To je to što me zanima!

Invalidu ukinuli povlasticu pa naplatili carinu i porez

Španjolski Vaxel Quovis prvo je vozilo u svijetu i jedino u ovom dijelu Europe u koje teži invalidi mogu samostalno ući. Josip ga je dobio na dar
Vidi originalni članak

Ovaj auto je jedan od najvećih tehnoloških izuma nakon kotača, priča Josip Šimičić (50), znanstvenik i vlasnik softverske tvrtke iz zagrebačkog Središća, koji je u nesreći na motoru teško ozlijedio vratnu kralježnicu. Pola života je u invalidskim kolicima. Sredinom 2005. na našoj carini dočekao ga je dar utjecajnoga španjolskog političara. Španjolski Vaxel Quovis prvo je vozilo u svijetu i jedino u ovom dijelu Europe u koje teži invalidi mogu samostalno ući. Daljinskim otvarate stražnja vrata i spuštate mostić. Nakon ulaska kolica se unutra pričvrste. Ručica gasa je na upravljaču, a kočnica izgleda kao mjenjač. Ima i sklopivo sjedalo za suputnika. U knjižici vozila naši su napisali da je moped jer ima do 50 ccm.
- Moja sestra je tom političaru govorila o meni, a on joj je rekao 'Imam ja nešto za vašeg brata’ - nastavlja Josip i dodaje da će uskoro upoznati svojeg dobročinitelja. Molio nas je da mu ne spominjemo ime. Kaže da mu je veselje splasnulo na carini. Takvog vozila nema u Hrvatskoj niti ga možete uvesti, pa mu nisu znali kategorizaciju. Josipu nisu priznali invalidsku povlasticu. Naplatili su mu carinu i PDV kao na luksuzno vozilo, ukupno oko 21.000 kn. Procedura je trajala danima.
- Taj političar me zvao, a ja mu od sramote nisam mogao reći što se događa - prisjeća se Josip.

VAXELOM ZBUNIO NAŠE SLUŽBE
Povlasticu za cestarine nije dobio jer piše da je moped. Registraciju plaća 3500 kuna ili kao za nekoliko mopeda. Josip je vozilo doradio. Montirao je kameru kojom na ekranu uz upravljač gleda što se događa iza jer teško okreće vrat.

Idi na 24sata

Komentari 10

  • madafakafromkroejša 30.07.2008.

    ma josipe sam se ti drzi dobro i nadajmo se da ce sve bit sređeno u tvoju korist,a oni silni vozaci kaj su 100% zdravi(fizicki ne mentalno)ginu svaki dan na cestama u velikom broju...nek neko nađe clanak da je invalid napravio nesrecu il poginuo vozeci auto...

  • josips 19.07.2008.

    Ispravak Truperu: poštovani susjed, \"šnjofanje\" Vas vara, nisam primio niti lipe za ovaj članak, već je autorica članka željela objaviti vijest i pri tom sam iznio diskriminirajuće činjenice koje je ona vrlo korektno napisala i za sve postoji dokumentacija. Kada bi Vama naplaćivali kruh svakodnevno tri puta više nego ostalim ljudima samo stoga \"jer navijate za Dinamo\" vjerojatno biste bili frustrirani poput mene pri svakoj registraciji vozila i gledajući silne mercedese koji su uveženi temeljem invalidske dozvole bez carine i poreza a vlasnici su im ljudi koji nisu vezani uz invalidska kolica. Osobno poznam nekoliko osoba - invalida kojima bi ovakvo vozilo promijenilo život u svakodnevnom radu za egzistenciju, a ne za zafrkanciju. Btw, 200 kn nije dovoljno dnevno za naknadu osobama koje pomažu pri kuhanju, pranju, čišćenju i ostalim potrebama meni i ostarjeloj majci. Zahvaljujem svim userima na iskazanoj podršci.

  • josips 19.07.2008.

    Ispravci Inkobi: pravilno je napisati \"ispričavam, biti, opservaciju, ne može okrenuti/okretati vratom, mrtvi kut (ne mrtve ili crne tOčke)\". Unatoč važećoj dozvoli, morao sam dodatno proći preglede za profesionalnog vozača (autobusa ili kamiona - psiholog, psihijatar, oftalmolog, medicina rada), povrh toga smatram da mi dvostruki doktorat i znanstveni rad omogućuje dostatnu koncentraciju u prometu, glede signalizacije i ostalih vozača. Kameru (i zvučnu signalizaciju) sam postavio zbog preciznijeg parkiranja pri vožnji unazad kako bih mogao što bliže prići prepreci i spustiti rampu. Pitam se da li bi osoba poput tebe kada bi bila u poziciji obnašanja vlasti svim tjelesnim invalidima koji su trajno ozlijedili dio tijela zbog poledice, nesreće na radu ili pada s motocikla (kao ja) zabranila život i zatvorila u logor ili bi ih po kratkom postupku eliminirala?

Komentiraj...
Vidi sve komentare