To je to što me zanima!

Pitate se kako će izgledati budućnost ili što vrijedi više od cijelog njemačkog proračuna?

Priča o web shopovima počela je jednom sumnjivom transakcijom u 'kamenom dobu' interneta. Danas globalno posluje više od 24 milijuna e-trgovina, a industrija godišnje zaradi više nego ukupna japanska privreda
Vidi originalni članak

Premda internetske prodavaonice danas uzimamo zdravo za gotovo, a većina nas u njima kupuje barem na mjesečnoj razini, online shopping zapravo je revolucija koja tek uzima maha. Priča je počela relativno neformalno, mnogo prije nego što se uopće pojavio Word Wide Web, kad su dva studenta dvaju prestižnih američkih sveučilišta (Stanford i MIT) putem preteče današnjeg interneta dogovorila da će se naći kako bi za novac razmijenili kanabis. 

Budući da transakciju nisu formalno obavili online, postoji još mnogo zanimljivih priča o tome gdje je online prodaja zapravo počela. Neki početak e-kupnje, recimo, pripisuju jednoj britanskoj bakici koja je iz lokalnog dućana online naručila margarin, jaja i cornflakes. S obzirom na to da novac opet nije uplaćen virtualno, stručnjaci su ovu danas pokojnu pionirku online shoppinga izbrisali iz baze suvremene povijesti. Namirnice su joj ipak dostavljene, a ona je račun platila na vratima.

Idući pokušaj početka vezan je za anegdotu o naručivanju pizze online. No i njega su odbacili uz istu argumentaciju. Za razliku od slučaja u kojem je Don Kohn u kolovozu 1994., dakle više od 20 godina nakon onog studentskog dvojca, putem web shopa NetMarket prijatelju prodao Stingov CD "Ten Summener's Tales". Pošiljka je koštala 12 dolara i 48 centi, plus dostava - dakako, a narudžba je naplaćena tako što je kupac putem enkriptiranog softvera prodavaču poslao broj svoje kreditne kartice. Cyber sigurnost su, kao što vidite, cijenili već i u "kamenom dobu" interneta.

Igrač koji je promijenio povijest

Puni potencijal e-trgovanja počeo se ostvarivati samo godinu dana nakon prodaje Stingova albuma, kojeg se danas više malo tko sjeća, kad je Jeff Bezos uz šačicu sljedbenika u svojoj garaži postavio temelje za Amazon. Premda ima skromno imigrantsko zaleđe, otac mu je bio Kubanac koji pri dolasku u SAD nije govorio ni riječi engleskog, Bezos je bio prilično uspješan i prije nego što je osnovao drugu najvredniju kompaniju na svijetu. Jeff je, naime, još prije 30. rođendana postao stariji potpredsjednik moćne investicijske banke na Wall Streetu, najmlađi u njezinoj povijesti, ali je unatoč basnoslovnoj plaći i blistavoj korporativnoj budućnosti odlučio krenuti drugačijim putem.

Na ideju da otvori vlastitu online knjižaru došao je sasvim slučajno, nakon što je naletio na podatak da internet svaki mjesec ima 2300% više novih korisnika. World Wide Web u to je vrijeme bio Divlji zapad, a e-commerce usporediv sa znanstvenom fantastikom. Odlučio je upustiti se u rizični zaokret u karijeri i otkinuti komad www kolača. Jedino o čemu je dvojio bile su mogućnosti specijalizacije njegova web shopa u nastajanju: softver, CD-i ili knjige. Kad je zaključio da u svojoj virtualnoj knjižari može držati milijun puta veći asortiman od najveće knjižare na svijetu, kocka je pala. Prvi ikad prodani naslov, ako vam slučajno zatreba na nekom kvizu, bio je "Fluid Concepts and Creative Analogies: Computer Models of the Fundamental Mechanisms of Thought", a potpisao ga je Douglas Hofstadter.

Domaći konj za utrku

Prije nego što je u Hrvatskoj došlo do slične revolucije, prošlo je nekoliko godina. No Njuškalo je danas, bez dvojbe, sinonim za hrvatski online market place. Otkad se priča zakotrljala prije 15 godina, na Njuškalu su objavljena nevjerojatna 38,503.222 oglasa!

A sve je počelo oglasom za Mitsubishi Pajero 2.5 TD GL, prodajom stana na zagrebačkom Bukovcu i mobitelom Motorola K1 KRZR, baš onakvim preklopnim telefonom kakvim je Paris Hilton snimila prvi selfie u povijesti

Budućnost kupnje

Otad se mnogo toga promijenilo, a e-commerce pretvorio se u zvijer koja će samo ove godine ostvariti dobit od nevjerojatnih pet bilijuna dolara. Pitate se zašto je to bitno? Riječ je o industriji koja će uskoro sasvim sigurno promijeniti način na koji kupujemo. Samo ove godine će se, tako, online potrošiti više novca nego što iznose ukupni prošlogodišnji proračuni divova poput Njemačke ili Japana.

Recimo i to da u ovom trenutku čak 76% odraslih Amerikanaca već kupuje online, a više od 50% svih potrošača na svijetu preferira web shopove. Oko 25% posto ljudi na svijetu kupilo je barem jedanput u životu nešto putem interneta, što znači da četvrtina čovječanstva ima pristup web shopovima i da ih samo jedan klik dijeli od kupnje online. Pridodamo li tome podatak da samo 60% globalne populacije ima pristup internetu, dolazimo do računice kako gotovo pola umreženog čovječanstva kupuje online.

Upravo je zato sigurnost važnija nego ikad. Dobra je vijest da je Njuškalo uveo sigurnosnu opciju PayProtect, oznaku koja na pojedinim proizvodima unutar oglasnika jamči da ćete na kućnu adresu dobiti točno ono što ste naručili. Uz kod za praćenje uvijek možete provjeriti gdje je vaša pošiljka, a imate i jamstvo povrata novca ako predmet ne stigne ili nije onaj koji je prodavač oglasio.

Važno je istaknuti i da se ove promjene ne morate bojati. U novoj ćete kategoriji pronaći genijalnu ponudu provjerenih proizvoda uključujući brendirane tenisice – od Jugoplastike do "yeezyca", vrijedne satove kao što Audemars Piguet, čija se vrijednost kreće oko vrtoglavih 200.000 kuna, profesionalnu fotoopremu, mobitele, torbice i modne dodatke, ali i dobro štivo. Neovisno o tome preferirate li junake iz "Harryja Pottera", "Igre prijestolja" ili "Gospodara prstenova", ili su vam draže stripovske legende, uz PayProtect možete biti sigurni da ćete kupiti upravo ono što vam je obećano

Za potpunu sigurnost, PayProtect koristite isključivo na Njuškalu, odnosno komunicirajte putem Njuškalo poruka i ne pristajte na dogovore ili uplate na drugim kanalima komunikacije. PayProtect trenutno je dostupan u kategorijama Mobiteli, Sport i oprema, Informatika, Audio Video Foto, Od glave do pete, Literatura i Dječji svijet. 
Idi na 24sata

Komentari 3

  • kerubin 31.10.2022.

    I ja već godinama imam garažu ali ništa se ne događa. Ima li koji milijarder koji nije počeo u garaži? Sve te priče sa garažama mi malo smrde.

  • tom dan 27.10.2022.

    I zato sve vise malih ducana nema. Al tak mi to,samo zelimo pare,a nikako posljedice prdvidamo.

  • mučki_provokator 27.10.2022.

    Ma hurac se pitam kad je HDZ na vlasti...znam sve...

Komentiraj...
Vidi sve komentare