To je to što me zanima!

Znamo kako uštedjeti na hrani, a da ne izgubite na kvaliteti namirnica!

Cijene rastu, a kraja, naizgled, nema. Hrana postaje sve skuplja i pretvara se u luksuz! Ipak, imamo rješenje. Evo kako možete ujediniti kvalitetnu i povoljnu kupnju
Vidi originalni članak

U odnosu na 2022. godinu troškovi su sve viši. Otkad je prisutna inflacija, cijene su, prema podacima Državnog zavoda za statistiku, porasle ukupno za oko 7% u posljednjih godinu dana. Na godišnjoj razini, jedan od najvećih porasta potrošačkih cijena u prosjeku je ostvaren u skupini "Hrana i bezalkoholna pića", i to za 10,4%.

Skuplji su pritom i kozmetički proizvodi, ali i odjeća. A osobito je velik skok u skupini prehrambenih proizvoda, posebno jer su u posljednjih godinu dana razno povrće i voće, tjestenina, kao i jaja, skuplji za oko 50%.

Porast u godini dana 

Tako je, primjerice, cijena mrkve prošle godine iznosila 93 centa po kilogramu, a sad joj je cijena oko 1,40 eura. Kilogram jabuka iznosio je oko 1,20 eura, a sad je skuplji za oko 10 centi. I za meso i mesne prerađevine, mlijeko, maslac, sir, kruh i maslinovo ulje, šećer, kao i marmelade i džemove, potrebno je izdvojiti više. Kruh je poskupio za oko 15% i sad mu je cijena oko 1 euro, a lani je iznosila oko 85 centi.

Tjestenina je skuplja za oko 12%, pa joj sad cijena iznosi oko 2,10 eura, a prošle godine bila je oko 1,80 eura. Riža je skuplja za oko 20%. Prošle je godine cijena bila niža od 4 eura, a danas je ona mnogo bliže 5 eura. I kava je danas skuplja, pa ćete ovaj jutarnji napitak platiti više od 12% više nego prošle godine.

Cijene su visoke iz mnogih razloga, a među njima su i troškovi rasta tvrtki s kamatama i plaćama, posljedice koronavirusa, ratovi i mnogi drugi, a osim toga situaciju u Hrvatskoj dodatno je zaoštrilo ovogodišnje uvođenje eura. Međutim, rješenje problema visokih cijena postoji.

Trik je u vlastitoj robnoj marki

Ovakve primjere možemo vidjeti i uspoređivati u mnogobrojnim trgovačkim lancima u kojima se uglavnom nalaze proizvodi istih proizvođača, ali diskontni lanci koji prodaju prehrambene i neprehrambene proizvode vlastite robne marke nude povoljniju, a kvalitetnu kupnju. Upravo su takvi proizvodi napravljeni prema posebnoj recepturi i dogovoreni izravno s proizvođačima, a nerijetko su prilično povoljniji baš zbog uštede u distribuciji. Jedan od lanaca koji sadrže vlastitu robnu marku je i diskontni lanac talijanskih korijena, Eurospin, koji je zadržao niske cijene redovnog asortimana, a s uključenom velikom ponudom artikala vlastitih robnih marki.

Naime, jasno je da su mnoge robne marke na tržištu poskupjele, pri čemu je nerijetko i promijenjena njihova kvaliteta. Ipak, ono što osigurava stalnu kvalitetu i pritom povoljnu cijenu upravo je vlastiti proizvod. A takva kupnja ujedno podrazumijeva "pametnu kupnju".

Što je pametna kupnja?

Riječ je jednostavno o ponudi kvalitetnih proizvoda, a po najpovoljnijim cijenama. Potrošačima su upravo te dvije stavke najvažnije, a takvu je filozofiju primijenio i Eurospin, što mu potvrđuje i samo ime. Riječ "spin" zapravo je spoj dviju talijanskih riječi (Spesa Intelligente), što u prijevodu znači “pametna kupnja”.

Da bi se osigurala kvaliteta i svježina namirnica, potrebna je samo jedna isporuka dnevno prema trgovinama, kao što je to slučaj kod Eurospina. Za pametnu kupnju također su bitna shelf-ready pakiranja, koja omogućuju jasnu vidljivost proizvoda na policama za svakoga kupca, čime se ujedno štedi vrijeme potrebno za kupnju. Osim toga, diskontne trgovine koje na jednome mjestu sadrže odjele prehrambenih namirnica, poput mesnice, delikatesa i pekarnice, kao i neprehrambenih, dodatno skraćuju vrijeme "potrošeno" u trgovinama i nabavci namirnica.

Eurospinovi proizvodi pritom su cijenama i kvalitetom konkurentni drugim lancima, ali u njegovim trgovinama nalaze se provjereni i pouzdani proizvodi, odnosno vlastita marka više od 2500 proizvoda. Na taj se način prostor daje i hrvatskom gospodarstvu, a kupcu se otvara mogućnost da kupuje domaće.

Omjer dobre cijene i prave kvalitete

Pametna kupnja, osim izvrsnog omjera dobre cijene i prave kvalitete, ali i štednje vremena, uključuje održivost, odnosno nastojanje smanjivanja utjecaja poslovanja trgovine na okoliš, kao i recikliranje i ponovnu uporabu s ciljem očuvanja nezamjenjivih prirodnih resursa. Takve održive proizvode, podržane certifikatima koji jamče ekološku, ali i društvenu održivost, kroz svoje robne marke potiče i Eurospin.

Osviješteni kupci, kao i oni koji zagovaraju ekologiju i održivost, zbog toga mogu biti sigurni u provjerene proizvode, na kojima su i certifikati koji potvrđuju ekološke i biosastojke, a primjerice i proizvode pogodne za konzumaciju oboljelima od celijakije. 

Svježe i izvorno talijansko mlijeko, kruh i tjestenina zato u ovim trgovinama imaju povoljnije cijene, kao i jaja iz podnog uzgoja te svježe voće i povrće. Meso je hrvatskog podrijetla, a razni deserti, džemovi, začini, kava, sokovi i mnoge druge namirnice i talijanskog i hrvatskog podrijetla visoke su kvalitete. Pod vlastitom robnom markom tako se krije "pametna kupnja" u punom značenju tog izraza, ujedinjujući sve bitno za potrošača i kupca: povoljnu cijenu uz visoku kvalitetu i manje utrošenog vremena, kao i najvažnije proizvode na jednome mjestu, uz obraćanje pozornosti i na ekološku održivost.

Idi na 24sata

Komentari 52

  • Špulja 03.01.2024.

    pa nije ništa skupo kažu seljaci zemlje neobrađene neka ko nekada svaki malo obradi .Alii lakše je špilati grofa erdedija a nek neko Dela za tebe

  • oliverregak 02.01.2024.

    meni ništa nije skupo,ja sam uhljeb

  • breskvics 02.01.2024.

    Jedem sto jednostavniju hranu i odrekla sam se junk fooda. Em sam zdravija em jeftinije prolazim

Komentiraj...
Vidi sve komentare