To je to što me zanima!

Cessna je naglo smanjila visinu i udarila u sam vrh?

Policijski specijalci i zadarski GSS na sjevernoj su strani Velebita pronašli papire od slušalica aviona i dokumente što će im olakšati potragu za pilotima
Vidi originalni članak

U početku smo mislili da smo pronašli slušalice, no bili su to papiri od slušalica zrakopolova sa sjeverne strane planine u predjelu Vaganj na 1250 metara visine, što može značiti da je avion udario negdje iznad, a vjetar donio papire. To sve moramo istražiti. Ako je to to, onda je do velika pomoć, a ako bi vrijeme dopustilo vjerujem da bi brže pronašli avion, rekao je alpinist Stipe Božić. Papire su pronašli pripadnici specijalne policije i članovi zadarskog GSS-a koji su u nedjelju ujutro krenuli na Velebit. Glavni istražitelj za zrakoplovne nesreće, Dinko Vodanović rekao je da je brzina zrakoplova u trenutku pada bila oko 300 km/h. Potvrdio je i da je Cessna letjela na visini od 8500 stopa, a na snazi je bila zabrana letenja na visini između 6.500 i 16.000 stopa koju je izdao MORH. Nakon upozorenja kontrole leta, naglo je smanjio visinu na 5500 stopa. Vodanović smatra da je avion upao u zračna strujanja i udario u velebitski vrh.
- Bojim se da je zrakoplov u više dijelova - rekao je Vodanović. Dodao je kako su papiri koje su pronašli dokumenti Zračne luke Zagreb, koje svaki avion mora imati. Vinko Prizmić iz HGSS-a rekao je da će se potraga u ponedjeljak nastaviti s obje strane vrha jer je dokumente jaki vjetar mogao donijeti sa sjeverne na južnu stranu. Stipe Božić i ekipa osjetili su na vrhu miris goriva.
- Gore je stravično. Došli smo do samog vrha Crljenog Kuka gdje su uvjeti nemogući. Osjetili smo latentne mirise, a usuglasili smo se da bi to moglo biti gorivo, ali teško je biti decidiran. Nismo mogli ostati gore pa smo potražili zaklon - rekao je Stipe Božić nakon što se u nedjelju oko 10 sati spustio do Starigrada Paklenice.
- Vjetar nas je bacao jer se skije na takvom vremenu ponašaju kao jedra. Vremenski uvjeti mogu biti isti bilo na Velebitu ili Himalajama. Najgora nam je bila kiša, koja nam je potpuno smočila vreće za spavanje - rekao je Božić. S njima su iz mobilnog zapovjednog stožera izgubili kontakt u subotu poslijepodne. Božićev tim zaklon je potražio u Borisovu domu gdje nemaju signal s mobitela.
Sa sjeverne strane Velebita prema Vaganskom Vrhu od 6.30 sati u nedjelju se pokušavaju probiti članovi HGSS-a iz Gospića i Zadra. Na platou u Starigradu Paklenici spremno je još 80-ak spasilaca GSS-a iz čitave Hrvatske, koji bi se uskoro trebali uključiti u potragu. Stiglo je i oko 20 vojnika iz bojne za specijalne namjene HV-a. Tijekom nedjelje je u potazi sudjelovalo ukupno 200 ljudi na terenu. Dva helikoptera pretraživala su sjevernu stranu Velebita na kojoj je bilo povoljnije vrijeme. Nebo iznad Starigrada Paklenice se razvedrilo, noi Velebit je još bio prekriven oblacima. Unatoč tome helikopter MUP-a je uzletio prema području koje bi se trebalo pretraživati. Oko 11.30 u zapovjedno središte stigao je i ministar Karamarko. Nakon kratkog sastanka sa šefom specijalne policije, rekao je da će policija i dalje pretraživati te da nema potrebe za pomoći iz inozemstva. Spasioci su u nedjelju navečer prekinuli potragu za nestalim pilotima. Potraga nastavljaju u ponedjeljak ujutro.

Idi na 24sata

Komentari 12

  • alesiaj 09.02.2009.

    Kratko i jasno: na spašavanje života ne treba trošiti ni u ljudstvu ni novcem, al u ovom slučaju budimo realni. Taman da su pali ko padobranci i nisu ranjeni, 4 dana na takvim klimatskim uvijetima bilii bi kobni za bilo koga. Mislim da se u ovom trenutku pretjeruju sa izlascima na teren i ugrožavaju ljudski životi za pomoć ljudima kojima na žalost više pomoć nije potrebna.

  • Marketo 08.02.2009.

    svaka čast dečkima,zato treba imati hrabrosti al se pitam za koga ,odakle im avijon i luksuz a mi stežemo ramene.Da smo barem tako maleni ko slovenija več bih njih odavno pronašli.

  • johntaylor 08.02.2009.

    Mozda je neki beskucnik gadjao avion granatom pa je pao

Komentiraj...
Vidi sve komentare