To je to što me zanima!

Gradi se puni profil autoceste na dionici Pazin-tunel Učka

Dionica Pazin-tunel Učka iznimno je zahtjevna jer treba izgraditi 31 objekt ukupne duljine 2.510 metara. Radovi na toj dionici trebali bi trajati 3 godine...
Vidi originalni članak

Hrvatska Vlada u četvrtak je donijela odluku kojom se omogućuje gradnja punog profila autoceste od Pazina do tunela Učka u dužini od 28 kilometara. 

Nakon što je 14. lipnja ove godine Europska komisija odobrila Hrvatskoj produljenje ugovora sa koncesionarom Istarskog ipsilona Bina-Istrom, u kojem francuski Bouygues ima najveći udio i time dala zeleno svijetlo za izgradnju punog profila autoceste na dionici Pazin-tunel Učka, stvoren je preduvjet da se krene u investiciju kojom će se dovršiti izgradnja punog profila na dionici Pazin-tunel Učka. 

Istarski ipsilon povezuje Istru s ostatkom Hrvatske i izuzetno je bitan za stanovnike Istre kao glavna prometna veza. 

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da će se graditi još jedna traka u svakom smjeru i jedna zaustavna i to od čvora Rogovići do Vranje, dionice duge 28 km na sjeveroistočnoj strani autoceste.

Radovi će pored ostalog uključivati izgradnju 11 vijadukata, 14 podvožnjaka, 3 nadvožnjaka i rušenje 3 postojeća. 

Dionica Pazin-tunel Učka iznimno je zahtjevna jer treba izgraditi 31 objekt ukupne duljine 2.510 metara. Radovi na toj dionici trebali bi trajati 3 godine dok bi prva dionica Rogovići-Ivoli, dužine 6 kilometara, trebala biti puštena u promet dvije godine nakon početka radova. 

Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture ističu da će oko 95 posto radova izvoditi hrvatske državne i lokalne građevinske kompanije kao podizvođači te da će investicija omogućiti dodatnih tisuću zaposlenih u razdoblju građenja.  

Po završetku koncesije investicija u dopunu dionice Pazin-Učka ostaje u hrvatskom vlasništvu, a očekuje se da će ulaganje u fazu 2B1 utjecati na rast BDP-a za 0,5 posto za vrijeme građenja. 

"Izgradnjom baze 2B1 odnosno njenim financiranjem od strane koncesionara u iznosu od 1,237 milijuna kuna očekuje se povećanje prihoda državnog proračuna  s osnova poreznih davanja u iznosu od 629 milijuna kuna. Ukupno gledajući procjenjuje se da se s uplatom poreza  od strane koncesionara  Republici Hrvatskoj izgradnja faze 2B1 ima pozitivan financijski učinak od 577,3 milijuna kuna", rekao je Butković koji očekuje da će potpisivanje ugovora početi kroz 15-ak dana te da će odmah početi radovi. 

Vlada je prihvatila i prijedlog zaključka u vezi s aktivnostima u cilju obnove ili izgradnje zamjenskog mosta preko rijeke Dragonje kod Graničnog prijelaza Kaštel Dragonja. 

Budući da se taj most nalazi u graničnom području Hrvatske i Slovenije i u zajedničkoj je nadležnosti upravljanja društva Hrvatskih cesta i Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturu , a kako bi se obnova mosta uspješno realizirala, pregovarat će se sa slovenskom stranom s ciljem potpisivanja sporazuma temeljem kojeg bi se regulirala raspodjela obveza između hrvatskog i slovenskog upravitelja mosta. 

Prihvaćen je i prijedlog zaključka u vezi s realizacijom projekta rekonstrukcije državne ceste na dionici granični  prijelaz Plovanija - Buje u duljini od 7,8 kilometara.

Idi na 24sata

Komentari 14

  • ichbin2 14.09.2018.

    kolko bu sad ta cesta koštala ako sam tunel je 33kn? bolje nek ništa ne grade

  • Velečasni 1 14.09.2018.

    Kakve to sada ima veze vlada hr sa francuzima koji su odavno zamračili ipsilon? Potpisom Šarinića na jednom od najnepovoljnijih ugovora po hr francuzima je predan ipsilon na izgradnju i korištenje. Sve u režiji HDZ-a, dok IDS nije maknuo malim prstom da tu pljačku spriječi. Tunel izgrađen većim dijelom samodoprinosom stanovništva, također je preko noći poduplao cijenu prolaza čim su ga francuzi oteli. I tako, danas Istra ima preskup, godinama nedovršen "autoput" koji nikada ne bi u Francuskoj dobio uporabnu dozvolu,jer nije izgrađen po pravilima struke. Istarski ipsilon je jedna velika političko-ekonomska prevara. Pitanje br.2 za koji nema odgovora:- kada će se spojiti autoputem Hreljin-ŽutaLokva, čime bi se zaokružila i dovršila mreža autoputeva u hr?

  • centarfor 14.09.2018.

    Da li to financira koncesionar ili država? Da li netko to zna. Jer ako to radi država onda je hitnije napraviti dio autoceste od Hreljina do Žute Lokve. Treba samo vidjeti čitavo ljeto potez od Senja do Crikvenice gdje automobili skoro pa stoje.

Komentiraj...
Vidi sve komentare