To je to što me zanima!

Hrvatsko nebo mogli bi nadzirati strani zrakoplovi

Zbog loše ekonomske situacije razmišlja se o različitim rješenjima među kojima je i slovenski model. Slovenski zračni prostor nadzire Italija
Vidi originalni članak

Na proslavi 18. rođendana Hrvatskog ratnog zrakoplovstva predsjednik Mesić rekao je kako je moguće da će obranu hrvatskog zračnog prostora preuzeti neka strana zemlja. Zbog loše ekonomske situacije razmišlja se o različitim rješenjima među kojima je i slovenski model, prenosi Novi list. Slovenski zračni prostor nadzire Italija pa bi se i Hrvatska opredijelila za tu zemlju zbog talijanske zračne flote koja je najveća u regiji. Slovenija talijanski nadzor plaća oko 30 milijuna eura na godinu.

Idi na 24sata

Komentari 13

  • smoker35 14.12.2009.

    ovih konzerviranih migova što imamo,da ih moderniziramo u rangu indijskih,bili bi bolji od rabljenih f-16 koje su nam nudili ameri.MiG-21 Bison je odličan avion

  • Brzi Heinz 13.12.2009.

    Troškovi kontrole zračnog prostora od npr,Italije iznosili bi između 20-40 milijuna eura godišnje.Za taj novac bi talijani izveli samo par naleta godišnje ,a Hrvatski radari su ionako instalirani i umreženi sa Nato-vim.Tolika je i cijena jednog moderniziranog F16.Znaci u razdoblju od 10-12 godina Hrvatska bi potrošila 200-450 mil.eura i ne bi imala ništa,izgubila bi borbeno zrakoplovstvo te pilote i ovisila o Italiji.Da ne spominjem smijeha u Srbiji.Ne bi se čudio da nas prisile da u sklopu poboljšanja odnosa Srbija bude ta koja ce nam nadzirat nebo i keširati 40 000 000 eura.Mislim da nam u slučaju da nam nebo nadzire netko drugi ne treba ni domača policija(neka to preuzmu npr,Rumunji.No ,tada nam ne trebaju ni političari.Može nam politiku krojiti Hag,kao što to i radi.Da se još osvrnem na gluposti napisane u članku o roku uporabnosti mig-ova.Novinar očito ne razlikuje DPR od,od vijeka trajanja odnosno resursa mig-ova.DPR-om je predviđeno da se do 2010 odlući o nabavci novih zrakoplova radi modernizacije.Migovi su 2003 generalno remontirani i djelomićno modernizirani(sustavi veze,navigacija,kokpit) čime su im resursi produženi za deset godina.2003 +10=2013.Znaći resursi istjeću definitivno 2013.Zato i je predviđeno da se odlući o nabavci zrakoplova 2010 da bi se oni mogli uvesti do 2013 kada migovi definitivno idu u mirovinu.No Hrvatska raspolaže sa 8 konzerviranih migova koji nisu prošli remont i modernizaciju.Kada bi se njih moderniziralo npr 2011 na razinu višu od ovih danas što bi koštalo između 8 i 24 000 000 eura ovisi o stupnju modernizacije,resursi bi im bili produženi do 2020-2022.To bi bila i najbezbolnija i najbolja varijanta.Zadržali bi nadzor nad nebom i osigurali mogućnost da kada se gospodarstvo sredi nabavimo nove zrakoplove.Još treba reći da cijena od 700 000 000 eura za nove zrakoplove nije obično bacanje novca.Novi avioni se mogu uzeti i na de4setgodišnji leasing što je mnogo jeftinije i u sklopu ofset programa,koji znači i višestruko ulaganje u Hrvatsko gospodarstvo isporučitelja zrakoplova .Sve te segmente treba uzeti u obzir.

  • 25sat 12.12.2009.

    Od koga da nas čuvaju ? Vanzemaljaca ?

Komentiraj...
Vidi sve komentare