema rose ni na ogledalima u kupaonici nakon tuširanja, što je inače bila redovita pojava. Osim toga, upalili smo odvlaživač, za svaki slučaj, i radio je tri dana bez pražnjenja. I subjektivno 'osjetimo' razliku jer nam je zrak u kući svježiji i lakši za disanje, a i drugi koji nam dođu u kuću to primijete. Očistili smo plijesan i nakon dva mjeseca više se nije vratila - sretno je za kraj rekao naš sugovornik.

Za više informacija posjetite www.lunos-hrvatska.com ili nazovite na 01 4816 581.

Idi na 24sata

Komentari 10

  • samouprolazu 14.05.2023.

    Rjesenje je vratiti drvenu stolariju!

  • pravdaired2000 12.05.2023.

    dakle ukratko cijeli problem mos rijesit otvaranjem prozora..nes ti. imo problema s plijesnom nanjeli tekucinu ostrugali zid pofarbali na novo..problem je bio kuhinja kuhanje bez nape po zimi zatvoreni prozori. od kad smo poceli otvarati ko ljudi nema problema

  • Demetra 💙 ⚜ 12.05.2023.

    Kaj se to nekad nije označavalo kao promo članak?

Komentiraj...
Vidi sve komentare