To je to što me zanima!

'Izbacite ove lektire, mladi će se tako navući na pornografiju'

U ime obitelji poslala je nekoliko nacrta kojim žele izmijeniti kurikulum hrvatskog jezika. Smatraju da je pun proturječja, ali i propisanih lektira koje su štetne za mlade...
Vidi originalni članak

Inicijativa U ime obitelji Željke Markić imala je svoj zahtjeve za ispravljanjem kurikularne reforme iz područja hrvatskog jezika. Njihove 'primjedbe i prijedloge na Nacrt prijedloga predmetnog kurikula Hrvatski jezik' mogu se pronaći na internetu, a mi ih donosimo ispod teksta. Valja napomenuti kako na kraju njihovog zahtjeva stoji podebljanim velikim slovima: 'SMATRAMO DA JE PRIJEDLOG KURIKULA ZA HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST POTREBNO IZ TEMELJA IZMIJENITI I NAPISATI UVAŽAVAJUĆI OVDJE NAPISANO'.

Prije svega, Inicijativa navodi kako 'sam naziv kurikulum i pridjev kurikuralna jezično nisu ispravni; pravilan je naziv u hrvatskome jeziku kurikul i pridjev kurikulna, o čemu su se izjasnili i jezikoslovci'. Stoga predlažu da se uvaže argumenti jezikoslovaca i poštuje struka.

Između ostalog, navode da je 'Kurikul prepun proturječja'. 

- Na popisu su djela za koja autori kurikula pretpostavljaju da su tematski i problemski kao i izrazom bliska mladima te da ih učenici žele čitati. No, ne postoji nikakvo istraživanje koje potvrđuje da je upravo to lektira koja ih zanima.

Uostalom, kako bi škola uopće izgledala da se uči i čita samo ono što bi učenici željeli? Vjerojatno je ne bi ni bilo! Na popisu lektirnih naslova nalaze se djela neprimjerena nastavi tematski, sadržajno i jezično (nastranosti, pornografija, pedofilija, vampirizam, kanibalizam, mračan pogled na svijet i čovjeka…vulgarizmi) i u suprotnosti su s principom primjerenosti dobi učenika i njihovu kulturnome i životnom iskustvu, koji se utvrđuje u kurikulu kao bitan za izbor djela. Na popisu je mnoštvo knjiga koje tematski obrađuju prisutnost zla, bolesnog, kaotičnog u čovjeku i u svijetu, no bez odgovora na taj problem, a očekuje se da će učenici čitati s užitkom takvu lektiru. Nije li to poticaj na uživanje u ružnom i zlom i put u depresiju i pesimizam?

Mladima treba smisao, svjetlo, a ne kaos i mrak. Svjesni smo da je u razredima sve više učenika koji pate od stresova, napetosti, od depresije, strahova, zbog zahtjeva koje ne mogu ispuniti, zbog pritisaka za uspjehom kojem ne vide smisao, zbog narušenih obiteljskih i svakih drugih odnosa. Na popisu književnih djela mora se naći literatura koja će nuditi perspektivu, optimizam, nadu, vjeru u dobro, ohrabrivati, podupirati i nadahnjivati.

Traži se poštivanje uljuđenog komuniciranja i bontona u nastavi, a s druge strane nude se za čitanje djela koja su svojim vulgarizmima gora od bilo kojeg uličnog govora. Naglašava se čitanje iz užitka i osjećaj uživanja kao pokretač čitanja, čime se učenike želi „osloboditi“ napora čitanja zahtjevnih, misaonih knjiga pa ih se i izborom literature zapravo navlači na točno određene teme koje im se izdavači u marketingu nude i serviraju (seksualnosti i sve moguće devijacije na tom području) i to tako obrađene da će prije steći ovisnost o pornografiji, nego želju za čitanjem klasika i proširivanjem spoznajnih vidika - stoji u nacrtu.  

Više pročitajte ispod: 

  U ime obitelji - Kurikulum Hrvatski jezik

No, Inicijativa se tu nije zaustavila već je uputila još jedan Nacrt primjedbi u kojima navode da je potrebno revidirati popis lektira te izbaciti sve koje su: 'štetna za duševno (emocionalno), duhovno i intelektualno zdravlje učenika jer je njihov izbor u sukobu s ishodima međupredmetne teme Zdravlje koja govori o ovim vrstama zdravlja i skrbi za nj; djela neprimjerena nastavi tematski, sadržajno i jezično (perverzije, pornografija, pedofilija, vampirizam, kanibalizam…vulgarizmi) jer su u suprotnosti s principom primjerenosti dobi učenika i njihovu kulturnome i životnom iskustvu, koji se utvrđuje u kurikulu kao bitan za izbor djela; djela koja su ispunjena vulgarizmima jer krše estetski kriterij i u suprotnosti su s traženjem poštivanja uljuđenog komuniciranja i bontona u nastavi; djela koja mlade navlači na teme seksualnosti i svih mogućih devijacija na tom području i uz to obrađene tako da će mladi prije steći ovisnost o pornografiji, nego želju za čitanjem klasika i  proširivanjem spoznajnih vidika, što je suprotno odgojnoj dimenziji škole i nastave hrvatskoga jezika.'

Lista 'zabranjenih' lektira:

A ovo je njihova lista autora, odnosno lektira koje bi, po njima, trebalo zabraniti: 

Silvija Šesto (Debela) – lektira za 8. razred osnove škole

Zoran Ferić (Anđeo u ofsajdu) - četvrti i peti ciklus (srednja škola)

Haruki Murakami (Kafka na žalu) - četvrti i peti ciklus (srednja škola)

Kristian Novak (Črna mati zemla) - četvrti i peti ciklus (srednja škola)

Patrick Süskind (Parfem – povijest jednog ubojice) - četvrti i peti ciklus (srednja škola)

Dubravka Ugrešić (Forsiranje romana reke) - četvrti i peti ciklus (srednja škola)

Slavenka Drakulić (Mramorna koža) - četvrti i peti ciklus (srednja škola) 

Marguerite Duras (Ljubavnik) - četvrti i peti ciklus (srednja škola)

Ispod možete pročitati ulomke iz tih lektira zbog kojih U ime obitelji smatra da bi se trebale zabraniti. 

U ime obitelji - Kurikul Hrvatskog jezika

 

Idi na 24sata

Komentari 538

  • Prepelita 05.06.2016.

    Markićka, ti si prokleta odurna babetina!

  • LeliLeti 03.06.2016.

    čemu navodnici nad riječju zabranjena? što je (zdravom razumu) sporno u odbacivanju ove "literature" (e tu trebaju navodnici!)?

  • dr.dux 02.06.2016.

    bacaj ferića, stiže željka! i pokrij kitu.... http://postimg.org/image/48im3sqp7/

Komentiraj...
Vidi sve komentare